Denisel Skrevet 8. desember 2009 #1 Skrevet 8. desember 2009 Hei jenter!!! Dette blir en spennende uke! Haha..her blir det masse sex sånn at denna spiren endelig sitter:)) Har begynt på damiana urter frem til eggløsning og når el er overstått skal jeg ta wild yam kapsler. har hørt at dette har hjulpet mange tidligere. Litt om meg:) Kan nevne at jeg har hatt en PA (noe jeg angrer på av hele mitt hjerte) deretter en SA (Karma) og nå i sept hadde jeg en EXU (den var ufortjent syns jeg:( ) jeg fikk cellegift og graviditeten i eggleder gikk til grunne av seg selv.. Håper virkelig spiren setter seg riktig plass neste gang!! Har jo vært gravid i livmor før, så jeg vet jeg får det til!! Er jo selvfølgelig veldig redd for at dette skjer igjen, så hørte jeg at damiana stimulerer eggstokker/eggledere,så nå prøver jeg alt! regelmessig mens og eggløsning på dag 14 ca..Håper lille bolla mi sitter seg denne mnd! Har IKM den 27 Desember!! Fortell litt om dere selv da damer! Og masse lykke til:)) Klem fra en spent Linnaliiiii!
mamman til Anna07_4.mars.2012 Skrevet 8. desember 2009 #2 Skrevet 8. desember 2009 Hei;) vi lagde visst tråd samtidig vi!! jeg er 24 år, har en fantastisk jente på 2 år og 3 mnd:D Jeg har ikke EL eller TR av meg selv så denne mnd har jeg gått på provera og dobbel pergo,første gangen! så hvis alt går etter planen er EL i helgen og IKM rundt den 25, 26! sist jeg var gravid så testet jeg pos 2 juledag, håper på reprise i år;D ønsker oss alle lykke til:):)
Denisel Skrevet 8. desember 2009 Forfatter #3 Skrevet 8. desember 2009 Jeg skrev nettopp på tråden din tenkte likt en liten periode her vi jah! hehe.. Masse lykke til! Vi har EL ca samme tid vi da.. Dette blir spennende. Jeg er 23 år og prøver for første gang! Håper du får reprise i år ja! Tenk så fin julegave;) Lykke til alle sammen )
mamman til Anna07_4.mars.2012 Skrevet 8. desember 2009 #4 Skrevet 8. desember 2009 så spennende med din aller første pp da! blæ, jeg har prøvd i en evighet nå. er ikke lett når man ikke har EL. men har stor tro nå pga pergoen. ser for meg gravid,he,he. men fallhøyden blir bare så mye verre da! blir spennende å se hvem som kommer til her! skal du teste etter EL Jeg har allerede begynt, over ivrig!!!!
Denisel Skrevet 8. desember 2009 Forfatter #5 Skrevet 8. desember 2009 Jeg skal krysse fingre for deg jeg:)) Satser på at El kommer og alt går som smurt:) Jeg har aldri testet etter EL eller noe slikt, og jeg har jo blitt gravid før ganske lett. Tok en abort for over et år siden og da satt spiren der den skulle. Var i et ganske nytt forhold da og bo situasjon osv gjorde at jeg valgte å ikke beholde det. det gikk bare ikke.har hatt SA og exu etter dette:( . Nå har jeg og samboer kjøpt oss leilghet og vi har vært sammen i et par år..nå har vi begge bestemt oss for å oss for å prøver, så jeg regner med at det ikke blir så lett som jeg kanskje har trodd. Når man først prøver så tar det jo helt sikkert litt tid, men vi håper på det beste! er skikkelig babysugen jeg nå.. drømmer om det, tenker på det, og er på barnimagen.com så og si hele tiden! hehe.. det blir en spennende tid..får bare håpe at det klaffer fort for oss alle! Bestilte forresten el tester fra danmark.. haha mend e har ikke kommet.. tror jeg bare kjører på og satser på å treffe:):)
Bringebærmamma 160611 Skrevet 8. desember 2009 #6 Skrevet 8. desember 2009 Hei jenter Jeg tror EL skal komme til helga. Sykus har vært litt i ulage etter SA tidligere i høst. Tiden fra mens starter til EL kommer har variert med 12 - 16 dager. Om EL kommer til lørdag blir det IKM 2. juledag. Hadde vært en fin romjulspresang ;-) Vi prøver på nr. 3 vi da ;-D Lykke til med prøvinga denne uka - ikke slit ut mennene deres da ,-)
Gjest Skrevet 8. desember 2009 #7 Skrevet 8. desember 2009 Slenger meg med her jeg:) Håper at vi alle kan gå inn i 2010 med en liten spire i magen!!! For vår del er det første barnet vi prøver på, er på 5.pp nå. Har planlagt dette i over et år, så jeg begynner å bli litt utålmodig (som om det hjelper på..) Har ikm rundt 24-26 (har alltid vært veldig punktlig, men kom 3 dager for sent sist pp) Regner med jeg har el denne uka, er ikke helt sikker på når det skjer. Om ikke vi blir gravide denne pp, kjøper jeg meg cb fertilitetsmonitor. Til torsdag reiser vi bort med familie, så jeg håper vi kan få et par stunder for oss selv alikevel;)
mamman til Anna07_4.mars.2012 Skrevet 9. desember 2009 #8 Skrevet 9. desember 2009 dytter slik at den holder seg på s.1
Indigo 08-10-13 Skrevet 9. desember 2009 #9 Skrevet 9. desember 2009 Hei jenter. Så hyggelig med ny tråd:) Fordelen med korte sykluser er at det ikke er så lenge mellom ikm. Var på 24 dager sist. Er i min 5. pp. Hadde en veldig akutt og traumatisk exu i 2. pp, men er heldigvis kommet "over" det nå. Har en liten gutt på 13mnd, og vi ønsker oss virkelig to tette. Ser ut som det tar litt tid da. Er bynt å teste etter el, ny på dette. Lurer på om jeg kanskje har el tidligere enn hva jeg faktisk tror siden jeg har så "kort" syklus. Blir spennende. Skal også kjøpe meg en cb fertilitetsmonitor neste syklus om det ikke går denne gangen. Så slipper jeg så mye hodebry på dette med el og fruktbar periode.... Ja, også har jeg ikm 2. juledag. Satser på verdens beste julegave og bryllupsgave:)
Tingenes Herre Skrevet 9. desember 2009 #10 Skrevet 9. desember 2009 Hei!!!!!!!!!! Jeg våknet til positiv EL-test i dag, så nå venter jeg bare på at min kjære skal komme hjem så jeg kan overfalle han! He he. IKM lørdag 26.12, så vidt jeg klarer å beregne. Eller kanskje før siden testen er positiv i dag? Ikke helt sikker på dette, er første gangen jeg tester etter EL. Har masse slim i dag også. Jeg krysser fingrene for denne pp'en. Forrige mnd var vår første, og jeg var helt overbevist om at jeg var gravid! *rødmer* Denne gangen skal jeg ignorere alle tegn før IKM og evt positiv test. Kan ikke holde på sånn hver måned!!! Jeg er 30 år og har ingen barn fra tidligere. Hadde en SA i uke 10 for et par år siden, det var et ikke-planlagt svangerskap, så jeg tar det liksom ikke med i beregningen. Nå passer det veldig fint å bli gravid mht jobb og livssituasjon ellers :-) kan ikke skje fort nok her i gården! Lykke til, jenter! Jeg skal ligge med bena oppetter veggen i kveld ;-)
mamman til Anna07_4.mars.2012 Skrevet 9. desember 2009 #11 Skrevet 9. desember 2009 så bra, da blir nok ikm din litt før tror jeg;) så heldig du er!!! ja opp med rompa etter sex og prøv å ikke gå på do før dagen etter;D masse lykke til!!!!
FrkGull Skrevet 9. desember 2009 #12 Skrevet 9. desember 2009 Slenger meg på! Har IKM ca 24.12, venter el når som helst, har kommet litt slim i dag så da er det vel bare å kjøre på! Er 33 år, har ei skjønn lita frøken på snart 2 år, og er veldig klar for en liten en til! Dette er 1.pp. Frøkna satt på første forsøk forrige gang, prøver å psyke meg opp til at det ikke vil skje nå slik at vi ikke blir skuffet. Lykke til alle sammen!
jubaloooo med to stk Skrevet 9. desember 2009 #13 Skrevet 9. desember 2009 hallo, slenger meg med her. har ikke vært innpå Bim på noen år. Første pp nå, og jeg lever i villfarelsen om at det kommer til å gå like greit denne gang som sist, da det var klaff på første forsøk...well..det gjennstår å se. Er 30 år og har ei jente på 2,8år. Lykke til jenter! Regner med dere er opptatt denne uka da-i senga!
FrkGull Skrevet 10. desember 2009 #14 Skrevet 10. desember 2009 Dytter opp tråden litt jeg! Er folket for opptatte med å prøve ettersom det er så stille her i dag? Hehe!! Jeg bare venter på at sambo skal komme fra jobb, i dag var kontrollstreken veldig svak mot den andre streken, så da er det bare å sette i gang!
Denisel Skrevet 10. desember 2009 Forfatter #15 Skrevet 10. desember 2009 Grattiss med EL kan man vel si her:) hehe.. håper dere lykkes!! Jeg med andre ord tisser for harde livet på dissa stilkene av noen el tester fra danmark.!! Er på dag 12 etter 1 dag mens og har ikm 27 DEs.. her får jeg bare svak strek og sterk kontrollstrek.. blææh.. JEg har veldig regelmessig mens men hakke peiling på når el er.. blir så ivrig at jeg snart ahr gått tom for testpinner.. hehe! Håper jeg får en strek snart så jeg kan sette igang og:)
mamman til Anna07_4.mars.2012 Skrevet 10. desember 2009 #16 Skrevet 10. desember 2009 Lykke, positiv EL test i dag:D så nå er det bare å hoppe i ett eller annet. senga blir det ikke for der ligger det en syk liten frøken! Men har ikke noe slim har det noe å si?! kan ikke huske at jeg harr hatt det jeg.....
K ♥ tærten Skrevet 11. desember 2009 #17 Skrevet 11. desember 2009 Hei! Da melder jeg meg inn her jeg også. Har vanligvis veldig lange og uregelmessige sykluser, men denne pp har jeg gått på dobbel pergo. Det gjorde susen og EL var på dag 15 IKM ca. 24.12 så kan jo håpe på verdens beste julegave. Likevel er jeg ikke superoptimistisk. Vi har også planlagt denne graviditeten leeeenge før vi begynte å prøve og har prøvd i ca. 7 mnd, fordelt på 5 pp pga disse lange syklusene. Har funnet el hver mnd, hatt sex til rett tid, men likevel ikke noe klaff Begynner å bli lei... Men håper likevel på årets julegave Lykke til jenter!
Carina har to små gull Skrevet 11. desember 2009 #18 Skrevet 11. desember 2009 Da tror jeg endelig jeg tilhører en ikm tråd igjen 3 uker siden utskrapinga... trodde kanskje jeg hadde el forrige uke, men tror heller jeg har det nå Hadde skikkelige el smerter på begges sider igår og i natt. Blod i utfloden idag og har hatt skikkelig seigt utflod de siste dagene. Tipper det er nå jeg har det. Hadde masse sex igår og skal ikke gubben på fest i kveld skal jeg lure han til sengs idag også Har arbeids helg så blir ikke tid til så mye kos. Satser på tidenes julegave og at spira måtte holde seg der inne i hele 9 mnd. OG satser på at alle gode ting er 3. Mista to ganger i år, en gutt i uke 19 i februar, ble gravid på nytt i oktover, men ble oppdaga MA i uke 8 i november. Nå skal den sitte Dere får ha masse lykke til
Tingenes Herre Skrevet 11. desember 2009 #19 Skrevet 11. desember 2009 Linnali, hva er damiana?? Nysgjerrig, jeg. Nå tror jeg EL snart er over for min del. Magefølelsen sier at egget løsnet i dag. Har hatt flere dager med masse slim og smerter venstre side. Nå har det roet seg. Da er det bare å holde seg opptatt med andre ting frem til IKM. Burde ikke være noe problem nå som julestria kommer! Jeg har så godt som alltid EL fra venstre eggstokk, merker det veldig godt hver gang. Hvorfor er det sånn egentlig? Lurer på om den høyre ikke funker??
snuppilupp Skrevet 11. desember 2009 #20 Skrevet 11. desember 2009 melder meg på her jeg og!!! dette er første gang jeg har testa med el.tester. jeg hadde to dager, 9 og 10 da jeg testet positiv. i dag morges var den negativ. jeg har tatt damiana fra første dag med mens til i går. i dag startet jeg med wild yam. har lest at dette funker for mange som har sliti lenge. dette er vår 4 el 5 pp. hvor vi har godt inn for å finne ut når det er best sjangs. ellers har vi nesten prøvd ett år nå... jeg temper også hver morgen. og tempraturen har gått litt opp, så eggløsning har funnet sted!!. har ikm den 24 el 25... oj oj:) jeg håper virkelig at vi er gravid:)
Bringebærmamma 160611 Skrevet 12. desember 2009 #21 Skrevet 12. desember 2009 Våknet i morges med temp.stigning så da regner jeg med at EL ble vel overstått i går. ;-D IKM blir 25. des. Mannen har vært på kurs denne uka, så det ble noe mindre sex denne mnd, enn vanlig. Men vi hadde sex ons og tors så det bør være grunnlag for en aldri så liten befruktelse ,-) Ønsker alle sammen masse lykke til! Hadde vært en fantastisk julepresang for alle med klaff i juleuka ;-D
snart ♥ Skrevet 12. desember 2009 #22 Skrevet 12. desember 2009 Isj, jeg har testet og testet etter el i lange tider (føles det som i allefall), men kontrollstreken er alltid mye sterkere enn den andre. Så da har jeg ikke hatt el denne mnd da? Typisk, blir ikke noen positiv gravididtetstest i julegave da. Har fortsatt et lite håp om at el var litt tidlig denne pp, før jeg begynnte med all testinga... Krysser fingre for det! Heier på oss alle!
mamman til Anna07_4.mars.2012 Skrevet 12. desember 2009 #23 Skrevet 12. desember 2009 usj, så kjedelig:( men kan jo være da vettu, når begynte du å teste?
K ♥ tærten Skrevet 13. desember 2009 #24 Skrevet 13. desember 2009 Off.. 3 dager siden EL og tiden bare sneeeeegler seg avgårde! Trodde denne gangen skulle gå fort fra El til IKM siden det er førjulstid og så mye annet å gjøre. Men nei da! Føler meg som en liten unge når jeg venter og venter på julaften, men av litt andre grunner enn da jeg var liten hehe
Denisel Skrevet 14. desember 2009 Forfatter #25 Skrevet 14. desember 2009 Fru luna 2pp: Kort sagt stimulerer damiana eggstokkene og tas fra 1 dag IKM og frem til el. Og så stimulerer den lysten- Wild yam blir kalt naturens progrestron for det skal visst styrke livmorslimhinnen så egget fester seg bedre. Så en starter med wild yam etter el (veldig viktig) og tar det i 7 dager. Begge skal tas 2 morgen og 2 kveld. Ikke blande med pergo. Kan korte ned syklustiden har jeg fått høre. (Progesteron er noe vi selv produserer etter el. og har en økende kurve som når toppen på dag 8-9, og så synker igjen mot mens.Det er verdt og prøve for det er mange som har prøvd leeeenge men blitt gravid på første forsøk etter at de har tatt damiana og wild yam sammen. Klippet ut og limte inn en forklaring fra tidligere tråd:) Det skal liksom gjøre deg mer fruktbar... så jeg prøver alt jeg:) Selvom jeg bare r på første pp! Lykke til alle sammen! :):)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå