Gå til innhold

Amming og alkohol - noen som vet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge etter man har drukket seg god og full kan man amme igjen?

Takker for svar :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan amme igjen når du er helt edru. Dette kommer jo gjerne litt ann på hvor mye en veier.

Skrevet

Det finnes fine promille kalkulatorer på nettet, da får du en indikasjon på hvor lenge du har såpass promille at du ikke kan amme. Personlig går jeg utifra at jeg er "ammebar" når jeg er kjørbar;)

Skrevet

Du kan amme så lenge du ikke er full (risikerer å skade babyen ved å sovne på den ol.) Melken inneholder like mye alkohol som du har promille i blodet. Dvs. har du 1 i promille, som vil si at du er full, så er det 0,1% alkohol i melken. Til sammenligning kan alkoholfritt øl inneholde opp til 0.7% alkohol. Du bør ikke amme når du har drukket, før babyen er over 6 uker gammel, for da er organene til babyen fremdeles umodne og har problemer med å tåle selv små mengder alkohol.

Skrevet

Jamen det var en god "regel".. Å amme når man kan kjøre igjen:) Å bare for å ha det på det rene ville jeg ikke vært i nærheten av min lille mens jeg er beruset! Han far skal få ansvaret å mate vesla med flaske når hu mor skal på fest (for første gang på LENGE) *gleder meg stort*

Igjen takk for svar damer :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...