Gjest Skrevet 9. desember 2009 #1 Skrevet 9. desember 2009 oki...det har seg slik..at jeg har en konstant hueverk..jo mere jeg beveger på meg jo verre er det. Legen kom frem til at det var stress og sykemeldte meg på dette grunnlaget.. Jeg har da to barn fra før..en på 6 og en på 4...veldig lite stress i hverdagen, da de faktisk er supersnille og både hører og respekterer oss som foreldre.-så jeg kan ikke finne noe skyld hos dem.. Jeg jobber to kvelder i uka, 4 timer av gangen for å få litt fri fra huset- ellers er jeg hjemme. -Så finner ikke noe stress der heller. JEg har aldri hatt det bedre i et forhold enn det har nå..jeg har fått en mann, tilkommende far som virkelig er min sjelevenn ( om mann skal være litt på klisjè siden) -så finner ikke noe stress der heller. hva i huleste grønne skoger kan dette være? -og er det noe dere der ute vet om som kan hjelpe meg? -paracet har jeg spist i 2 uker nå..så det tør jeg ikke lengre..går å legger meg gjerne halv ni om kvelden,-sammen med barna..har mye mere lyst til å bruke den tiden i armkroken til mannen min.. noe som helst, noen av dere kan svare/ råde / fortelle meg???
Canari Skrevet 9. desember 2009 #2 Skrevet 9. desember 2009 Hvordan er blodtrykket? Jeg har også mere hodepine enn før, og har tenkt jeg kanskje har fått høyt blodtrykk.
turbomamma *fødte 21.mars* Skrevet 9. desember 2009 #3 Skrevet 9. desember 2009 Hodepine er desverre helt vanlig mens man er gravid. Et tips som jeg har hørt er å passe på at man drikker vann. Da jeg var gravid med første mann fortalte legen meg at gravide har behov for å sove 14 timer om dagen (litt mindre i andre trimester da), så det er nok kanskje ikke så rart om du er trøtt og legger deg tidlig. Lege må vel ha en "diagnose" for å kunne sykmelde, så jeg tror ikke du skal bry deg så mye om at han mener det er stress. Kos deg heller med de ekstra fridagene og ta det rolig.
Canari Skrevet 9. desember 2009 #4 Skrevet 9. desember 2009 Hvis hopdepine er det som feiler en, er det ikke okå få stress som diagnose i journalen, det kan følge en videre og brukes negativt. Om jeg var uenig i diagnsen, dvs vet at det ikke er stress som er problemet, hadde jeg bedt legen slette dette og skrive invalidiserende hodepine i forbindelse med graviditet som årsak til sykmelding.
mamma00 Skrevet 9. desember 2009 #5 Skrevet 9. desember 2009 Hei, jeg har ikke lyst til å skape unødvendig bekymring - det kan helt sikkert være mange forskjellige årsaker til dette - men er enig i at blodtrykket bør sjekkes. For meg var hodepine et av signalene på alvorlig svangerskapsforgiftning, som førte til at jeg fikk datteren min i uke 28. Jeg ville bedt om en ordentlig legesjekk for å være på den sikre siden. For ordens skyld - datteren min har det gått veldig bra med! Lykke til!
Gjest Skrevet 9. desember 2009 #6 Skrevet 9. desember 2009 oioioi...så supre dere er.. Blodtrykket ble sjekket samtidig og det var flott...slik som det alltid har vært...aldri hatt problemer med det. Ellers så kunne jeg sikkert drukket MYE mere vann...det er bare det at alt går rett igjennom...det vil si at toalettet får bsøk hver halv time..men, men...om det hjelper så gjør jeg så absolutt heller det.. også blir jeg veldig glad for å høre at det er normalt å være trøtt...sove lenge..ikke vanskelig å sove tolv timer,-om jeg får mulighet til det.. -og forresten så har legen diagnosert at det er stress ifølge av graviditet...så tror ikke det skal følge meg så himla lenge.. Tusen takk for alle svar!-dere er skjønne!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå