Gå til innhold

Bilsete i taxi?


thankful

Anbefalte innlegg

Er det noen som vet om man MÅ ha et bilsete til babyen for å ta taxi hjem fra sykehuset etter fødselsen? Er det lovpålagt med bilsete?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ja, det er lovpålagt å sikre barn i bil!

Mange taxiselskaper har seter.... så ring inn å sjekk med selskapet der du bor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min erfaring fra tidligere, er at det er mange taxier som har sete, men også mange som ikke har. Det kan være lurtå ringe å bestille taxi da, slik at du er helt sikker på at den som kommer og henter dere har sete. Min datter var innlagt på Haukeland for noen år tilbake, og vi slet da veldig med å få taxi fra byen til sykehuset siden hun var bare 1 år og vi ikke hadde bestilt på forhånd... Er ikke sikker på om alle taxier som har sete, har sete som er for så små heller. Forstod det slik da at det var noe varierende...

 

Men dette er snart 5 år siden, så det kan ha bedret seg mye etter det da... Jeg hadde likevel ikke turt å ta sjansen uten å ha sjekket opp eller bestilt slik at jeg hadde fått spesifisert det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

æ har kjørt drosja, og der va d sånn at når du ringte å bestilte bil og sku ha me barn så var d veldig kjekt om man sa i fra om d å hvor gammel barnet var, forskjellige str på setene, men vet ikke hvordan d er der du bor. Bare et lite tips i hvertfall.....si at d er nyfødt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...