Lykkeligtobarnsmamma Skrevet 8. desember 2009 #1 Skrevet 8. desember 2009 Kunne tenkt meg å prøve det:) Vil gjerne høre erfaringer. Og hvor får jeg kjøpt meitaien?
Tre tette! *07+10+11* Skrevet 8. desember 2009 #2 Skrevet 8. desember 2009 Jeg har ikke prøvd det, men har hørt mye fint om det:) Vi skal bestille en herifra etter jul: http://lotusbarn.no/butikk/index.php?cPath=80&main_page=index Ambefaler deg å se på denne nettsiden her: http://tettinntil.creocommunico.com/pages/baering.php
Gjest Skrevet 8. desember 2009 #3 Skrevet 8. desember 2009 Hei Jeg brukte meitai og kan virkelig anbefale det. Jeg kjøpte min da sønnen min var 2-3 mnd gammel og brukte den til han var 17-18 mnd. Den er enkel i bruk og du bærer barnet tett inntil kroppen og det føles ikke tungt. Kan brukes fra nyfødt og du kan bære både foran og på ryggen.
SusyQ Skrevet 8. desember 2009 #4 Skrevet 8. desember 2009 Jeg var skeptisk til bæring først (synes det virket så "alternativt", men fikk en meitai da vesla var 2-3 mnd og ble helt avhengig av den. Skjønner faktisk ikke hvordan det er mulig å klare seg uten:-D Kjempedeilig å bruke den når man bare skal ut en liten tur, og slippe å drasse med seg vogn og stelle bag og alt. Bare en bleie i lomma, lommebok og mobil, så er man klar. Særlig på vinteren er det HELT genialt. Vogn i snøen = hat. Samtidig sitter barnet så tett inntil deg og belastningen blir spredd så godt at vi faktisk reiste på weekendtur til Paris da hun var 8 mnd bare med meitaien og uten vogn. Bar i 3-4 timer i strekk uten at det opplevdes som "tungt". I tillegg brukte jeg den myyye inne, om hun hadde en sutrete dag roet hun seg fint i den, og da fikk jeg gjort det jeg skulle i hjemmet samtidig (rydde, forberede middag, støvsuge osv) Meitaien er i bruk her ennå en gang i blant. Vesla er 2 år og 4 mnd nå. Bar f.eks i sommer da vi skulle på flyet for å slippe å drasse med vogn. Og bruker den noen ganger hjem fra barnehagen. Jeg kjøpte etterhvert en til (er så mange fiiiine ;-) ), rett fra produsent i USA. Fikk ikke toll, så sparte litt penger, samtidig som jeg fikk velge farger og mønster selv. Sjekk nettsiden her: www.babyhawk.com Om du vil den skal være "pappavennlig" er et tips å velge mørke stroppe farger og mønster bare på den ene siden. De kan nemlig brukes begge veier, så da blir den ensfarget på "pappasiden". Vet det er en butikk i Oslo som selger også. Bæreglede på St.hanshaugen. http://bereglede.no/ Gleeed deg :-)
Lykkeligtobarnsmamma Skrevet 8. desember 2009 Forfatter #5 Skrevet 8. desember 2009 Tusen takk for gode svar:) Tror jammen jeg må prøve ut en slik:)
Nikki 75 Skrevet 8. desember 2009 #6 Skrevet 8. desember 2009 Hva er forskjell på meitai og "vanlig" bæresele ala BabyBjorn?
Fifrildi Skrevet 8. desember 2009 #7 Skrevet 8. desember 2009 En meitai er mykere enn en babybjorn og lettere å tilpasse/bruke på flere ulike måter. De som har prøvd begge deler påstår også at babyen roer seg bedre i en meitai.
~emin~ og Lillingen april-10 Skrevet 8. desember 2009 #8 Skrevet 8. desember 2009 Jeg har kun erfaring fra hjemmesydde meitaier som jeg har sydd selv, og synes det er et supert bæretøy. Bærer 2-åringen både på rygg og mage enda, tross at han veier 15 kg og jeg er gravid i uke 22.
ck76 - ny baby i 2010 :) Skrevet 9. desember 2009 #9 Skrevet 9. desember 2009 Signerer innlegg over. Jeg kjøpte min fra mixmax.no og er superførnøyd. Brukte den på jenta fra hun var ca 4 mnd til 20 mnd. Først på magen og siden på ryggen. Den er 100 ganger bedre en babybjørn som jeg fikk ganske vondt i ryggen av.
lykkeligmor til to<3 Skrevet 9. desember 2009 #10 Skrevet 9. desember 2009 hvor mye kostet frakten når du kjøpte meitati på babyhawk.com susyQ?? ser ut som det kan være noen kroner å spare på å bestille den der!!
Yo&La+spire Skrevet 9. desember 2009 #11 Skrevet 9. desember 2009 Vi har brukt mye både meitai og andre bæretøy til jenta vår og til babyen kommer vi ikke til å ha vogn i hus engang. Sååå mye enklere og bedre for oss alle å bære! Forskjellen på meitai og babybjørn er enorm. Meitai er ergonomisk riktig og man kan derfor bære så lenge man vil uten å skade ryggen/hoftene til babyen. I tillegg er det mer behagelig til tunge barn, og man kan bruke den på ryggen (som jo er praktisk). På tettinntil.no finner du masse informasjon og omtaler av ulike meitaier og hvor du kan kjøpe de.
Gjest Skrevet 10. desember 2009 #12 Skrevet 10. desember 2009 Jeg hadde aldri klart meg uten meitai!!! Den ble godt brukt, brukte den nesten fra nyfødt i froskestilling, og fortsatt bruker jeg den på f. eks flytur 1,5 år etter! Ser flere har "meitai med klips", se f. eks http://lotusbarn.no/butikk/index.php?main_page=index&cPath=126 Du kan jo google litt, lese/spørre på tettinntil.no om erfaringer. Jeg kjøpte min mt på www.babyhawk.com. Tok litt tid før den kom, men bestilte den i god tid, og er kjempe stiling med mønster på begge sider! Bestilte den med ekstra lange stropper etter anbefalinger, men tror den vanlige lengden hadde vært helt grei. Har med keyring, men uten lomme. Jeg har også elastisk sjal, mam eco. Fikk det greit nok til, men litt kronglete i begynnelsen. Hadde kanskje valgt moby wrap el.l. dersom jeg skulle valgt igjen. Såvidt jeg husker så slipper du da knytingen, men hvis du/barnet skulle trives med å bære(s), så kan du bruke andre (f. eks ikke elastiske) sjal senere og da er det jo like greit å lære knyttingen med en gang Litt klumsete forklart, men søk litt på nettet så finner du nok ut av det!
Yo&La+spire Skrevet 10. desember 2009 #13 Skrevet 10. desember 2009 Mam eco og moby er begge elastiske sjal, så du må nok knyte uannsett;) Men du kan knyte begge deler ferdig først og putte babyen i etterpå. Mange synes det er enklere!
SusyQ Skrevet 10. desember 2009 #14 Skrevet 10. desember 2009 Meitai kan bære i fra nyfødt og så lenge du vil. Babybjørn skal helst bare bæres i 15 min av gangen inntil barnet kan sitte selv. Barnet sitter mer komfortabelt i en meitai pga den ergonomiske bærestillingen med knærne høyere opp enn rumpa. I BB "henger" de mer (en fysioterapaut jeg snakket med sammenliknet det med å henge i en klatresele), noe som er mer ubehagelig i lengden. Meitai er også mer komfortabelt å bære i for den voksne, de fleste synes BBen blir vond etter som barnet blir en stor baby. Meitai kan brukes behagelig til barnet er godt opp i barnehagealder.
Nikki 75 Skrevet 10. desember 2009 #15 Skrevet 10. desember 2009 Bruker man samme meitai hele veien, eller kommer de i ulike størrelser etter alder?
(Muskat) Skrevet 11. desember 2009 #18 Skrevet 11. desember 2009 Det finnes jo flere størrelser da. Personlig synes jeg de største meitaiene er for store for nyfødte og omvendt, men så har jeg dilla og har sikkert hatt 40 stykker i hus de siste årene. For eksempel er eye2eye ( http://www.eye-2-eye.net/ ) veldig store i panelet, men aldeles herlige å bære i når barnet har passert 6-7 mnd, mens en babyhawk ( http://www.babyhawk.com/ ) kan bli litt liten til de på halvannet. Men det går greit allikevel, altså
SusyQ Skrevet 11. desember 2009 #19 Skrevet 11. desember 2009 Ja, vet det bl.a finnes en "storbarns utgave" av babyhawk som heter Toddlerhawk, men hvis man ikke har helt dilla (det er jo noen som har 8 vogner også) går det altså helt fint ann å bruke samme MT hele tiden. Selv har jeg 2 Meitaier fra Babyhawk (en tullete lyseblå med blomster og en pappavennlig i grå), og de har jeg brukt fra vesla var et par mnd (fikk den først da) og brukte den sist for noen uker siden da jeg hentet i barnehagen. Nå er hun 2 år og 4 mnd og veier 12 kilo..
Nikki 75 Skrevet 11. desember 2009 #20 Skrevet 11. desember 2009 Ja, nå har jeg tatt ordene deres for god fisk, jenter. Har bestilt og kjøpt en meitai fra Ebay, den kom på 230,- inkludert frakt.
SusyQ Skrevet 12. desember 2009 #21 Skrevet 12. desember 2009 Gratulerer, tror ikke du vil angre :-) Til og med mammaen min (som syntes dette hørtes veeeldig merkelig ut i starten) ble overbegeistret da hun fant ut hvor lett det var å roe vesla i MTen uansett hvor fussy hun var. Jeg hadde ganske ille kolikk som baby selv og omtrent hver gang hun bar vesla i MT sa hun: "Også når jeg tenker på alle de timene jeg og pappa og mormor gikk og bar og bysset og sang med deg hylskrikende i armene. Og om vi bare hadde hatt denne kunne vi sluppet." Ikke syntes hun den var vanskelig å få på heller, og her snakker vi om en dame som fortsatt sender tekstmeldinger i CAPS LOCK;-) Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå