Hellobaby Skrevet 8. desember 2009 #1 Skrevet 8. desember 2009 Lille baby Miriam og mammaens fødselshistorie! Etter ca 20 timer med falske rier på lørdagen, stoppet disse opp hele søndagsdagen, før de startet opp igjen i åttetiden på søndags kvelden. Kl 22.00 gikk vannet, noe som jeg både hørte og følte nederst i magen.. Det fosset ut mens jeg løp rundt med hånkle mellom beina og lo og gråt om hverandre, mens jeg beordret sambo til å smøre niste mens jeg pakket toalettsakene og sånn. Jeg ble superhappy!!! :-)) Siden jeg var andregangsfødende, reiste vi inn på sykehuset med det samme. Da jeg kom inn, hadde jeg vonde rier, men de hadde ikke gjort så mye nytte for seg, så jm ville helst at vi bare skulle reise hjem igjen, men ombestemte seg (HELDIGVIS) da hun så at jeg fikk det vondere og vondere. Hun ga meg morfin og sovetablett og rigget til senger til meg og sambo - hun tvilte på at d kom til å skje så mye den natten. Men morfinen funket null, jeg hadde det veldig vondt, og tidlig på morgenkvisten flyttet vi bort til føderommet med badekar og lystgass. Jeg hadde enda ikke 4 cm åpning, så fikk ikke epidural heeelt enda, og lå i badekaret som en hval i nød, og supte alt jeg klarte på lystgassen. Disse timene om natten og på morgenkvisten var harde, og jeg var helt borte i smerte/lystgasståka.. (syns ikke lystgassen funka så veldig godt jeg da, men ble ganske sløva i hodet, og sambo lo av meg. Husker jeg skrek ved en anledning at han måtte slutte å le av meg når jeg hadde sånne j... rier! hehe). Da jeg endelig hadde 4 cm åpning, var det vaktskifte, og jeg følte det virkelig dro ut, men så plutselig kom legen, som ligna på julenissen, inn døra, og jeg ble så lettet! Leita etter et sted å sette sprøyta, sa han måtte sette den i en virvel høyere oppe pga noe med anatomien min (forklarer hvorfor ikke epiduralen funka skikkelig sist fødsel - det er rett og slett umulig å setta sprøyta ordentlig inn der hvor dem vanligvis gjør det). Etter dette ble tilværelsen en helt annen. Jeg hadde enda rier som kjentes bra, men nå klarte jeg å holde megselv under kontroll mye enklere hver gang, og pausene innimellom ble enda bedre. (Må legge til at selv om jeg hadde vondt noen timer før epiduralen, så var pausene fantastiske, og jeg takket egentlig bare gud og dette landet for at det finnes sykehus hvor man blir tatt vare på. Og oppi alt, så klarte jeg å virkelig kose meg og nyte opplevelsen selv om det var vondt.) Herfra åpnet jeg meg ganske raskt, og hadde gode rier helt fram til jeg var 8-9 cm. Måtte ha hjelp av litt drypp da. Etter 13 min(!) med pressrier, var min lille prinsesse født kl 11.08 mandag 7.desember. Hun hadde 9, 9 og 10 på apgards skår, er helt frisk og rask, 3590gr, 49 cm lang og 36cm rundt hodet. Det gikk 13 timer fra vannet gikk, til hun var ute. Storebroren brukte 26 timer, så jeg fikk halvert tiden denne gangen :-)) Melka har kommet bittelitt i dag, og bortsett fra at hun er litt kvalm i fra fostervannet, har vi det veldig bra begge to :-) Å føde er virkelig stort og flott!!! :-))) Lykke til dere andre som snart har deres lille gullebabyer i armene deres!
Mammas lille venn heter Liam Skrevet 8. desember 2009 #5 Skrevet 8. desember 2009 Gratulerer nok en gang og kos dere masse masse ;o) Og takk for fødselshistorien, håper det snart er min tur nå.
LilleKnott Skrevet 8. desember 2009 #6 Skrevet 8. desember 2009 Gratulerer Og takk for støtten du ga meg, det gikk over denne gangen også. Kos deg masse med babyen
HeidiL Skrevet 8. desember 2009 #7 Skrevet 8. desember 2009 gratulerer masse med nytt nurk ) kjenner jeg begynner å glede meg skikkelig!
3 små!:) Gutt, gutt og jente! Skrevet 8. desember 2009 #8 Skrevet 8. desember 2009 Gratulerer så mye og takk for flott fødselshistorie:) Fantastisk å få halvert tida på fødselen fra nr 1 til nr 2, da! Det får jeg også krysse fingre for;) Hehe... Kos dere masse i tida framover!!
Bippe77 Skrevet 8. desember 2009 #9 Skrevet 8. desember 2009 Gratulerer!! Godt å høre at tiden ble kortere med nummer 2! Krysser fingrene for at det blir sånn her også!! hvordan var forløpet sånn ellers fra 1 til 2 da? ganske likt eller veldig ulikt? vannet mitt gikk aldri med første mann, så spent på hvordan det vil være denne gangen...
12/12---) lykke! *høggravid* Skrevet 8. desember 2009 #10 Skrevet 8. desember 2009 Gratulerer!! Eg venter fortsatt i spenning!! Er forresten ein flott dag å ha bursdag på; 7/12! Eg deler dagen gjerne med babyen din
Hellobaby Skrevet 9. desember 2009 Forfatter #11 Skrevet 9. desember 2009 Bippe 77: Jeg hadde ca 20 timer med rier på lørdagen, som jm mente sikkert bare var falske rier. (Men jeg følte virkelig at ting var på gang, hadde mistet slimproppen litt og litt de siste tre dagene og på toppen av d hele, og vanvittig med kynnere og nedpress). Sist gang gikk slimproppen en uke før vannet gikk, og hadde ikke særlig med maserier, bare kynnere. Vil si at vannet gikk da jeg ante fred og ingen fare sist gang, mens denne gangen ventet jeg veldig på at det skulle skje i og med at jeg visste med meg selv at dette var begynnelsen på fødselen og ikke bare noen "dumme" falske rier som jeg liksom kunne gå med til termin, som jm sa... Etter at vannet gikk, var hendelsesførløpet så og si likt. Slet leeeenge med sinnsykt vonde rier fram til jeg var 4 cm åpen. Etter det gikk det mye fortere, og da hadde jeg jo epidural også som hjalp meg veldig til å komme igjennom riene uten at jeg syntes det var umenneskelig vondt.. Siden det gikk dobbelt så fort denne gangen, og jeg var forberedt og innstilt på hva en fødsel egentlig er, så vil jeg si at alt i alt så var det MYE bedre enn den første. Jeg personlig synes det er veldig fint at vannet går sånn, for da vet man liksom at man er i gang. Eller i d minste blir igangsatt innen to døgn. Nå ligger nurket og knirker, så må gå! Lykke til! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå