Gå til innhold

Dere som kjenner spark tidlig, hvor ofte kjenner dere? :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjente et 100% sikkert spark i går, men ikke kjent noe etter det?

hvor ofte skal man egentlig kjenne? er det vits å bli bekymre? =)

er 14+4 :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har kjent spark daglig siden uke 11. Men det varierer veldig hvor mye h*n sparker fra dag til dag.

Det er helt normalt at d går dager i mellom at du kjenner sparkene når du er så tidlig. Du skal kjenne spark daglig fra rundt uke 20.

Skrevet

Jeg kjente det først når jeg var i uke 14. Kjente et tydelig spark en kveld. Så kjente jeg litt på magen kvelden etterpå, da kom det flere "kilende" spark etter hverandre. Også ble det stille igjen i noen dager, men jeg kan oftest kjenne det på kvelden og etter jeg har kjent litt på magen! :)

Ingen vits å være bekymret, det er helt vanlig! :)

Skrevet

Jeg har også kjent spark eller bevegelser fra uke 14, men det kan gjerne gå dager imellom hver gang. Ingen grunn til bekymring, som det skrives over her trenger man ikke kjenne noe hver dag før ved ca uke 20.

Skrevet

Mamma til en -06 + spire: SÅ gøy å høre andre som kjenner spark i uke 11. Ingen trodde meg når jeg fortalte det, de mente det var for tidlig. Til og meg legen kom med en ekkel kommentar!!! Godt jeg ikke er alene ;)

Nå er jeg 17 uker, og kjenner litt hver dag-det er så deilig :)

Skrevet

Jeg er ganske sikker på at jeg har kjent spark i ca en uke nå, og er i dag 13+6. Tenkte egentlig ikke å svare på dette innlegget, men så sparket lille akkurat nå, så da måtte jeg bare :-) Jeg har kjent spark daglig hele denne uken! Jeg kjenner godt forskjell på "tarmmurringer" og spark.

Forrige gang kjente jeg spark ca i uke 18-19, men da hadde jeg morkaka på fremsiden av livmoren, noe som demper sparkene.

Du skal så absolutt ikke bekymre deg! Titt på siden www.telltrivselen.no der er det først etter uke 28 de anbefaler å "telle" :-)

Skrevet

Jeg er uke 15 nå.. og lurer på om jeg kjenner noe, men er ikke sikker er 1. gangs så alt som skjer er veldig nytt..hehe.. men jeg kjenner på kvelden trykk på innsiden av magen eller det føles som det kommer fra innsiden, kan det være ungen som dulter borti i meg eller er det noe jeg må bekymre meg over og bør ta opp med jordmor?

Skrevet

jeg kjennte det oxo i uke 13.

ikke daglig da, men i ny å ne...

nå er jeg i uke 28, å nurket der inne, holder meg våken =O)

veldig aktiv der inne, men glad for det. bra tegn det.

ps, jeg flytter til 3 trimester imorgen.

klem

Skrevet

Sliten mamma; Ja det er herllig. Har ikke vært i tvil selv. Kjente liv fra uke 14 med nr 1. Så det er ikke så rart at jeg kjenner det tidligere nå:) Fikk det bekreftet på ul av overlege på nasjonalt senter for fostermedisin da jeg var 12 uker. Hun sa at flere kunne kjenne det så tidlig med nr. 2, selv om det ikke akkurat er vanlig:)

Skrevet

Jeg er 15+3 og kjenner bevegelser innimellom, men ikke daglig. Det er så stas! Ikke noe å bekymre seg for i hvertfall!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...