Gå til innhold

April: Skal på jobbintervju på tirsdag


*** GODIS ***

Anbefalte innlegg

De vil gjerne ha referanser fra mitt nåværende arbeidssted. Fra en kollega regner jeg ikke som noe problem, men fra en leder blir ikke enkelt. Noen som har nen gode forslag ?

 

mvh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Må det være en leder da? Hvis de absolutt må ha det (noe som er rart, trodde nåværende arbeidsgiver var de "seriøse" firmaer kontaktet helt til slutt når avtalen omtrent er i boks bare for å sjekke at man ikke er en løgner) går det jo an å si det som det er, at dere er uenige om endel ting som kan gjøre at arbeidsgiver synes at du er "........" (noe du tror de vil si)... Nei jeg vet ikek, men syns det er rart de vil ha så ferske referanser på et såpass tidlig (?) tidspunkt i prosessen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt samme tanken ja. De referansene jeg har oppgitt er fra tidligere ledere som jeg aldrig har hatt noe dårig forhold til. Disse er fra noen år tilbake, men relevante for stillingen. Men nåværende leder fungerer ikke. Det er jo en av grunnene til at jeg ikke trives. Regner med at jeg informerer om at vi ikke er helt "enige" om ting og dessuten ønsker jeg ikke at leder skal få vite om min interesse for andre jobber på et så tidlig tidspunkt. Regner med at de kjøper den. De samtalene jeg har hatt på telefon med dama som er sjefen for enheten har vært veldig oppløftende og naturlig, så jeg mener at det skal endel til for å snu det førsteintrykket. Men det er jo min mening. Jeg kan jo ikke lese andres tanker. Spennende dette her.....

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble "grillet" i 2 timer.....

Ut ifra detaljeringsgraden i spørsmålene fikk jeg vel egentlig intrykk av at mulighetene absolutt er tilstede. Jeg var den første som var kallt inn til intervju av totalt 6. Det er 2 ledige stillinger.

Må si at jeg har litt "panikkfølelse" med tanken på at dette kan gå riktig veg......

Da kommer det til å bli mye å sette seg inn i. Jeg må til og med på skolebenken igjen. Både skummelt og spennende.......

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...