Gå til innhold

Synspunkter? Ang julefeiring..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mamma'n min er en dame jeg er veldig glad i, selvfølgelig. Men hun kan være sær, sur, bestemt og vrang om hun bestemmer seg for det. For ikke å snakke om STRESSA når huset deres fylles av folk ( De er bare 3 stykker hjemme til vanlig) I jula vil hun at vi skal komme hjem ( Meg, samboer, datteren vår på 11 mnd). Snakket akkurat med søsteren min og de har bestemt seg for å ikke feire hos mamma. Hvorfor? Hun ( Min mor) blir sur og stressa, også ender det opp med at de reiser hjem i sinne, flere dager før de egentlig skulle hjem. Nå lurer søstra min på om jeg vil være her å feire sammen med dem, for å vise moren vår at hun ikke kan holde på slik som hun gjør! Jeg er sikker på at hun misliker samboeren min ganske sterkt og har vært negativ mot han fra dag 1 nesten. Vi er sjelden hjemme hos mine foreldre, men når vi er der hakker hun på samboeren min. Hun er hyggelig mot han, men klager alltid til meg om et eller annet om han. Jeg blir så LEI. Dette ender såklart opp med at jeg og blir sint på henne. For noen dager siden sa hun på tlf til meg " Du og C kan jo bare komme hit alene så kan E dra tilbake alene for å jobbe i romjulen" I helgen var søsteren min hjemme hos vår mor med sin nye kjæreste. Til og med han reagerte på måten hun oppførte seg på, og han hadde aldri møtt henne før. Samboeren min hater å være hjemme hos foreldrene mine. Faren min er hyggelig og grei, han kommer overens med alle. Men ikke mamma altså. Huff. Hva skal jeg gjøre? Vi besøker de så sjelden, og hun gleder seg sånn til å se barnebarnet sitt. De bor 4 timer unna, men kommer aldri hit, hvis de ikke har ærend her i byen.. Jeg VET at det kommer til å bli dårlig stemning og en stressa stemning på julaften. Mamma kan opptre så falskt. Idag da søsteren min hadde ringt hadde hun hørtes "lei seg" ut når hun sa at de valgte å feire her, alene. Mamma ringte meg for et par timer siden og da hørtes hun glad ut for at de ikke ble så mange i hus. Jeg er som sagt veldig glad i henne altså, men aner ikke om vi bør bli her. Eller om vi skal dra dit for et par dager og bare bite tennene sammen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil du ha en hyggelig jul? Eller en kjip jul?

Skrevet

Jeg hadde nok ikke reist. Ikke lett å si det sikkert, men dere må jo gjøre det som føles best for dere!

Jeg er ikke for å feire med den eller den fordi man "må". Hvor blir det av julegleden da?

Skrevet

Dere er alle sammen voksne mennesker og bør kunne ta opp slike ting uten at noen blir furt for det.

En annen ting er at moren din kanskje vil ha alt på "stell" når det kommer folk hjem til henne og da er det veldig lett å bli stresset/ufin. Hjelper dere henne med det som skal fikses slik at hun kan slappe av?

Skrevet

Julegleden ja.. Huff. Har bare dårlig samvittighet fordi hun gleder seg sånn til å se småen, hun elsker nemlig barnebarna sine veldig mye.

Skrevet

Hadde jeg vært deg så hadde jeg feiret med hjemme eller med søster! Og ikke minst forklart mor at oppførselen hennes gjør at dere faktisk ikke får lyst til å komme å være hos de. Dama må jo få beskjed om at dere synes det ikke er noe morsomt å ha sånn stemning i huset på julaften, og alle andre dager for den saksskyld!

Har du invitert de på besøk når de ikke har hatt noe annet å gjøre i byen?! Er det det at de ikke vil trenge seg på å bare komme på besøk som gjør at de er der så sjelden? Eller forventer de at dere skal komme til de?

Forstår godt at samboeren din hater å være der.

Skrevet

Vi hjelper henne så godt vi kan, og jeg tilbyr meg ofte å hjelpe henne når vi er hjemme. Og den frekkheten hennes er hun ikke unnskyldt, sånn er hun resten av året og. Dessverre. Er ikke sikkert hun engang er ufin med vilje..

Skrevet

Verbena; De forventer nok at vi skal komme til de. Foreldrene til samboeren min har vært her oftere på besøk enn mine foreldre, og de bor nesten 100 mil unna oss..

Skrevet

Har dere noen snakket med henne om dette? Fått skittentøyet vasket liksom....

Om hun ikke er klar over det så får hun jo heller ikke gjort noe med væremåten sin!

Skrevet

De kan forvente så mye de vil, det er dere som bestemmer hvor dere vil feire jul og ikke de!

Jeg tror nok foreldrene mine blir litt skuffet når jeg sier at vi blir hjemme neste jul. De bor 100mil unna og har ikke mulighet til å komme til oss pga at de har gård. Men jeg orker rett å slett ikke å reise så langt med to unger og alt pikkpakk et år til.

Skrevet

Jeg har ihvertfall sagt ifra om hva jeg synes om oppførselen hennes mot min samboer.. Det er den biten som plager meg.

Skrevet

Jeg ville ha tatt opp det du skrev i hovedinnlegget ditt slik at hun er klar over ståa og deres motvilje til å være der.

Da har hun også en mulighet til å gjøre noe med oppførselen som støter bort familiemedlemmer (noe hun vil angre på den dagen hun har drevet bort alle!)

Skrevet

Selv om det blir en kjip jul, så blir det feil og si at dere ikke kommer hvis dere allerede har sagt dere kommer. Blir ikke noe bedre stemning da.

Men hva med å korte ned oppholdet til en natt?

Har dere ikke svart, eller takket ja ennå. Så kan dere jo blir hjemme.

Skrevet

Litt enig med deg der 2småtroll. Vi hadde egentlig takket ja..

Kan jo kanskje bli der et par dager muligens, så det ikke blir så altfor mye for noen av oss.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...