3-prinser Skrevet 8. desember 2009 #1 Skrevet 8. desember 2009 Har eldre gutter, men husker ikke når jeg begynte med fluortablett til de. Det står barn over 3 år på boksen, men mener å huske jeg begynte før det med de to eldste. Minsten er 19 mnd.
En Prins + Prinsesse Skrevet 8. desember 2009 #2 Skrevet 8. desember 2009 Sønnen min var akkurat 2 år da han begynte med det... =)
wombat75 Skrevet 8. desember 2009 #3 Skrevet 8. desember 2009 Svigerinnen min som er tannlege sier at de anbefaler helt fra 6 mnd hvis barna ikke er flinke til å pusse (én av de minste tablettene på 0,25 mg er det vel), spesielt når de har fått jeksler. Så jenta vår på 14 mnd som har fullt tannsett opp til ettårsjeksler og hater å pusse får en fluortablett hver kveld.
Gjest Skrevet 8. desember 2009 #4 Skrevet 8. desember 2009 Når de fikk sin første tann, dvs 9 mnd, nesten 1 år og minste gutten var 6 mnd. Gav da de med 0,25 mg som er fra 6 mnd +
Den heldige eier av ett barn Skrevet 8. desember 2009 #5 Skrevet 8. desember 2009 Vi kommer aldri til å begynne:)
3-prinser Skrevet 8. desember 2009 Forfatter #6 Skrevet 8. desember 2009 Oki. Det står som sagt fra 3 år på boksen, men når jeg tenker meg om så er jo det på 0.5mg som de eldste får. Da får jeg gå til anskaffelse av 0.25mg til minsten. Takk for svar :-)
nelliik m/blå & rosa Skrevet 8. desember 2009 #7 Skrevet 8. desember 2009 Her begynte lille blå for to mnd siden, da han ble 1 år 0,25 mg med banansmak! Selv har både jeg og mine søsken også tatt fluortablett fra vi var små, og ingen av oss har den dag idag fortsatt _aldri_ hatt et eneste hull i noen av våre tenner *stolt* Og jeg håååper virkelig vi klarer å skape like sterke tenner til gullgutten vår også
stjertløvetann Skrevet 8. desember 2009 #8 Skrevet 8. desember 2009 Vi prøvde med fluortablett til jenta vår på 18 mnd, men hun svelget den bare, er vel ikke rare effekten da..? Litt blond nå kanskje, men hvordan gir dere tablettene til de minste?
Sanchin Skrevet 8. desember 2009 #9 Skrevet 8. desember 2009 @Den heldig eier av ett barn - hvorfor ikke? Generelt imot fluor eller praktiske årsaker? Bare nysgjerrig, ikke ute etter krangling
Den heldige eier av ett barn Skrevet 8. desember 2009 #11 Skrevet 8. desember 2009 Det er fluor i drikkevannet vårt, og siden hun i tillegg pusser to ganger daglig med fluortannkrem, så er det nok:)
Gjest Skrevet 9. desember 2009 #14 Skrevet 9. desember 2009 At hun svelger tabletten er bedre enn at hun ikke får den. Selv om effekten er best ved at hun tygger den først. Fluor virker gjennom blodet så effekt blir det uansett. Vi startet med fluor ved 6mnd. Løste det opp i en skje med vann den første tiden. Husker ikke helt når hun fikk spise den selv, rundt året kanskje. Før i tiden fantes det egne fluorbokser for småttisene som skulle løses i vann. Men salges på de var så dårlig at de sluttet å lage dem. Utrolig nok! Fluor er viktig for voksne også Ble sjokkert første gangen jeg møtte noen som trodde det bare var for barn og hadde sluttet selv når de ble "myndige". Ikke bra! Fluor er ikke noe som "lagrer" seg opp, det må fylles på for hver dag
Den heldige eier av ett barn Skrevet 9. desember 2009 #15 Skrevet 9. desember 2009 Ikke for å krangle eller noe, men fluor lagres vel strengt tatt i kroppen og bryter ned bindevevet gjør det ikke?
Gjest Skrevet 9. desember 2009 #16 Skrevet 9. desember 2009 Våres har bare suttet på de, så det har ikke vært noe problem. La jo selvsagt ikke minstegutten som fikk første gang når han var 6 mnd før vi så at han hadde suttet i stykker hele, men han svelget den aldri. Barn er jo ulike her da, mine svelger aldri biter de ikke har tygget, så når de puttet småstein ol i munnen har jeg egentlig aldri trengt å være bekymret, for de spyttet alltid ut igjen selv. Alltid bitt av mat og tygget ordentlig før de tar ny bit osv. Har venninner med barn der de nok ikke kunne gi fluor så tidlig, for deres barn er slike som svelger alt og stapper munnen så full i mat at de brekker seg når de er små.
Gjest Skrevet 9. desember 2009 #17 Skrevet 9. desember 2009 minste min fikk aldri fluortabletter, og jeg tenker heller ikke begynne til minste nå. Vi dyppet såvidt tannbørsten i fluorskylling innimellom og børstet på isteden. Jeg er kansje over gjennomsnittelig opptatt av stoffer vi tilfører kroppen kansje..........
Den heldige eier av ett barn Skrevet 9. desember 2009 #18 Skrevet 9. desember 2009 Tror mange ikke er klar over at natriumfluorid faktisk er gift, og hvilken skade den gjør på kroppe selv om den er bra for akkurat tennene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå