Holly❄️ Skrevet 8. desember 2009 #1 Skrevet 8. desember 2009 Jobber selv i butikk, og er ikke overrasket over dumme spm lenger.. I dag var jeg selv kunde, og sto bak en mann i 50 årene.. Hun som satt i kassa var litt beskjeden, men veldig hyggelig. Plutselig spurte han hun i kassa, om hun hadde smakt på syltetøyet han hadde kjøpte... Nei, dessverre sa hun, men ble avbrutt.. "Jaha, hadde du sagt ja nå, så hadde dere kanskje kunne solgt noe av varene deres også! Makan til likegyldighet!" Jeg kjente jeg ble mektig irritert, og ikke minst syns synd i den hyggelige jenta som fikk "kjeft"... Siden hun ikke sa noe i sitt forsvar, sa jeg at det ville jo tatt sin tid om alle de ansatte i butikken skulle smake på absolutt alle varene de har for å kunne anbefale dem til vanskelige kunder... Ble visst sjokkert han, for han så stygt på meg og humret noe for seg selv og gikk... Hørte faktisk at hun i kassa sukket lettet... Deilig å kunne ta igjen litt, for som ansatt i arbeidstiden får jeg jo ikke lov til det
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 8. desember 2009 #2 Skrevet 8. desember 2009 Når kunder er ekle for å være ekle er det ingenting som er bedre enn andre kunder som tar en i forsvar. Jeg var vitne til en hendelse på Biltema hvor en mann (et ektepar, men kona var jo bare tilstede) hadde kjøpt en så og så dyr båtmotor og var dritforbanna på 17-åringen som ikke kunne fortelle ham på stående fot hvilken olje han trengte til denne motoren. Jeg får jo aldri formulert meg skikkelig, men mannen angret som ei bikkje etterpå for at han ikke sa det han tenkte, nemlig at "når du kjøper en motor for SÅ mange penger så har du jaggu råd til å kjøpe noe annet enn biltemaolje til den også, og ikke forvent at ekstrahjelper kan alt om alt".
Ugl@ Skrevet 8. desember 2009 #3 Skrevet 8. desember 2009 Joda, frekkehet fra de man skal yte service til er irriterende, men uansett så må man oppføre seg når man er den som skal yte denne service, så får man heller banne litt på bakrommet etterpå. Har jobbet i butikk selv, hadde lyst til å frese ut et og annet til særlig fekke eldre damer som klagde på prisen på alt av matvarer og oppførste seg som at det var jeg som var ansvarlig for både prisene på maten og størrelsen på pensjonen deres, men måtte bite det i meg og smile søtt uansett...mens jeg tenkte alt jeg hadde lyst til å si i mitt stille sinn.
Frøkna vårbarn 2014 Skrevet 8. desember 2009 #4 Skrevet 8. desember 2009 www.notalwaysright.com Jeg sier ikke mer...
Libido- Skrevet 8. desember 2009 #5 Skrevet 8. desember 2009 De beste selgerne tar det med et smil, og ler av det etterpå =) Og holder kjeft om det. Etter mange år i bransjen skal det UTROLIG mye før jeg blir sint/ lar det gå inn på meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå