Baremeg Skrevet 8. desember 2009 #1 Skrevet 8. desember 2009 Den siste tiden har jeg slit med innsøvingen og får ikke mange timer søvn for jeg skal amme og kanskje også stå opp med mine to prinsesser. Sov i natt fra ca.01 til 07 men med mange oppvåkninger imellom. Har hatt det slik i to uker nå, men formen er allikvel grei. Jeg har dog kommet i en ond sirkel da jeg tenker at jeg må få sove for få nok søvn og det har resultert i at jeg ikke klarer å søvne. Når kvelden begyner å nærme seg så kjenner jeg at jeg begynner å grue meg til at jeg skal legge meg. Uff... Tidligere brukte jeg 10 min på å søvne og savner fart den tiden. Hvordan er det med dere andre småbarnsmødre??? Hvor mange timer blir det på dere???
Marbella Skrevet 8. desember 2009 #2 Skrevet 8. desember 2009 Går litt i rykk og napp...men jeg er A menneske så 5-7 timer er nok for meg....med ei på 3 mnd så blir det jo ikke sammen hengende, men det går fint. Leser litt før jeg legger meg så er jeg borte på ti min...
erteposen + 4 Skrevet 8. desember 2009 #3 Skrevet 8. desember 2009 He, he..jeg har ikke sover mer enn 4-6 timer i døgnet i 5 mnd, og først nå nylig 2,5 time sammenhengende. Har ferske tvillinger som absolutt spiser om natta hver 2-3 time:)
Baremeg Skrevet 8. desember 2009 Forfatter #4 Skrevet 8. desember 2009 Trøstende å høre:) Kanskje jeg blir mindre stresset over at jeg må få så og så mange timer med søvn og dette vil gjøre at jeg klarer å søvne på en blunk som tidligere:)
lille sprelle Skrevet 8. desember 2009 #5 Skrevet 8. desember 2009 Sover 7-8 timer hver natt. (hvis helsa ikke holder meg våken) Gubben har fått "mammagenet" og spretter opp før jeg rekker om det skulle være noe med snuppa.
Mrs. Kaizer Skrevet 8. desember 2009 #6 Skrevet 8. desember 2009 Jeg har heldigvis unger som sover om natta, så jeg legger meg ca kl 23 og står opp mellom 7 og 7.30. Er som regel våken en eller to ganger pr natt for amming av minstemann på 3,5 mnd. Men det er snakk om 15- 20 min pr gang, så sovner både jeg og han etterpå:-)
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 8. desember 2009 #7 Skrevet 8. desember 2009 Nå for tiden kunne jeg sovet hele tiden men.. Bruker stort estt å legge meg kl 22, og da står jeg opp enten kl 6 om jeg skal på jobb eller kl 8 når mannen legger seg.. Her om dagen så la jeg meg faktisk kl 21, og da sov jeg til kl 7 når junior våknet.. Hender også at jeg sover en time på ettermiddagen.. Men, nå er jeg jo gravid da, så har noe med det å gjøre.. =)
solstråle69 Skrevet 8. desember 2009 #8 Skrevet 8. desember 2009 Hmm.... Sover jeg 6 timer er det mye. :-)
Gjest Skrevet 8. desember 2009 #9 Skrevet 8. desember 2009 Nå er det lite. Jeg er sjeldent i seng senere enn 21-21.30, men er ens om bruker litt tid på sovne selv når jeg er veldig trøtt, og har en urolig liten baby som vekker meg hyppig i løpet av natten og mener det er morgning i 6-tiden + Som oftest sover jeg ca 4 timer med oppstykket søvn om natten (3-5 timer), og så får jeg gjerne 1 time ekstra på morgningen fordi mannen er snill og står opp med alle barna. Når jeg ikke har baby sover jeg i snitt 7 timer pr natt, da stort sett sammenhengende. Deilig :-)
Mammasgull 03_,09 og_10 Skrevet 8. desember 2009 #11 Skrevet 8. desember 2009 Jeg har en jente på 11mnd som sover dårlig om natten(har gjort det hele tiden). Samtidig så sliter jeg med innsovningen, bruker minst en 25-30min på å sovne hver gang jeg legger meg/har vært inn til lillemor.. Så har ikke sovet mer enn max 5 t om natten(ikke sammenhengende), siden hun ble født:( Merkes godt på meg også, ser 10år eldre ut enn jeg egentlig er:(
WorkingMom - m/jente og gutt:) Skrevet 8. desember 2009 #12 Skrevet 8. desember 2009 Ca 7-8 timer med 2 puppemåltider innimellom der.De tar maks 10 per gang, og vi sovner gopdt igjen begge to. Hender han piper etter smokken, men det er som regel kun 1 gang om natta. Han er en type som sover bra om natta, men kan ofte våkne på kvelden ETTER han er lagt, og være våken 1-2 t. DET skulle jeg gjerne fått vekk.. Han er 6 mndr,.
Knotten & lille persille Skrevet 8. desember 2009 #13 Skrevet 8. desember 2009 Godt å se at det flere enn meg som sover lite! Jeg sover som oftest fra 22.30 til 07.00, men er oppe minst 3-4 ganger på den tiden. Tar ca 30 min å roe snupp og bruker ca 30 min på å få sove igjen. Blir vel kanskje 4 timer på en dårlig natt og 6 timer på en god natt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå