Gå til innhold

Budsjett for bryllup?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye setter dere av til bryllupet? Vi skal ikke ha noe budsjettbryllup, da svigersfamilien er fra øst-europa og det hadde blitt katastrofe hvis folk måtte ta med seg mat eller drikke selv;)

Ønsker ikke å gifte meg i et grendahus, og har funnet et utrolig flott lokalet til 6500,- Det dumme er jo at man må bestille mat som kommer på 475,- per person, fremfor å ha noen som kan lage. Dette gjør at vi har begrenset antall gjester til middag til nærmeste familie og venner. Egentlig veldig fornøyd med det, da dette forhindrer at familien fra utlandet (som blir i mindretall) forsvinner i mengden. "Problemet" når man kommer opp i en viss alder er jo at alle man kjenner bli +1. Vi kommer fort opp i 50 med nærmeste familie og venner, men det er jo mest sannsynlig noen som ikke kan komme. Siden vi må bruke masse penger på flybilletter fra Bulgaria til Norge, har vi forsøkt å stramme inn på andre ting.

Bryllupsnatten blir hjemme, får heller kjøpe nytt sengetøy og pynte litt;) Besluttet å gifte oss i kirken vi sogner til, da kirken vi ønsket kostet 3200,- for oss, og har samlet taxfree brennevin fra reiser i 6 måneder allerede.

I tillegg skal vi ordne med invitasjoner og forhåpentligvis andre småting når vi skal til Bulgaria i feb/mars. MYE å spare på det når vi likvel skal en tur. Har også lekt med tanken på å kjøpe brudekjole der eller i London, noen som har erfaring med dette og flyturen? Problemet er at jeg vil være 5/6 måneder på vei, så prøving av brudekjole kan fort bli tullete.

Leste en plass på en amerikansk nettside at en tommelfingerregel var å bruke 3 månedslønner på ringer. Dette er jo mildt sagt uaktuelt og overhode ikke vanlig.

Har en venninne som har tilbudt seg å gjøre hår og sminke, fantastisk! Hva gjør dere her? Tar dere med brudepiker og forlover her? Hørt litt forskjellig her..

Ble mye her, håper noen har god tid og erfaringer å dele;)

Hva bruker dere på ringer, lokale, mat, fotograf, frisør osv. Hvor sparer dere og hvordan?

Skal forresten gifte oss 04.12.2010 :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er vårt budsjett:

Lokale 5000

Matvarer 8000

Kokk 4000 (betaling til kokk er ikke avklart ennå)

Alkohol 15000

Brudekjole 5000 (inkluderer alt tilbehør)

Dress 1500

Dekorrasjon 5000

Fotograf 1000 (fotografen er en jeg kjenner)

Vielse 5000 (inkluderer betaling til human-etisk forbund og leie av telter)

Kaker 2000

Ringer ????

Frisør ????

Jeg har sikkert glemt noe nå for har ikke budsjettet foran meg.

Vi leier et klubbhus som er relativt nytt så det er fint der. Vi sparer også masse på maten siden kokken tar betaling utenom. Det ville kostet mer hvis vi skulle betalt kuvertpris. Vi sparer også masse på fotograf og kjolen var også veldig billig.

Alt er ikke bestemt i forhold til brudepiker og vielse så det kan jo fort komme flere uventede utgifter

Vi har ca 70 på gjestelista

Skrevet

Vi har tatt litt av føler jeg, om jeg skal være helt ærlig ;) viser seg at både drømmekjolen og drømmelokalet ble MYE dyrere enn vi/ jeg først hadde tenkt, men vi besluttet at dette er noe vi bare skal gjøre en gang og derfor vil vi strekke oss litt lenger likevel.

Vi har fått en slags pakkeløsning fra lokalet der "alt" er med. Inkludert er, velkomstdrink (champagne) og kanapeer, treretters med alt av drikke til (også vin), bryllupskake, leie av lokale, blomster og annen pynt, kaffe/avec + konfekt og småkaker til kaffen.

Alt dette + 3 bonger til hver av gjestene etter maten kommer på ca 85000 kr.

Kjolen min kostet 17000 (ca 7000 mer enn hva jeg MAKS hadde planer om å betale).

Oppsett av hår + sminke får jeg billig, ca 500-1000

frisør for meg og han blir ca 2000

sko til 4 stk 3000

underskjørt + slør 3500

fotograf 7000

ringer 6000 (vi vil bare ha helt enkle ringer i hvitt gull uten noe dill)

Dress til brudgommen 5000

brudepikekjoler 1000

invitasjoner osv. 1000

Hotell bryllupsnatten, maks 2500 (vi trenger virkelig ingen rådyr suite).

Hmm, har sikkert glemt noe nå men vi har satt budsjettet til et sted mellom 100 0g 150 000 kr. Dette er da for ca 50 gjester og bryllupsreisen kommer utenom.

Skrevet

Vi hadde middels stort bryllup. Med 60 gjester til middag, 130 til kaffe, med fest, lokaler, fotografering, musikk, mat og klær/pynt kom det seg på ca 70000

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...