ღ Juksemaker pipelort +spire ღ Skrevet 8. desember 2009 #1 Skrevet 8. desember 2009 I kveld fikk Lillenissen sitt siste måltid med morsmelk Må slutte fordi jeg om en mnd skal opereres etter fødselsskaden jeg pådro meg, og må aller helst få tilbake menstruasjonen før operasjonen. Trøsten er at han omtrent ikke vil ha puppen, så jeg håper det kommer til å gå bra. Og de to siste nettene/morgenene har han heller ikke hatt behov for puppen (mellom 04 og 05), så da fant jeg ut i samråd med hs og lege at da var det bare å slutte nå når vi er i siget. Men må innrømme at det falt noen tårer da Lillenissen slapp taket for siste gang Hadde ikke regnet med det akkurat. Så nå er esken med erstatning kjøpt inn, og flaska står klar til morgenflaska i morgen. Blir rart, men vi har kavet så mye med amminga siste tiden, at det skal bli godt å slippe det stresset også. Samtidig er det litt trist og leit at det er en fødselsskade som er årsaken til at vi må slutte så tidlig. Var jo ikke det jeg hadde håpet skulle være grunnen til ammeslutt...
Nemlig Skrevet 8. desember 2009 #2 Skrevet 8. desember 2009 Signerer deg. Litt vemodig er det jo... Her er snuppa snart 10 mnd og ikke interessert lengre, så det er jo greit nok det.
ღ Juksemaker pipelort +spire ღ Skrevet 8. desember 2009 Forfatter #3 Skrevet 8. desember 2009 Ja, er forsåvidt greit nok siden han ikke er så interessert lenger. Men han er jo bare 7.5 mnd, så hadde jo håpet at mensen skulle komme uten at jeg behøvde å slutte. Men så heldig er jeg ikke, så da er dette siste utvei. Men rart, før fødselen hadde jeg planer om å amme iallefall til han var 1 år... Sånn ble det ikke. Men nå må jeg prioritere min helse og mitt underliv. Lillenissen klarer seg fint med 2 grøtmåltider, brød, middag, fruktmoser osv. I tillegg til nan og vann. DET er iallefall trøsten
Nemlig Skrevet 8. desember 2009 #4 Skrevet 8. desember 2009 Skal love deg at han klarer seg fint ja! Det er vi som synes det er litt trist, fordi (som du skriver) den baby-epoken er over. Dessuten er det jo litt av en følelse at babyen er så avhengig av deg da, ganske spesielt det. Jenta vår STORKOSER seg med flaske i alle fall. Dessuten har hun endelig begynt å få litt kjøtt på beina. Hadde nok skummet melk i disse triste puppa mine jeg tror jeg...
Nemlig Skrevet 8. desember 2009 #5 Skrevet 8. desember 2009 Når han er så gammel, tenker jeg at det må være greit. Du har vært kjempeflink, og den aller første tiden er jo den klart viktigste!
ღ Juksemaker pipelort +spire ღ Skrevet 8. desember 2009 Forfatter #6 Skrevet 8. desember 2009 Jada, den viktigste tiden har vi klart oss over. Men er godt at både lege og ammeveileder hos hs støtter meg i dette valget. Blir litt lettere da også. Og som du sier, det er VI som synes dette er trist. Regner med at Lillenissen kanskje synes det er rart iallefall det første måltidet på morgenen. Og det blir rart å ikke bare putte puppen sånn at vi kan sove videre... Nå blir det vel til at vi rett og slett må stå opp kl 7 tenker jeg... Men skal ta med flaske, vann på termos og pulver opp på soverommet, og se om vi får lurt det i oss uten å våkne for mye... Jeg er nemlig ikke noe spesielt A-menneske :/ (selv om mange vil si at 7 ikke er spesielt tidlig )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå