Gå til innhold

Da var en epoke over.... :( (samme som småtroll 0-1)

Anbefalte innlegg

Skrevet

I kveld fikk Lillenissen på 7.5 mnd sitt siste måltid med morsmelk :(

Må slutte fordi jeg om en mnd skal opereres etter fødselsskaden jeg pådro meg, og må aller helst få tilbake menstruasjonen før operasjonen.

Trøsten er at han omtrent ikke vil ha puppen, så jeg håper det kommer til å gå bra. Og de to siste nettene/morgenene har han heller ikke hatt behov for puppen (mellom 04 og 05), så da fant jeg ut i samråd med hs og lege at da var det bare å slutte nå når vi er i siget.

Men må innrømme at det falt noen tårer da Lillenissen slapp taket for siste gang :( Hadde ikke regnet med det akkurat.

Så nå er esken med erstatning kjøpt inn, og flaska står klar til morgenflaska i morgen.

Blir rart, men vi har kavet så mye med amminga siste tiden, at det skal bli godt å slippe det stresset også. Samtidig er det litt trist og leit at det er en fødselsskade som er årsaken til at vi må slutte så tidlig. Var jo ikke det jeg hadde håpet skulle være grunnen til ammeslutt...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lykke til:)

Her er epoken over med "tidlig morgen" flaske for snuppa på 13 mnder. Siste i dag tidlig i 5 tida. Har i de siste dagene ikke ville hatt så mye av den så da kutter jeg den ut.

Skrevet

Det går nok fint. Syns du har vært flink og nå er det helsa di som teller. Lykke til.

Skrevet

Ja, skal gå bra dette. Men ble plutselig så alvor av det. Har jo snakket om det en stund her hjemme.

Men som ammeveilederen sa: Nå har du prioritert babyen i snart 8 mnd, nå er det på tide at du prioriterer deg selv. Og han er jo som sagt ikke så interresert i puppen. Bortsett fra om morgenen, så det er vel det som blir det vanskeligste kanskje... Men går vel bare noen dager tenker jeg, så er puppen glemt.

Så da krysser jeg fingrene for at tante rød kommer snart. Trodde ikke at jeg skulle glede meg til det, men det gjør jeg denne gangen ;)

Skrevet

Kjenner til følelsen... jeg "måtte" også slutte, for å starte på medisiner som ikke lar seg kombinere med amming. Riktignok var mi 15 mnd, men hun var skikkelig puppegal og jeg hadde nok glatt ammet forbi toårsdagen om jeg ikke trengte medisiner. Var fryktelig trist å pakke bort puppen for siste gang, og vite at nå var det slutt. Og jeg måtte gi meg selv et døgn etterpå før jeg tok første dose medisin, bare for å være sikker på at jeg greide å kutte... Men det gikk bra. Overraskende bra, hun sluttet fort å sutre etter puppen og hadde vel bare et par-tre morgener der hun sutret (og da fikk hun flaske med enten kumelk eller eplejuice i stedet, nok til at hun roet seg de første dagene når hun våknet for pupp, men ikke nok til at hun fortsatte å våkne for den flaska når hun innså at puppen var borte...). Hun er fremdeles veldig til å ta på og kose med puppen, men har for lengst slutta med å gape etter den. Skal bare kose :) Jeg kjenner det stikker litt innimellom, spesielt når hun er syk eller våkner om natta og er lei seg, men det går greit :) Det er mange andre måter man kan gi den kosen på også...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...