Gå til innhold

Hva er deres "overlevelse" / forsvar taktikk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan håndterer dere kriser i deres hverdag?

Fra eks noe enkelt som at bilen ikke vil starte til mer alvorlig ting i livet?

Hva fungerer for dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en fryktelig dårlig en..

ikke tenk på det, det går over!

Skrevet

pappa er veldig flink til å hjelpe meg med bilen :)

andre ting - som at mamma tok livet sitt ifjor - har jeg taklet bra med fortregning. Til en viss grad iallfall.

Det er bare for horribelt til å innse.

Skrevet

Kommer jeg i kinkye situasjoner, er jeg veldig underlegen. Men holder hodet høyt. Så alle tror jeg er overlegen! Det gjør jeg ikke med vilje, og blir så fortvilet når folk tror jeg føler meg for god for dem! Huff..

Skrevet

Har et motto: Problemer er til for å løses!

Har ikke vært den ting jeg ikke har taklet så langt i livet, både sykdom, sorg og andre kriser som har vært alt fra økonomiske trange tider til samlivsproblemer. Alt har latt seg ordne fordi jeg har tatt ansvar og handlet fornuftig.

Skrevet

Jeg har ALLTID penger på konto til en krise. Noen tusen som jeg ikke regner med at jeg har. Man kommer langt med penger.

Er det noen som er akutt syke, eller bil som ikke virker, eller andre ting. Kan man som regel komme seg dit en vil, eller fikse det/kjøpe ny med penger.

Skrevet

Jeg har mange kriser ofte. Jeg er vant til at de sliter meg ut til tider.

Jeg vet at det går over, og jeg pleier å gå inn i en tilstand hvor jeg bare fungerer på et vis. Ikke gruble over det som er vanskelig, og ikke tenke for mye fremover. Bare ta en dag av gangen. Jeg kan nok virke hard og kald til tider, men om jeg ikke gjør dette, så hadde jeg ikke vært oppegående i dag. År med store bekymringer og problemer gjør sånt med en.

At bilen ikke starter, er ikke en krise her i huset......

Skrevet

Er lik deg på mange måter..