Gå til innhold

Mage?


Gulla123- jente i magen <3

Anbefalte innlegg

Det kan hende det er ett dumt spørsmål, men når er det normalt å begynne å få kul på magen? Jeg er midt i uke 11, og syns at magen har blitt litt større. Jeg er litt lubben fra før, men ser forskjell fra hvordan den var før jeg ble gravid. Er det fortsatt bare luft og oppblåsthet, eller kan det ha begynt å komme en liten kul??

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen spørsmål er for dumme:O)

Jeg er 12 uker idag og magen har virkelig kommet...men dette er nr 2 da så det sies at magen kommer fortere da..men førstemann kom ikke magen før jeg var litt over 4 mnd på vei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har (med hjelp fra sambuaren) tatt bilder av magen min i uke 4 og uke 8. Og det var faktisk ein bitteliten forskjell :-) Litt sjarmerende igrunn, he he. Planene er å ta bilder samme dag hver mnd for å sjå progresjonen. No er eg i veke 10, det er ingen stor kul, men magen har blitt litt større- sjølv når det ikkje er luft i den! Har lagt på meg 1,5kg då, so da e vell ikkje so rart. Men eg vekje om det er morkaka eller berre litt ekstra fett som vises ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått mage og er i 11.uke. Mistenker at det er fordi jeg har så stor appetitt at jeg har spist på meg 2 kg (det mener i hvert fall vekten :-P). Tar bilder av magen fra siden hver kveld for å lage video av hele svangerskapet når det er ferdig, og der kan man se forskjellen etterhvert. Men syns det er hyggelig å late som om det er gravidmagen som vises:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar:)

 

Jeg hadde ikke veid meg på lenge, før legen gjorde det på første svangerskapskontrollen, så jeg vet ikke hvor mye jeg har lagt på meg. Men magen har hvertfall blitt større..hehe :) så jeg sier at det er gravidmage og ikke fett jeg da :P Har begynt å ta bilde nå jeg og, så blir morsomt å se utviklingen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok lett å "se" magen når man blir gravid, rett og slett fordi mange gleder seg til kulen synes. Men når fosteret er 11 uker gammelt, veier det mellom 10-15 gram, og måler ike mer enn 4-5 cm. Mulig livmoren er på størrelse med en appelsin, men har frem til nå ligget nede i bekkenet. Etterhvert kommer den på oversiden av bekkenkanten eller skambenet. Da vil noen kanskje se at magen forandrer litt fasong, men det er langt nede til å begynne med.

 

Når jeg gikk med nr 1 så jeg ikke tegn til noe mage før jeg var 4-5 mnd på vei (og jeg er helt slank). Nå går jeg med nr 2, og magen kommer fortere, men det er på grunn av at magemusklene ikke har vokst sammen etter første fødsel enda (kun 9 mnd siden).

 

Men vi enter jhar jo veldig forskjellige dager i forhold til hvordan fasong magen er. Stort sett om man skulle på fest og hadde planlagt å ha på seg en flott ettersittende topp, var gjerne magen som en oppblåst melon..:):)

Sånn er det..

 

Men når magen kommer ordentlig kan man gå å strutte med den! Men strutter man før man har ordentlig gravid-kul, tror alle bare at vi har blitt litt småfeite den siste tiden..:)

 

Lykke til med svangerskapet!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enkelte får faktisk mage noe tidligere enn andre. Når jeg var på UL i uke 10 sist svangerskap fikk jeg vite at livmoren allerede var på vei opp av bekkene. dette var tidlig med førstegangs, men det skyltest livmorformen min (hjerteformetlivmor) sa legen på gyn....

 

(dette var ikke ment som et surt innlegg, men bare en liten påminnelse om at vi er forskjellig, og det er også individuelt når livmoren kommer opp av bekkenet... ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig i at det er individuelt! :):)

Men poenget mitt var at det første tegnet på mage kommer langt nede på magen (som du sier rett over bekkenet), og det er ikke det man assosierer med gravid-kul! Så det tar ofte flere måneder før man får den karakteristiske gravid-magen!:)

Men den kommer når den kommer, og man kan uansett nyte å strutte noen måneder før babyen skal ut.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...