Gå til innhold

Skal man vanne julesvibel?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker på løken, før de har sprunget ut. Har de stående mørkt og kjølig nå, vil ikke at de skal blomstre før nærmere jul.

Men skal de vannes? Teit spørsmål, men ser så mange som ikek engang har de i jord, så da begynte jeg å lure. I barnehagen så jeg de hadde satt 3 løker over vannglass, slik at røttene var i vann, da ble jeg virkelig i tvil!

 

*ikke blomstergrønne fingre*

 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det skal man. 0.5 dl i uka ca. Så det er ikke så mye de trenger.

Skrevet

Ups, da er jeg allerede en hel desiliter på etterskudd! Må løpe i kjelleren å vanne de litt nå da, stakkarne!

 

Tusen takk!

Skrevet

mannen på mitt lokale gartneri sa jeg skulle unngå å vanne frem til blomsten hadde sprunget ut for å unngå at stilken vokste seg så lang at "den svaia i vinden" før blomsten sprang ut..

Skrevet

Da vanner jeg annenhver uke, så får jeg passe lang stilk, hehe. Nå er de kjempesmå ihvertfall, så får prøve å holde livet i dem frem til siste uka før jul!

 

Takk for gode svar:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...