ida87_thea_andrine Skrevet 8. desember 2009 #1 Skrevet 8. desember 2009 Jeg er 17+5 og jeg har epilepsi, men hadde vert ålreit å snakke med noen andre som er gravide og har epilepsi=)
mamma06_endelig-liten-spire<3 Skrevet 8. desember 2009 #2 Skrevet 8. desember 2009 Ja jeg:) Er 18+4. Har ikke hatt anfall på noen år, men går fortsatt på medisin.
Små Einsteins Skrevet 8. desember 2009 #3 Skrevet 8. desember 2009 Jeg også,har ikke hatt anfall på snart 6år,går på medisin enda.Hvilken medisin tar dere?Jeg tar lamictal 50mg2gr om dagen dere da?Av denne medisinen jeg tar er det lettere og få barn med hareskår iallefall.
Odinsen, Gulle & Lillebror Skrevet 8. desember 2009 #5 Skrevet 8. desember 2009 jeg og! men har ikke hatt anfall paa 10 aar, men maa ta medisin daglig, saa det ikke kommer tilbake.
Odinsen, Gulle & Lillebror Skrevet 8. desember 2009 #6 Skrevet 8. desember 2009 jeg tar 2x300 mg orifiril long pr dag.. Jeg er 14+0. Har ei jente med ganespalte.
ida87_thea_andrine Skrevet 8. desember 2009 Forfatter #7 Skrevet 8. desember 2009 Oj så mange med epilepsi=) ja, ikke det at det er så veldig bra da.... Jeg har hatt det i 10 år nå og går på orfiril long 150mg x 2. jeg er 17+5. Vi prøvde i nesten to år uten å få det til før vi klarte det nå. Jeg måtte gå ned på dose da denne medesinen ikke er anbefalt å blir gravid på og jeg tåler ingen annen medesin. Jeg gikk også på 300 mg x 2. Går dere på ekstra folsyre?? jeg må ta det i hele sv.skapet 1 mg x 4 altså 2 morgen og 2 kveld pga redusering av ryggmargsbrokk, men har vert på flere ul og lille prinsessen min har ikke det. er dere nervøse for fødsel?? nå har jo ikke dere hatt anfall på mange år, men jeg er nervøs. sist jeg hadde anfall er ca 6 mnd siden. er så nervøs for å få anfall under fødsel. ble litt langt dette her=)
L.B med to små troll <3 Skrevet 9. desember 2009 #8 Skrevet 9. desember 2009 å her trapper det inn ei til.. er ca 16 uker på vei. har ei pie på 8 mnd fra før, så ble to tette her gitt. Har hatt epilepsi i 22 år, hadde mange kraftige anfall før,men har nå i ca 1 lite anfall i året etter å ha vært igjennom operasjon for snart 7 år siden. så går ikke på medikamenter lengre:) Var veldig nervøs før første fødselen ja...men der gikk ting så innmari fort at jeg knapt husker det. Riene begynte tidlig på morgen, å 4 timer senere så var jenta vår født:)
ida87_thea_andrine Skrevet 9. desember 2009 Forfatter #9 Skrevet 9. desember 2009 ja, da ble det to tette venter spent på nr2.<3<3<3=) men det er koslig=) så flott at du kunne operere da!! de kan ikke det på meg for den sitter et sted i hode som det ikke kunne operere. Ja, så flott!!! håper det blir sånn på meg også!! er ikke redd for smertene ol, men for at jeg skal få et gtk anfall midt oppi dette....
Små Einsteins Skrevet 9. desember 2009 #10 Skrevet 9. desember 2009 Jeg var veldig redd for å få anfall sist fødsel men det gikk bra heldigvis tross en tøff fødsel med akutt keisersnitt.Gruer meg denne gangen også og er redd for å få anfall men sist skrev jeg et ønskebrev om hvordan jeg ville ha det på fødselen og hva jeg var redd for og det hjalp.
ida87_thea_andrine Skrevet 9. desember 2009 Forfatter #11 Skrevet 9. desember 2009 kan vi snakke med jm om dette??? er første gangs jeg, så vet ikke helt hvordan ting fungerer, men det er vel noe derfor hun er der??
Små Einsteins Skrevet 9. desember 2009 #12 Skrevet 9. desember 2009 Ja du kan snakke med jordmor om det eller du kan få en samtale på sykehuset det fikk jeg og det hjalp.Fikk snakke med en hyggelig jordmor som svarte på alle spørsmål jeg hadde.
ida87_thea_andrine Skrevet 9. desember 2009 Forfatter #13 Skrevet 9. desember 2009 Jeg skjønner... skal til jm til fredag så skal høre da... men er noe annet jeg vil snakke med henne om også og er redd for at hun skal syntes jeg er teit for at jeg spør....
Små Einsteins Skrevet 9. desember 2009 #14 Skrevet 9. desember 2009 Ikke vær redd for å spørre,de har nok hørt mange spørsmål opp gjennom årene.De vil jo bare hjelpe og betrygge deg på best mulig måte.
ida87_thea_andrine Skrevet 10. desember 2009 Forfatter #15 Skrevet 10. desember 2009 ja, det er sant!! tror dere det er skadelig for babyen når man får små anfall som absangser?? fikk et her om dagen så spurte mann min meg om det er farlig for babyen og han lurte på om jeg har kjent noe spark etter det..... men kjente jo masse spark, men har dere hørt om de er farlig eller om babyen merker noe i det hele tatt?? Jeg selv tror ikke det er farlig, men når han spør så begynner jeg å tenke også=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå