Mahari81 og den lille Bie <3 Skrevet 8. desember 2009 #1 Skrevet 8. desember 2009 Snurf på 1 år har nettopp startet med astmamedisin, tatt den i 5 dager, tre gang hver dag. Synes hun har forandret seg merkbart og er mer sint, utålmodig og irritabel. Legen nevnte det var en bivirkning, og han sa det ikke gikk over....men jeg vil jo at jenta mi skal være seg selv og ikke være i så dårlig humør. Noen som har erfaring med dette? What to do?
Lykke X 4 Skrevet 8. desember 2009 #2 Skrevet 8. desember 2009 Du kan jo prøve å se det an litt. Kan jo hende at barnet "reagerer" på det å bli gitt medisin, få en maske over ansiktet og kanskje bli holdt fast. Det i seg selv er jo en helt ny og inngripende rutine. Etterhvert som barnet blir vant til dette, kan det hende at det vil bli bedre. Dersom dette derimot vedvarer, bør du ta dette opp med legen igjen, for å se om det finnes andre alternativer behandlingsmessig.
❤lille stjerne❤ Skrevet 8. desember 2009 #3 Skrevet 8. desember 2009 jenta mi begynte på Ventoline+Flutide for 1 mnd siden. Allerede etter noen dager kom bivirkningene. Hun ble helt gal, hyper til tusen, ukonsentrert, sint og irritert. Det ble bare verre og verre og etter 1 uke snakket hun dårligere, flakket mye med øynene, hylte og skrek for ingenting i 2 timer av gangen. Hun våknet om nettene og var helt ugjenkjennelig, bare fektet etter oss som om hun ikke kjente oss igjen når vi prøvde å trøste henne. Det var helt fryktelig. Vi kontaket lege og fikk beskjed om å kutte ut ventolinen, noe vi gjorde uten at det ble noen forandring. Så kuttet vi ut Flutiden og da ble hun normal igjen på noen dager. Nesten i allefall. Jeg går fortsatt med en liten uro og synes at hun er veldig mye mer hektisk og virker stresset og masete i forhold til før hun begynte med disse medisinene. Nå venter vi på innkalling til barneklinikken for å få gjort noen grundigere undersøkelser og vurdere om hun skal ha medisiner, hvor mye hun skal ha og om hun i tilfelle kan prøve en annen type. Mitt råd er å ta kontakt med legen med en gang dersom du synes hun forandrer seg, får bivirkninger eller problemer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå