Gå til innhold

BF som ruser seg..

Anbefalte innlegg

Skrevet

VI har en avtale som ikke blir fulgt slik den skal. BF jobber offshore 6 uker på og 6 fri.Vi skal ha minsten annenhver uke når han er hjemme..Bf har problemer med alkohol + litt dop. I sommer skulle vi prøve på igjen og dro på ferie.Men han ruset seg og jeg fant diverse tabletter. Fant også tabletter utskrevet fra lege(ikke åpnet). Fant ut at dette var tabletter mot psykisk angst etc.

Siste ukene har minsten bare vært hos meg fordi jeg har nektet samvær,føler meg ikke trygg.Han har nesten ikke tatt kontakt heller..og jeg har funnet at jeg IKKE skal mase lenger.Jeg tror ikke at han noen gang har ruset seg mens minsten har vært der,men jeg kan jo aldri være sikker heller.(var ruset på ferie,men da var jeg der og tok ansvar for minsten) Når jeg har sterke mistanker om at han driver med skumle saker når han har ungefri,synes jeg det er veldig uroende.Jeg skal ikke blande meg for mye i hva han gjør,men det er snakk om minsten inni bildet her.Vil kun det beste for han!

Det er egentlig hans jul til å ha minsten,men jeg er litt i tvil. Snakket med fvk i dag..Jeg synes det er urettferdig at han skal ha minsten i jula,når han ikke stiller opp nå i hverdagen. Han jeg snakket med på fvk sa at jeg kanskje burde bite i det sure eplet og la han ha minsten likevel,ellers kunne det bli mye mer styr. Men jeg vil jo føle meg trygg,og vite at minsten har det det bra! jula er som kjent forbundet med mye festing og alkohol... Men han sa at jul og andre helligdager/ferier er ganske "hellig". Og at jeg ikke burde ta fra han det..Vet ikke helt om jeg likte svaret jeg fikk,men ok. Jeg vil selvfølgelig at minsten skal få være hos pappaen sin også,og ha et godt forhold. Men det er ikke lett når han ikke oppfører seg og følger avtaler.

Hva hadde dere gjort??skal jeg la han ha minsten i jula? jeg står i en vanskelig situasjon..og er usikker på hva som er rett og galt. Mange av mine nærmeste mener at jeg burde krevd full omsorg for minsten,men jeg er redd for å ta det steget..

En annen ting jeg har tenkt på er at han burde avlagt urinprøve for å ha minsten. Men hvordan gå frem for å få til det?? kan noen "tvinge" han til det eller må det være frivillig? men dersom han nekter på det vet vi jo alle hvorfor...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bf her og har problemer med rus, men han har bere samvær på dagtid og er med sine foreldrer når han har samvær. jeg hadde tatt kontakt med barneverne i ditt tilfelle. tror du må via barnevernet for å tvinge han til urinprøve.

Skrevet

Ingen kan tvinge han det bortsett fra retten. Men som du sier vil det jo selvfølgelig bli brukt mot han at han nekter. Jeg har samme problem som deg men har nok kanskje litt flere bevis, og her har aldri barnet vært alene med faren. Har aldri nektet samvær men heller satt krav til det. Urinprøver har jeg krevd og blitt lovet, men ikke fått. Har gitt beskjed om at han får levere det før han får ha jenta alene og om han er uenig i det får han ta det via FVK da jeg ikke firer på det kravet. Han har ikke spurt siden- og det er 5 år siden. Så han innser nok sine egne begrensninger. Bare ikke la deg lure og tulle med- de som misbruker stoff har ofte en tendens til å være flinke til å lure omgivelsene. Still krav og vis at du ikke lar deg herse med.

Og IKKE la han ha barnet i jula på overnatting. Er det hans jul så lever barnet på morgenen og hent til leggetid om du føler det er trygt. Hvis ikke du føler det så kanskje noen timer? Med krav om at besteforeldre er tilstede?Da stiller du krav, du lar han ha samvær og legger opp til det ved å hente/bringe og ingen vil stille deg til ansvar for å trenere! Finn ut hvor langt du tør strekke deg og ikke vik fra dette, mye lettere om du setter deg slike grenser før du begynner ta det opp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...