Gå til innhold

Fruktpurre til baby på 4 mnd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Trenger noen tips til hvordan jeg kan lage fruktpurre selv?

Hvilken frukt (og kanskje grønnsaker) kan jeg bruke?

Hvordan tilbrede?

Skal dette erstatte litt av melken, eller blir det et slags mellommåltid?

Har tenkt å starte med en og en ting, slik at jeg oppdager om hun er allergisk mot noe :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da tror jeg at jeg ville begynt med pære. Skrell en, del i biter og kok den til den er myk, mos og tilsett bitte litt av kokevannet. Presser du de kokte avkjølte bitene gjennom en melsikt, så får du det finmost på et blunk. Det er ikke så veldig mye mat i frukt, så jeg ville gitt litt etter amming nå, og når hun får annen fast føde, så kanskje enten til dessert etter middag eller etter grøt. Ellers er gulrot også veldig greit å starte med. Et lite tips: det finnes noe som heter babyfeeder, her kan du legge biter av frukt inni et lite nett som du fester på en babyvennlig dingse-boms, og så kan babyen helt trygt gnage på frukten som h*n lyster, er bare fruktsaften og moste biter som slipper gjennom nettet :-)

Skrevet

Hmm.. Kanskje vi skal kjøpe et slikt nett. Må være veldig greit å ha med på tur hvertfall.. Så de hadde det på babyshop og :)

Har foodprossesor som vi tenkte måtte være grei å bruke til dette fårmålet. Men da begynner jeg med pære, så gulerot hvertfall :)

Skrevet

Jeg skreller og koker pæren mør. Da trekker den til seg så mye vann at det ikke er behov for å tilsette mer væske. Moses med stavmikser til en fin mos :) Her går det ned på høykant :)

Det samme gjør jeg med eple.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...