Gå til innhold

Er tre barn virkelig så mye?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det virker som at en og to er helt greit og "normalt", men at tre er MANGE! Tror ikke jeg har møtt ett menneske som ikke har hevet øyenbrynene når de får høre at vi venter nr tre?!?

-Dette plager meg overhodet ikke, men synes det er rart at folk reagerer slik, tre er jo bare én mer en "normalen". (Jeg sier normalen hvis jeg kan gå ut ifra at gjennomsnittet får to barn)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I mine øyne er det ikke blitt en skikkelig familie før man er kommet opp i 3 barn.

Skrevet

Vi skal ha nr tre og hva andre synes om det gir jeg en f...

Men det blir ikke flere.

Skrevet

Synes ikke 3 er så mye, jeg. 4 synes jeg begynner å bli mange(ikke FOR mange, men) Kunne egentlig tenkt oss 3, men nøyer oss med 2, jeg klarer ikke flere svangeskap og vi har egentlig en håndfull med det vi har, så da stopper vi her.

Skrevet

Ni, 3 er ikke MANGE, det er ikke 4 heller som vi har nå (bare mange med små bokstaver, hehe...), 5+ vil jeg si er mer unormalt. Jeg kjenner vel nesten like mange med 3 barn som med 2 barn. Så kjenner jeg en god del med bare ett barn (altså som ikke skal ha flere sier de) og en del med 4 barn. 2-3 barn er vel det mest vanlige?

Skrevet

2 barn er lite.

Folk med 1 barn synst ikke jeg er en familie.

Skrevet

Folk med et barn er ikke en familie?! Dummeste jeg har lest på lenge..

Skrevet

Synes ikke 3 barn er noe mer uvanlig enn 2 barn. Da jeg vokste opp (født i 81) var vi 22 stk i klassen, og de aller, aller fleste hadde flere enn et søsken.

Nå er jeg blitt 28, kjenner ikke så mange med 3 barn foreløpig, men de fleste begynner jo litt senere nå så da kommer vel tredjemann litt senere også..

Skrevet

Helt enig, folk med bare 1 barn er liksom ikke ordentlig famile. Synes 2 er greit, men først når man har 3 barn er man virkelig en familie.

Skrevet

Hehe har 1barn og egentlig helt enig. Ikke en skikkelig familie med kun et barn ;-)

Skulle gjerne hatt tre, men har nå prøvd 1år på nr2 og med dette tempo, og plager under svangerskap spørs det om det blir 3 her i gården....

Skrevet

Nei, synes ikke 3 barn er mye, ikke 4 heller. Men så har jeg selv 3 barn og har vokst opp i en søskenflokk på 4.

Skrevet

jeg også venter nummer tre og får hele tiden høre at folk skal kjøpe p-piller til oss, vi er som kaniner, osv.... Blir litt snurt, jeg da... Jeg synes jo ikke tre barn er sååå mange, helt passelig for oss:)

Skrevet

HI her.

Takk for svar, ser ut til folk her på forumet ikke hever på brynene av tre barn (-: -så takk!

Får også høre at vi skal få p-piller til jul, om vi har gått glipp av prevensjonstimene på ungdomsskolen osv (-:

Jeg synes altså ikke at tre er mange, forsåvidt ikke fire heller, men jeg tror vi sier det holder med tre! -vi har bare fire soverom!

Gjest Månefuglen med twins
Skrevet

Jeg har tre barn og føler til tider at ja, det er mange barn. Nå har jo jeg tvillinger og det tror jegi kke kan sammenlignes med tre separate barn...

Men det er jo så gøy, og jeg føler meg mye roligere enn venninner med f.eks 1 barn og 2 barn. De syns 3 barn høers så pes ut og forstår ikke at jeg kanvære så rolig! hehe!

En venninne av meg som er 30 og har 3 barn ble spurt av fysiterapeuten sin om hun "ikke hadde hørt om sukkerbit der nede som prevensjonsmiddel" .....

Folk med 1 og 2 barn vet ikke hva 3 barn er ;) Og vi med tre vet ikke hva fier barn er...hehe

Skrevet

Jeg har fire og venter nr 5. Føler ikke tre er mange! Helt normalt vil jeg si. Skulle jeg brydd meg hva folk mener hadde jeg slite veldig... He he.

Skrevet

Venter nr tre å trodde flere skulle komentere det, men faktisk ikke:o)

Tre barn er ikke så mange, litt større familie bare:o) Har egentlig lyst på en til men far sier nei.

Skrevet

Her vi bor er det litt rart å "bare" ha to barn ;-) Tror alle vi kjenner har tre eller fire barn , eller er i startfasen og kommer til å ønske minst tre.. Vi bor litt landlig, da, det er nok mer vanlig her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...