Gå til innhold

Hva er den beste julegaven du fikk da du var liten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min er skolesekk i skinn. Var uendelig glad for den!!! :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En rosa sakkosekk, slet den omtrent i stykker så mye brukte jeg den :-)

Skrevet

Det må være babydukken. Fikk den lenge etter at "alle andre" fikk den, så det var stoor stas da jeg endelig fikk den selv.

Husker jeg gikk fra middagsbordet bare for å sjekke at hun hadde det bra og at hun sov... merkelig at jeg fikk lov til det egentlig, men det glemmer jeg aldri:-)

Skrevet

Babydukken her også :-) Fikk også en hjemmelaget seng til den som pappa hadde laget. Jeg hadde den dukka med overalt.

Også husker jeg så godt da jeg fikk rosa walkman, tror jeg var 9 år. Elsket den, og spilte Bobbysocks hele tiden :-D

Skrevet

Digert barbie-hus i tre :) Vi har alltid fått det vi ønsket oss. Prøver å få til det samme med våre egne barn

Skrevet

John Deere trøtraktor!!! Det er værtfall den jeg husker best!! Største pakken som tok halvestua og den var til meg!!! =)

Skrevet

En h2o joggdress og slalom skiene husker jeg veldig godt.

(det var ikke samme julen).

Skrevet

Babydukke som jeg hadde ønsket meg lenge.

Mormor kom med den på lille julaften siden hun ikke skulle feire jul med oss og hun ville se reaksjonen.

Jeg gråt av glede. Tror jeg var 4 år.

Skrevet

rosa danseskøyter med pels oppe rundt kanten og barbie cruisebåt :D

Skrevet

Pyjamas!

Ei tante av mamma ga oss alltid pyjamas.

Husker enda følelsen av å legge meg i ny pysj på selveste julekvelden.

Så husker jeg at jeg fikk spark et år. Den var ikke innpakket, og jeg ble fulgt ned i gangen for å se den. Husker ikke opplegget rundt, men husker at jeg hoppet rundt av glede. :)

De er de gavene jeg faktisk kan huske at jeg fikk.

Enda jeg vet jeg fikk mye annet som gledet meg lenge. Var stor stas å få stå opp 1.juledag og leke!!

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Skøyter!! :) Jeg fikk de når jeg gikk i 6.klasse, og jeg kjøpte meg nye i fjor... hehe :=)

Skrevet

En lillebror faktisk.

Glemmer aldri den julekvelden.

Jeg var 9 år. Mamma og pappa rakk akkurat å spise julemiddagen før de dro.Husker mamma pesa og stønna,haha

Da tlf ringte ganske sent på kvelden og bestemor gråt og lo om hverandre glemmer jeg ALDRI.

Dagen etter sto jeg i nye rosa snowjogg med ny rød walkman å ventet på at pappa skulle hente meg så jeg skulle få hilse på min lillebror-

Skrevet

Den gaven jeg uten tvil husker aller best var de hvite danseskøytene jeg fikk av morfar...mine første.

Jeg husker det som det var i går, jeg hadde ønsket meg de veldig og morfar var min aller største favoritt...så den gaven gjorde inntrykk:-)

Skrevet

En rød spark;=)

Jeg var en 8-9 år og trodde egentlig ikke på nissen mer, men det året ble jeg usikker igjen....

Nissen kom nemlig på veranda-døren og banket på... Og alle i familien var jo i stuen!!

He-he, det var naboen som hadde kledd seg ut som kom med den store pakken- en rød fin spark som jeg har enda;=)

Skrevet

Ett stort lilla akebrett med øye, nese,munn.

Skrevet

ROSA dokkevogn. Trur eg var knapt 7 år, og egentlig nesten for stor til slikt, men eg ønska meg det så veldig veldig! Brukte den i eit år eller to før mamma og pappa kjøpte den av meg og gav den til lillesøster i bursdagspresang :o)

Gjest cunning stunts
Skrevet

Dukkevogn. Blå og fin og med rosa blondedyne og pute. Husker fortsatt hvor overraska jeg selv ble over å gråte av glede, var fire.

Skrevet

Husker den julen jeg fikk sånn "ufo akebrett" da var jeg 6 år og mamma og pappa hadde nettopp kjøpt og pusset opp hus, så gavene det året var ikke så store. Men jeg ble så glad!!

Skrevet

Fikk en høy krakk (barstol kan man nesten kalle den, i den høyden hvertfall) og med to trappetrinn som man svinge innunder stolen.

Ønsket meg virkelig den etter at jeg så min bestefar hadde kjøpt seg. Den er fortsatt nesten like hel, men står hos mamma. Tror det blir kamp om jeg prøver å ta den med. Mine unger og tantebarn bruker den som stol nå.

Men noe som jeg ser nå i ettertid så var det igrunn sølv t-skjeene jeg fikk av en grantante som har vært veldig hyggelig å få. Vi sluttet å få når vi konfirmerte oss, og det var veldig rart den første julen etterpå, gaven fra henne manglet selv om vi fikk penger når hun feiret hos oss.

Når jeg var rundt 10 år så fikk meg og min søster ett tovet eple av vårt lille søskenbarn, den gaven står veldig høyt og den kommer på juletreet i år også. Rart at en så liten ting kan glede så mye. Tror kanskje ikke 12 åringen her i huset hadde brydd seg like mye om hun hadde fått ett eple som noen hadde tovet til henne.

Skrevet

so ,amge koselige innlegg. eg husker best at eg fikk en brun dukke. då var eg 3.5 år.

(på den tiden var ikke brune dukker så vanlig, og tanta mi hadde funnet den i oslo)

+ en rosa barbi bil. da var eg litt eldre- :)

mimre mimre

Skrevet

Den julegaven jeg enda kan tenke tilbake på og huske at den var magisk, var ett blått smykkeskrin med stjerner utpå, og en ballerina inni som danset til musikk når det ble åpnet :) :) Det var helt spesielt, hadde ønsket meg det veldig!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...