Gå til innhold

31 år og bestemor...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min kusine blir bestemor bare noen dager etter at hun fyller 31. Hun fikk selv barn da hun var 15, og nå er datteren hennes gravid. Som mor så datter.

Jeg synes det er helt sprøtt!

Noen som vet om andre som er blitt bestemor i så ung alder?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nabojenta fikk baby da hun var 14 år. Da vel mora hennes rundt 35 eller noe slikt?

Skrevet

35 er det yngste jeg har hørt om.

Skrevet

35 synes jeg ikke er spesielt ungt.

Skrevet

min tante var vel 34-35. hun er nå ett par å 50 og kan fort bli oldemor innen noen år da eldste barnebarnet nå er 18..

Skrevet

Nei, ikke riktig så tidlig. Men ei jeg kjenner fikk sin frstefødte da hun var 16-17, og han ble selv far da han var 17, så hun var under 35 år første gang hun ble bestemor.

Hun var gift med samme mann i 25 år, og fikk fire flotte sønner med ham. Begge to utdannet seg etter at de fikk barn, og har godt betalte jobber nå.

Alle fire guttene er flotte og sympatiske gutter, som har gjort det bra her i livet, selv om to av dem fikk barn i veldig ung alder.

Hun reiser nå rundt og holder kurs for lærere i hele Norge, og har virkelig lykktes på alle mulige måter. (Kanskje bortsett fra at ekteskapet røyk, men det kan jammen skje med hvem som helst etter 25 år.)

Hun er på mange måter mitt store forbilde, og er for meg et bevis på at man fortsatt har de samme mulighetene selv om man får barn i ung alder. Man må kanskje kjempe litt hardere, men bare man vil det sterkt nok, er alt mulig. Så lenge forutsetningene er der, selvfølgelig.

Så det trenger ikke nødvendigvis å være så tragisk. Ikke bare på grunn av alderen, i alle fall.

Men hvis disse menneskene er lite oppegående, så ville det vel ha vært like tragisk uansett alder...?

Skrevet

du tuller??? 35 er ikke å annse som ung bestemor?? Mamman min ble bestemor da hun var 44... Hun synes det var å være en ung bestemor.... Ingen av hennes venniner hadde blitt bestemor enda....

Men sykt å bli bestemor i en alder av 31!!!!!

Men sånnt skjer.... Sprek bestemor da iallefall :-))

Skrevet

Får helt frysninger mtp at jeg kunne vært bestemor allerede, i verste fall...:s

Skrevet

Hvilket barn? det store eller det lille? haha.

Skrevet

23.01:

Jeg også får helt frysninger med tanke på å kunne vært bestemor allerede,får frysninger med tanke på å ville hatt et barn på 18-19 nå da..

Jeg var nok ikke voksen nok for det den gangen nei.

Men alle har forskjellige meninger.

Skrevet

Mamma og pappa var 18 + 21 år da de fikk meg, jeg var 20 når jeg fikk sønnen min, så mamma var altså 38 år og pappa var altså 41. De er skilte da, og pappa fikk seg ny kone uten barn da han var 35, hun 30. De har to barn sammen som hun fikk da hun var 33 og 35år, sa JA, jeg syns mamma var utrolig ung bestemor når mam sammenligner de to damene!! Stemor er småbarnsmamma på nå 38 år, jeg har små halvsøsken, og mamma ble bestemor som 38-åring.. Invikla :P Men sånn er det i vår familie ;)

Skrevet

jeg har en gammel nabo, som er blitt hele 31 og er bestemor, født i mai tror jeg,i år.

der har det vært 3 genrasjoner som har fått veldig tidlig.

min nabo var 13 tror jeg,nesten 14,da ho ble mor første gang,datteren satt på fanget på hennes konfirmasjonbilde.

og nå er denne datteren også blitt mor, i en alder av 17 tror jeg.

det skal sies at hun som nå er bestemor og oldemor,tok seg av dattern til min nabo, helt frem til skolealder nesten, da fikk ho sitt 2 barn.

men det som er rart, alle har samme far, og alle er fortsatt gift med den de har fått barn tidlig med....

Skrevet

Min svigermor var 34 da hun ble bestemor for første gang! Det syntes jeg er tidlig:) Min egen mor var 59 år da hun ble bestemor for første gang...

Gjest cunning stunts
Skrevet

Sosial arv er alltid like forstemmende.

Skrevet

30 år. ei jeg gikk på skole med fikk ei jente på ungdomsskolen. så fikk hennes datter også barn som 15 åring. det som er nesten like ille,er at de har barn med far og sønn..

Og mora på 30 syns det var gøy at de ble gravide samtidig. det hadde jo gått sååå bra med henne. DAAH!!

Skrevet

Ja det er jo bare helt tragisk.. 15 år, da er man faktisk et barn selv.. er t.om under den seksuelle lavalder.. hva gikk galt her?

Skrevet

Vet om en som var 31 da hun ble bestemor.

svigermor var 37 og mamma var 41. Ungt det! Gj.snittalderen for å få barn er jo 28,1 !

De har ingen bestemødre i vennekretsene sine.

Yngste oldemoren til lillemor: 60

Oldefar: 60

Tippoldemor 82 - hun har 4 :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...