Gå til innhold

Kan jeg gi vekk dette i julepresang??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk et sett sengesett i fjor, åpnet det i full fart uten og sjekke størrelsen og kastet det i vaskemaskina. Trekket ble dessverre ikke brukt siden det var altfor stort til dynene våre. Nå lurer jeg på om jeg kan stryke sengesettene og ta på et stort silkebånd rundt og gi det vekk i julepresang??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor ikke bare kjøre en søm her og der, så blir det passe. Det må jo være det enkleste i verden. Ville ikke gitt det videre i julegave, nei.

Skrevet

haha...tror ikke jeg hadde gitt det bort i julegave, men hadde nok gitt det bort til noen som det kunne passe til...skjønner ikke helt hvo0rfor man kun skal gi ting til andre ved spesielle anledninger..må da kunne gå an å gi bort ting man ikke trenger selv samme hvilken dag det er

Skrevet

Nei, det ville jeg ikke gjort. Du har allerede pakket ut gaven og tatt den i bruk. Gi det til Fretex om dere ikke vil ha det

Skrevet

Jeg hadde blitt fornærmet om noen var så gjerrige og gjorde det. Er du seriøs??? Koster 100 lappen liksom..

Skrevet

Hi her, er veldig for gjenbruk og i fjor kjøpte jeg faktisk vintage kjoler til mine venninner på fretex og de ble veldig glade!

Skrevet

Sengesettene koster 279 pr stk, altså over 500 kroner for begge settene!

Skrevet

Så lenge du har pakket det ut og vasket det har du allerede tatt det i bruk og om du gir det bort i julebave er du kjip

Gi det bort utenom enten til venner eller innsamling.

Skrevet

Hadde ikke falt meg inn å gjort noe sånt, og ja hadde blitt dødsfornerma om jeg hadde fått d i gave!!

Skrevet

Kommer vel an på hvem du vil gi det til... Jeg hadde blitt superglad!

Skrevet

Hva om det ikke passer hos de du gir det til? De har jo ikke noen mulighet til å bytte et brukt sengesett. Dessuten ville jeg som mottaker lurt veldig på hvor mye du hadde brukt det før du pakket det inn...

Jeg ville bare hørt med noen om de var interessert i et sengesett og så gitt det til dem utenom jul.

Skrevet

Jeg ser ikke noe galt i å gjøre det. For meg er det ubetydelig om et sengesett kommer rett fra butikken eller er vasket en gang i vaskemaskinen. Det er uansett ubrukt.

Du bør antakelig se an den personen du gir det til.Noen her presterer faktisk å si at de ville ha blitt fornærmet over en gave. Dem om det. Dersom du har bekjente med slike holdninger, bør du antakelig la det være. Men en av de venninnene du kjøpte kjoler til ville kanskje bi glad?

Skrevet

For det første bør du vite at mottaker er en person som vil bruke det selv om det ikke er pakket i plast.

For det andre bør du vite at det er farger som passer inn på soverommet.. (jeg har mange sett med sengetøy som jeg har fått, som aldri er i bruk, fordi de ikke går i krem og beige, og jeg liker ikke farger som krasjer med resten av innredningen...)

For det tredje bør du tenke over om du heller bare skal gi det til noen som kan bruke det, og heller kjøpe en flaske vin og pakke inn noen gode hjemmelagde karameller med et fint kort til jul...

Skrevet

ja så klart kan du det. Jeg kunne fint ha gjort det selv, det er jo ikke brukt! Syns det var en god ide, hvis du ikke får brukt det selv.Lur ide med silkebånd rundt sengetøyet. (er jo ikke alle sengetøy som pakket inn i plast en gang).

Skrevet

Selvsagt kan du det, syns det er en fin gave jeg. Det er så utrolig mange utakknemlige mennesker, ser det tydelig her i disse innleggene! Fy flate, skjerp dere!!! Vær glad dere får noe til jul dere, ikke alle som får det.

Det vitner om at folk rett og slett har for mye ting og setter pris på for lite. Stakkars dere. Håper dere alle gir bort like fine, dyre presanger dere forventer fra andre!

Og det er da ikke et tulleinnlegg, din fjasekjærring, det er da det dette forumet er til, å stille alle slags spøsmål. Tenker at ingen er da noemer tullette enn andre, eller du legger vel bare inn VELDIG fornuftige innlegg du :-O

HI Syns absolut ikke dette er en dårlig ide! Lykke til og God Jul :-)

Skrevet

Som om man ikke kjenner forskjell på nytt og brukt sengetøy som atpåtil er vasket en gang?

Skrevet

Det er tanken som teller!makan til materialisme på dere da damer!

stryk sengetøyet du,sett et fint bånd rundt og pakk det pent inn.

Regner med at du vet om noen som kanskje trenger det,og ikke gir det bort for å "bli kvitt" det.

Skrevet

nei la oss for guds skyld kaste og kjøpe,kaste og kjøpe.herregud,tenk om naboen kan tro vi har dårlig råd eller noe!

Skrevet

SY!! Er det ingen som kan sy lenger? Er det for langt så legg det opp, er det for bredt så legg det inn. Det er snakk om 1-2 rette sømmer. Du trenger da for pokker ikke symaskinsertifikat for det.

Gjest cunning stunts
Skrevet

Klart. Men da må du nesten vite at ikke mottaker er 1)dib-snerpe eller 2) i besittelse av like små dyner som deg selv.

Skrevet

dib-snerpe,den var gull!flott at det er så mange feilfrie her inne altså;)

ble utenfor tema men.huff da!

Skrevet

Jeg kan godt legge dem opp for deg, hvor bor du?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...