Gå til innhold

Er det flere her med baby i seteleie?


Prish

Anbefalte innlegg

Hvor langt er dere på vei og hvordan er fødselsplanene deres?

 

Jeg har fått estimert stor baby i seteleie uke 33. dersom hun ikke snur seg i tide, er jeg nødt til å ha keisersnitt igjen. (Noe jeg har lite lyst til.)

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er i uke 34+5 og har en gutt i seteleie. Skal på sykehuset til onsdag for ultralyd og fødselssamtale. Jeg gjør det de anbefaler meg på sykehuset tenker jeg, siden jeg er førstegangs og ikke har noen erfaringer.. Får håpe babyene våre snur seg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i uke 35 nå, og bebisen er fortsatt i seteleie. 1.mann var 3280g og har fått beskjed om at jeg ikke kommer til å få noe sælig større baby denne gangen. Så om bebisen ikke vil snu seg er jeg åpen for vanlig fødsel. Men normal prosedyre er som jeg har forstått at man skal på en kontroll/ samtale på sykehuset der de måler bekken og bebi for iå se om det i det heletatt er plass til å føde vaginalt.( Enkelte steder praktiseres også forsøk på snu bebi) Om det er det, kan man i stor grad velge selv, men tror de fleste blir oppfordret/ oppmuntret til vaginal fødsel så sant det er mulig. Skal på kontroll til JM neste uke, spent på hva hun sier om bebisen ikke har tatt til vett og snudd seg innen den tid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine lå i hodeleie på kontroll i uke 28, så i uke 31 når jeg var på ny kontroll lå tv1 i sete og tv 2 i tverrleie... :-( Sist jeg var til jm hadde begge snudd seg i hodeleie igjen:-) Får se på nytt i uke 34,men legen som tar disse vekstkontrollene sier de kommer til å turne i magen helt til de skal ut... Og jeg som trodde at tvillinger levde så mye trangere i magen enn en baby alene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jm trodde det var seteleie, men kunne ikke si det for sikkert. Er i uke 35 og skulle gjerne visst det- har dere fått bekreftelser v ultralyd el.l? Jeg hadde en traumatisk fødsel som endte i haste-ks sist og er ikke det minste interessert i å forsøke noen setefødsel... Jeg trodde i min naivitet at det kanskje var litt tidlig og at baby kunne snu seg mange ganger, håper på det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min baby snudde seg for tre dager siden (uke 37) etter at jeg lå på magen og fikk massasje og noe koselig etterpå. De kan snu seg helt inntil fødselen. Noen snur seg til og med under riene. Det er fortsatt sjanser for at de fleste babyene her kan snu seg. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så godt å høre at babyen din snudde seg i siste liten, men hvordan i huleste greide du å ligge på MAGEN i uke 37?

Jeg kan forsøke med masasje, men tror ike jeg greier å ligge på magen nå. Kanskje det funker å stå på alle fire?!

 

Innimellom kjennes det ut som babyen romsterer noe voldsomt inni magen og jeg håper og håper. Da legger den seg som regel i tverrleie og når jeg våkner om morgenen er rompa like forbaska plantet ned og hodet opp. Begynner å bli sliten i ribbena.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nok en forholdsvis liten mage, men med puter bygget opp under hofter og bryst kan man ligge på magen uten at det blir ubehagelig. Ikke kjempelenge, men her var det tydeligvis nok til at hun sparket seg rundt. Flaks for meg og henne. Det sies at det å gå på alle fire noen minutter flere ganger om dagen kan øke sjansen for at baby snur seg tidlig. Jeg fikk også råd om å ligge med hoftene høyere enn skuldrene (bygge opp under rumpa med puter og ligge på rygg) ca et kvarter av gangen. Syntes det hørtes ubehagelig ut da jeg er plaget med halsbrann, men hadde nok prøvd det også - alt fremfor å få baby forsøkt snudd på sykehuset. Det hadde jeg nektet...

Syntes det var forferdelig å gå med baby i seteleie - å ha hodet oppunder ribbeina er utrolig ubehagelig og reduserer bevegeligheten enormt. Jeg kunne endelig bøye meg igjen etter at hun snudde seg. Nok en gang - lykke til til dere med setebebiser!! Håper de snur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...