Kabari med nr 1 på tur =) Skrevet 9. desember 2009 #1 Skrevet 9. desember 2009 Gu jeg er lei drittkjerringer. som sier HHERRREGUD så stor du har blitt.. ja får fan,magen er jo der. 9 uker igjenn til fødselen.. fan ikke rart man har mage da.. å muli jeg har stor mage men er nå enda ikke i nææærheten av å veie det du gjør.. HELDIVIS! blæææææææææææ
Gjest Skrevet 9. desember 2009 #2 Skrevet 9. desember 2009 Smiler her:-))) Vær stolt av magen din du,strutt og gled deg over at barnet ditt har god plass!! Du er helt normal:-)))) Klem
Kabari med nr 1 på tur =) Skrevet 9. desember 2009 Forfatter #3 Skrevet 9. desember 2009 takk ) Godt å få blåst litt ut.. hehe klem
★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 9. desember 2009 #4 Skrevet 9. desember 2009 hadde svart: ja du også!!!hva er din unskyldning da???moahahahaha:)) strutt å vær stolt kabari;)
Kabari med nr 1 på tur =) Skrevet 10. desember 2009 Forfatter #5 Skrevet 10. desember 2009 hehe, ja sku sendt ut en liten : du bynner å bli litt rund du oxo,langt på vei? takk jenter
Arw1 fikk juli-jente:-) Skrevet 18. desember 2009 #6 Skrevet 18. desember 2009 He, he, må bare le, kjenner meg så utrolig godt igjen i innlegget ditt! Jeg er 156 høy og av den grunn har jeg ikke så stor plass mellom hofte og ribbein, så jeg blir det man kaller for dritsvær! I de to foregående sv.skapene fikke jeg titt og ofte høre; gud, nå tipper du snart over! Eller "er du sikker på at det ikke er to inni der??" " Det kan UMULIG være 8 uker igjen til fødselen, du er jo bare SÅ svær!" Tror ikke folk tenker seg om hva de sier og atdet irriterer vettet av oss! Tror jeg skal ha noen saftige kommentarer å parere med når magen kommer denne gangen! Vær stolt du og si "hva er din unnskyldning"?:-))
Bustehue Skrevet 18. desember 2009 #7 Skrevet 18. desember 2009 Ærlig talt.. Når folk sier sånt så er det jo bare fordi de synes det er fint og moro at du har en stor babymage. Er så utrolig mange hårsåre gravide.. Er virkelig glad for at min familie og mine venner kan få lov til å glede seg over barnet i magen min, uten å bekymre seg for at jeg skal bli fornærma for noe de har sagt feil...
fått nr 2 <3 Skrevet 22. desember 2009 #8 Skrevet 22. desember 2009 Den der har jeg fått slengt etter meg flere ganger i svangerskapet, å det startet tidlig! Ikke er jeg feit heller. Har vært sykemeldt siden august pga ekstrem bekkenløsning pluss div komplikasjoner som har gjort at jeg ikke har kunne vært så aktiv av meg. Har til nå lagt på meg 14 kg ca, er i uke 35. "Ser du begynner å få bollekinn" " Ser det over lårene" osv...skikkelig stygt sagt av sjefen(kvinne!)
Kabari med nr 1 på tur =) Skrevet 22. desember 2009 Forfatter #9 Skrevet 22. desember 2009 ja det er mange meninger.. å noe kunne de godt ha holdt får seg sjøl mener nå jeg.. synes det er helt supert med positive hyggelie kommentarer på magen, men veldi unødvendig med litt sånne stygge "stikk". Men jenter, vi er fine, å skal nyte magen.. så kan di shitkjerringene bare ha det så bra! God jul alle sammen!!
LabbogLine Skrevet 22. desember 2009 #10 Skrevet 22. desember 2009 Heeelt enig! Her er det alle de som sperrer opp øyene når jeg sier at det er over 3 mnd igjen til termin.. "Si meg, sikker på at det ikke er to inni der?" JA! JEG ER SIKKER! Grrrr....
LivK har født Skrevet 23. desember 2009 #11 Skrevet 23. desember 2009 Hehe, ja folk kan godt halde kommentarane sine om kor stor eg har blitt for seg sjøl, må innrømme at eg er llitt av den hårsår gravide typen... Eg har begynt å komme folk i forkjøpet, då - når dei spør kor lenge eg har igjen. Seier sånn: Har TRE mnd til termin, eg blir ALLTID så SVÆR! Så får eg gjerne et trøstens ord i staden, hihi! Uansett, syns folk kan passe på å sei gode ting til kvarandre - gravid eller ikkje, så kanskje nokon får ein uventa god dag?
BikkjeBisk Skrevet 23. desember 2009 #12 Skrevet 23. desember 2009 hehe, trodde faktisk jeg var den eneste som ble litt små lei seg når folk kommer med; "Nei Gud hvor stor du er blidt!".
Hellobaby Skrevet 8. januar 2010 #14 Skrevet 8. januar 2010 Jeg var kjempestolt over den store, struttende magen min, og gikk med klær som fremhevet den! Når folk sier at man er stor, så mener det jo magen da! Men selv sier jeg til gravide at de har fått en stor og fin mage. Personlig syns jeg at folk burde presisere at det er GRAVIDMAGEN som er blitt stor. Venninnen min som jeg gikk gravid sammen med, hatet når folk sa hun var blitt stor, men jeg syntes det var litt hårsårt av henne, fordi jeg oppfattet dette helt annerledes enn det hun gjorde. De mente det koselig, og det var magen de siktet til. Man trenger jo ikke å misforså med vilje ;-) Så vær stolte av kroppene deres - dere har jo en hel baby inni der!! :-)) Hvis noen sier det på en frekk måte, er de sikkert bare misunnelig!
sprellemor Skrevet 13. januar 2010 #15 Skrevet 13. januar 2010 Jeg er snart 4 mnder på vei, og får allerede; er du sikker å at det ikke er 2? Dette irriterer meg litt, egentlig mer enn jeg vil. Fortalte det til mannen min, som husket at jeg syntes det var skikkelig plagsomt i forrige sv.skap også. Da fikk jeg det hele j***a tiden, og jeg var faktisk ikke spesielt stor. Jeg synes folk bare kan holde munn. At familie og nære venner sier sånne ting plager meg ikke. Det er folk jeg knapt sier hei til på jobben f.eks. Det rare er at familie og nære venner nesten aldri sier sånne ting. Det er liksom bare "fremmede" som tar seg lov. Merkelig.
kakadu Skrevet 17. februar 2010 #16 Skrevet 17. februar 2010 Jeg som er litt kraftig fra før, syns det er ekkelt når folk sier jeg har blitt stor. Men det er jo sikkert fordi jeg vet jeg veier litt for mye i utgangspunktet og vet at jeg burde gått ned noen kg. Men på en annen side har jeg termin i dag og veier nå 1 kg mer enn når jeg ble gravid så har jo gått ned i vekt. Derfor liker jeg ikke at folk sier jeg har blitt stor..
Kokkosbolle Skrevet 22. februar 2010 #17 Skrevet 22. februar 2010 Er bare SÅ enig. Men det værste er når folk sier "så TJUKK du har blitt"... Spesiellt 2 bekjente av meg sier dette hver gang jeg ser dem. Jeg har lagt på meg 20 kilo, termin er om 3 uker. Men jeg var veldig, veldig tynn i utgangspunktet så jeg er heelt uenig i at jeg er så inmari TJUKK:((
Kokkosbolle Skrevet 22. februar 2010 #18 Skrevet 22. februar 2010 Og forresten, hmm, begge disse damene som sier dette til meg veier mer enn hva jeg gjør nå. Så det så! KANSKJE er det pga litt egne kompekser at de slenger dette ut av seg uten og tenke...
1+1=2+1+x Skrevet 22. februar 2010 #19 Skrevet 22. februar 2010 signerer denne. Skal ALDRI bli en sur og frekk svigermor etc som kommer med denne kommentaren.
FruFrydmedtotette Skrevet 22. februar 2010 #20 Skrevet 22. februar 2010 Har ei svigerinne som sikkert veier rundt 140 kg,og når hu sier jeg har blitt stor og veier 68,er 175 høy. Da blir jeg altså sååå RASENDE! Neste gang hu frekke kjerringa åpner kjeften så skal jeg spørre hva faen hennes unnskyldning er. Jeg er snart 6 mnd på vei!! HATER når folk sier jeg har blitt stor,kan godt være det er hormoner. Men pliiiz,ikke ta på meg om ikke du kjenner meg godt,eller kommenter hvor stor jeg er.
gressenken Skrevet 22. februar 2010 #21 Skrevet 22. februar 2010 HELT ENIG!!! Jeg er ved å klikke på folk som sier jeg er stor!!! Har ikke lang overkropp, så magen min stutter ganske så rett ut, men har ikke lagt på meg mye. Har ni uker igjen til termin, og er SÅ LEI av at folk kaller meg stor, og sier det ser ut som j er klar til å poppe... Dessuten er symfyse fundus målene mine heeelt på den røde linja, altså helt i midten av midten. Så så stor kan j umulig være. Og til de som sier SÅ TJUKK du har blitt er jeg nær ved å svare takk i lige måde! Jeg er IKKE TJUKK jeg er gravid! Hvis en vil si noe fint om magen, så gjør man det spesifikt, man sier ikke at folk er blitt stor. Dessuten var jeg på treff med andre som var like langt på vei som meg, og jeg var helt på samme plass som de.. Noen var dessuten ti ganger større.. så det så!
Hurra133 Skrevet 28. mars 2010 #22 Skrevet 28. mars 2010 Prøv å ikke bli sint. Folk skjønner virkelig ikke at det sårer, for det er slett ikke alle som blir såret av det. Jeg hadde ELSKET å få høre det. I begynnelsen av siste trimester av mitt forrige svangerskap, ble det oppdaget morkakesvikt. Barnet vokste ikke nok i magen. Jeg la heller ikke noe særlig på meg ellers. Jeg fikk KONSTANT kommentert at jeg hadde så liten mage, og at jeg ikke så gravid ut. DET var vondt. Jeg hatet å se alle disse sprenggravide damene som gikk og vagget rundt omkring. Dere bør kjenne dere bortskjemte som har et stort barn i magen. Nå skal det si at alt heldigvis gikk bra med barnet vårt. Han er nå en frisk og rask 20 måneder gammel gutt. Er gravid i 6. uke nå. Håper på gigantmage.
Gjest Skrevet 28. mars 2010 #23 Skrevet 28. mars 2010 Det er ikke noe koseligere å høre om kroppen sin uansett hva det gjelder tenker jeg da. Har aldri kommentert annet på gravide en: "se her ja, magen har tittet frem" etc etc ikke direkte kommentarer på vekt/størrelse. Skjønner det fort kan bli veldig sårende med alle hormonene surrende rundt i kroppen. Vi kvinner er jo ikke så glad i å få kommentarer på kroppene våre til vanlig. Men vi som er gravide må tåle at folk som kikker på magen og sier: "wow, så stor" og kikker med store øyne. Bare gjør dette fordi de er nysgjerrige og som regel ikke mener noe vondt med det. Derimot, det å si.. fks: "ok, nå er du tjukk blitt" eller "magen din har veldig rar form, har aldri sett sånn mage jeg..." Kan jo folk spare seg for.
Hurra133 Skrevet 29. mars 2010 #24 Skrevet 29. mars 2010 Ja, og jeg tror at det i de aller fleste tilfeller er godt ment. Hvis de kommenterer at man er stor, mener de at du ser flott og frodig og sunn og fruktbar ut. Akkruat sånn som det skal være når man er gravid. "Her kan jeg se at alt er som det skal være", liksom. Og når de sa til meg at jeg ikke så gravid ut en gang, tror jeg det også var ment som et komplement. Men det ble bare uhorvelig trist når jeg visste at barnet ikke vokste nok.
LittLykkelig Skrevet 29. mars 2010 #25 Skrevet 29. mars 2010 Synes det er mest irriterende når folk skal gni inn at jeg har "de verste mnd igjen". Takk for oppmuntringen liksom.. Akkurat som man ikke er lei nok i utgangspunktet. Særlig fremmede kan være så frekke. Synes folk kan holde kjeft. Jeg bruker aldri å gå bort til fremmede å spørre hvor lenge de har igjen, kommentere den rare lua deres eller lignende. Leave me the f... alone. :|
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå