Anonym bruker Skrevet 8. desember 2009 #1 Skrevet 8. desember 2009 Er 36+0 i dag, fikk beskjed om at hodet var festet. Veldig kjekt! Men, når hun skulle skrive meg opp til ny time sa hun : "Setter deg opp kl 8.00 den 22.desember, men tviler på at vi treffes da... Lillegutten din er nok ute før den tid!" Kan hun ha rett? Jeg ble ganske forfjamset, visste ikke helt om hun gjettet, "spådde" eller om det var tegn på at det høyst sannsynlig vil skje noe innen 2 uker... Noen andre som har fått en slik beskjed? Hva har skjedd? Har dere født innen den tiden jm sa, eller har dere gått over tiden? Gjør ingenting om lillegullet kommer nå, jeg bare ble veldig forfjamset, og klarte knapt å få frem et ord
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2009 #2 Skrevet 8. desember 2009 Hun kom sikkert bare ut av tellinga på hvor mange uker du er..
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2009 #3 Skrevet 8. desember 2009 Jeg var i uke 36 da jeg var på min siste kontroll hos jordmor. Da sa hun at hun skulle sette meg opp til ny time uken etter, men tvilte på jeg kom da for da var han nok uke. Hun hadde helt rett, vannet mitt gikk to dager etter jordmortimen.. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2009 #4 Skrevet 8. desember 2009 Noe lignende sa jordmor til meg i uke 36 ,5 dager etterpå var gutten født
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2009 #5 Skrevet 8. desember 2009 Eg fikk og beskjed om det samme, 35+5, fire dager etter kom prinsessa vår til verden! De har som regel god peiling:)
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2009 #6 Skrevet 8. desember 2009 Haha, fikk den samme beskjeden i mine to svangerskap og ble satt igjang fem og tre dager over tiden.. Hun kan jo selvsagt ha rett, men det er ikke noe jeg ville ha satt penger på..
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2009 #7 Skrevet 8. desember 2009 Dere som får beskjed om dette i uke 35+ og 36+, hvorfor fikk dere den beskjeden? Sjekket JM dere innvendig siden hun konkluderte med at dere ville føde før neste JM time?
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2009 #8 Skrevet 8. desember 2009 Det samme sa jordmor til meg på slutten av svangerskapet når jeg gikk med forrigemann. "Du kommer til å føde snart" sa hun! Og jenta kom før termin hun;-)
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2009 #9 Skrevet 8. desember 2009 Fikk lignende beskjed jeg også. Gikk 14 dager over tiden og hodet var ikke festet. Selv om det var flere jordmødre som påstod dette. Endte i hastekeisersnitt pga seteleie. Håper jordmora hos deg har mer rett:) Lykke til:)
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2009 #10 Skrevet 8. desember 2009 JM gadd ikke å sette meg opp på flere timer etter uke 37(?), fordi riene var så vidt igang og hun regnet med at ungen var ute innen noen dager.. Det endte med at jeg måtte ringe ned en uke senere å bestille ny time, gutten kom av seg selv 10 dager over termin.. Neste gang skal jeg ikke høre på sånt fra JM! Håper det er anderledes med deg!
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2009 #11 Skrevet 8. desember 2009 Søstra mi var hos jordmor 8 dager før terminen, hun fikk ikke ny time men beskjed om å ringe hvis ikke noe hadde skjedd i løpet av tre dager. Fødte 6 dager før. Vet om flere det har stemt for.
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2009 #12 Skrevet 8. desember 2009 Jeg fikk sånn beskjed, og det gikk 3 uker, da var jeg 1 uke på overtid, og ble satt igang pga vannavgang...skummelt at de sier sånn synes jeg.
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2009 #13 Skrevet 8. desember 2009 Jeg har vært innlagt 1 gang med tidlige rier, i uke 28. Har også veldig sterke kynnere stort sett hver dag... Men synes likevel det var rart at jm kunne si noe sånt, uten å ha tatt en innvendig undersøkelse... Hmm... Ikke til å bli helt klok på... Får bare vente. Gutten kommer når han kommer HI
thea - M har gull i gulping Skrevet 9. desember 2009 #14 Skrevet 9. desember 2009 Så morsomt:) Det er alltid like gøy å se om jordmoren har rett eller feil. Da jeg var 36 uker på vei satt jordmor meg opp til time to uker etterpå, og til time på termindagen og en uke etter på overtidskontroll for å vurdere om jeg skulle settes i gang:) Hun var så sikker på at jeg kom til å gå over tiden. Jeg hadde nesten ingen kynnere, og hodet var ikke festet. Datteren min ble født to uker etter, den dagen jeg skulle på kontroll:) Morsomt når hun ringte for å høre om jeg var veldig forsinket til timen og da sa jeg at jeg skulle akkurat til å ringe å si at jeg ikke kunne komme pga at jeg hadde født:) Hilsen en som ikke klarer å sove:P
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2009 #15 Skrevet 9. desember 2009 Jordmødrene har nok ofte rett, men selvsagt ikke alltid. Vi vet jo alle at naturen går sin gang uansett hva leger og jordmødre sier, og at ingen kan garantere når et barn blir født, så jeg skjønner ikke hvorfor så mange har tar sånn på vei fordi jordmødrene har sagt hva de tror. Hvis jordmoren din har sagt at hun tror du føder snart, så ville jeg tenkt at det er store sjanser for at det går mot slutten, men at det selvsagt ikke finnes noen garantier for at det skjer innen X antall dager. Lykke til:)
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2009 #16 Skrevet 9. desember 2009 jeg fikk den samme beskjeden fra 2 leger og fra jordmor.... og gikk 8 dager over. gjett om jeg var irritert over at de kom med sånne teite utspill... de kan ikke spå når det kommer til stykket.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå