Gå til innhold

Nyfødt som bare vil sove på siden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Legger han på ryggen også snur han seg straks over til siden..Andre som har små babyer som ikke vil ligge på ryggen. Bekymrer meg jo for at han skal falle over på magen jeg da

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mine to barn har begge sovet på siden fra de var nyfødt. Storesøster ble etterhvert magesover - fra 3 mnd, mens lillebror ble ryggsover. Det ordner seg som regel selv.

Sidesoving hjelper også for de som har luft i magen har jeg lest...

Skrevet

Vi har bevisst lagt ungene våre på siden innimellom fra de var nyfødte. Litt variasjon i liggestillingen er jo bra. Vi byttet litt på de to sidene, og ryggen.

Når de lå på siden la vi dyna/teppet i en rull foran magen deres slik at de ikke kunne rulle ned på magen.

De sov bedre på siden enn på ryggen virket det som.

Nå sover begge stort sett på siden. De er 5 og 2 år nå.

Skrevet

To av mine har vært sidesoverer.. Gått helt fint. Den ene er blitt magesover nå og den andre sover forsatt på siden.

Jeg pleide å rulle sammen et helseteppe og la det på siden av dem sånn at de ikke kunne rullle over på magen da de var spedbarn.. Fungerte helt fint.

Skrevet

Jeg har lagt alle mine tre konsekvent på siden som nyfødte og til de selv klarte å snu på seg. Viktig å bytte side jenvt, så de ikke bli skjeve i ansiktet/ hodet ;-)

Skrevet

Alle mine har sovet på siden, og på rygg. Har ikke vært plaget med at de har snudd seg på mage.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...