Bling-bling Skrevet 8. desember 2009 #1 Skrevet 8. desember 2009 Lillegutt er nå 4 mnd. De tre første månedene av livet sitt sov han veldig bra med alt fra 5-9 timers strekk uten mat på natta. Ved tre måneder begynte han å surre på natta med oppvåkninger hver 2-3 time (stort sett hver 3 time). Slik har han holdt på i over en måned nå. Holder på å introdusere grøt nå i tilfelle han er sulten. Jeg ammer han på natta før jeg legger ham ned igjen. Roer seg ikke med smokk. Har gode leggerutiner. Er det noen der ute som har opplevd at et barn som har hatt en god soverytme har fått den tilbake igjen etter f.eks grøtstart, eller må jeg innstille meg på å gå rundt som en zombie helt til vi kan venne ham av med nattmat om et par måneder?. Gode råd mottas med takk.
Studine mevik Skrevet 8. desember 2009 #2 Skrevet 8. desember 2009 Jeg skal ikke si at jeg har så mye erfaring med det, men jeg ville bare vært sta og holdt ut til rutinen er tilbake til det normale. Når vi begynte med grøt så var det fordi han drakk for mye mme i døgnet og ikke fori han sov dårligere. Det kan jo også være at han ikke trenger like mye søvn på dagen lenger. Er jo vært å prøve det ut
Pølsa Skrevet 8. desember 2009 #3 Skrevet 8. desember 2009 Datteren min sov også kjempegodt om natta fra hun var nyfødt til hun var 3 1/2 måned. Var bare å legge henne i senga, så sovnet hun av seg selv og sov til tidlig på morgenen. Men så endret det seg brått, og nå får vi ikke lagt henne i det hele tatt. Hun blir helt hysterisk i senga, og vil bare være oppe med oss, eller ligge i senga sammen med meg. Vi prøvde skrikekur (hun er 6 måneder nå) etter råd fra HS, men det fungerte heller dårlig. Første kvelden skrek hun 2 1/2 time, for så å sove i ti minutter. Da våknet hun og begynte å skrike igjen. Neste kveld skrek hun i 4 timer, og da ga vi opp. Nå har vi begynt å legge henne i vogna på kvelden - da sover hun i hvertfall en stund.... Jeg vet ikke om jeg har så mange gode råd, men jeg har fire barn, og har i hvertfall lært at alt går over! Du kan jo prøve å gi ham litt fast føde på kvelden, eller eventuelt litt morsmelkerstatning, og se om det hjelper. Ellers kan du prøve å ha ham i senga sammen med deg om natta, så slipper du ihvertfall å stå opp så ofte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå