Anonym bruker Skrevet 8. desember 2009 #1 Skrevet 8. desember 2009 jeg har nå ammet min lille i snart 6 mnd. Holder på å slutte nå, men føler meg som en dritt! Hvorfor skal det være slik?? Har skikkelig dårlig samvittighet... Jeg slutter fordi: Han er ikke så flink å amme, tar heller flaske. Jeg har drevet og pumpet meg i snart 2 mnd. Jeg hadde skikkelig ammeproblemer i starten. Han hadde kort tungebånd og jeg blødde fordi han bare tutta på brystknoppen. Men jeg beit tenna sammen og fortsatte. Plutselig begynte han å tulle...bare dro i brystknoppen og jeg fikk flere brystbetennelser. Jeg ska opereres nedetil om 1-2 mnd og bør da ha fått mensen igjen, altså jeg MÅ faktisk slutte å amme. Men jeg har fortsatt dårlig samvittighet.... Amma den forrige til han va 15 mnd, så det er ikke fordi jeg er "lat"... Har ikke lyst å amme en evt neste unge i det hele tatt..
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2009 #2 Skrevet 8. desember 2009 Gjør det som er best for deg og som er best for barnet:)
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2009 #3 Skrevet 8. desember 2009 Har prøvd å snakke med di på helsestajonen og de sier:: morsmelk er alltid best for barnet. Gjør de dette for å få oss te å amme samme faen liksom?? iriiterende
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2009 #4 Skrevet 8. desember 2009 Synes dette høres fornuftig ut og jeg er veldig for amming. Dessuten synes jeg ikke du skulle trenge å svare opp til noen.
Underveis --> Skrevet 8. desember 2009 #5 Skrevet 8. desember 2009 Ikke ha dårlig samvittighet! Var på 8 mndkontroll her for en stund siden, og fikk spørsmål om hvordan det gikk med ammingen. "Nei, det har vi sluttet med" sa jeg :-) Var nesten så det ble klamt i rommet! Her var det Lillemann som ikke hadde tid til å ligge på puppen, og jeg orket ikke pumpe for å opprettholde produksjonen til han evt kom på bedre tanker. Har ingen dårlig samvittighet for det. Han trives godt med flaske, og er frisk, sunn og sterk. Blir faktisk litt irritert over dette ammepresset. Alle vet jo at morsmelk er bra for barnet, men det er da heller ikke helt avgjørende!
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2009 #6 Skrevet 8. desember 2009 takk for svar. trenger litt oppmuntring Glemte å si at den ene puppen faktisk er tom! hehe...ikke særlig vakkert så da var det bare å la være å pumpe den siste, så er vel ammestopp et faktum ganske snart tenker jeg.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 8. desember 2009 #7 Skrevet 8. desember 2009 Nå er jeg veldig for amming/pumping slik at barn får morsmelk så lenge som mulig- og jada, morsmelk ER det beste for babyene.Så alle som kan bør etter min mening amme, gjerne lenge. MEN- dette skal nå ikke gå utover mors helse, og det skal ikke skje for enhver pris. I noen tilfeller er flaske det beste totalt sett- og mme er da slettes ikke skadelig for barnet. Man er ikke en dårlig mor om man er nødt til å gi mme! Synes du har vært flink jeg, jeg har selv slitt med baby som aldri har villet ta pupp, og har derfor fullpumpet hele veien. Hun er nå 8 mnd, og jeg delpumper enda, i tillegg til at hun får fast føde. Jeg har hatt masse melk, så det har vært relativt 'enkelt' for meg, og jeg har tenkt å fortsette å gi henne morsmelk så lenge jeg har melk å gi. Men jeg vet godt hvordan det er å slite med ammingen, og hvor mye tid og krefter pumpingen tar, og jeg hadde nok ikke orket å holde på selv hvis jeg hadde måttet slitt veldig for å få melk. Synes du skal gjøre det som er best for DEG og DERE jeg, og drite i hva alle andre måtte mene om det.
OsloMor Skrevet 8. desember 2009 #8 Skrevet 8. desember 2009 "Ammepress"? Hvem presser deg da? Synes det høres ut som om det er din egen samvittighet som "presser" på, og når du mener du har gode nok grunner for din egen del så er det vel bare å handle deretter.
DollyD ♥ Vida & Mikkel Skrevet 8. desember 2009 #9 Skrevet 8. desember 2009 Hei, Jeg sluttet å amme da Vida var 7mnd. og har ikke hatt et snev av dårlig samvittighet for det! Var heller kjempefornøyd med at hun faktisk hadde fått de 7 mnd. med morsmelk! Til informasjon, så var det hun som ikke gadd puppen lenger:o) Jeg synes ikke du trenger å ha dårlig samvittighet for dette... og jeg har dårlig for å tro at noen andre tenker rart om deg fordi du slutter å amme etter 6mnd... Lykke til med alt videre, klem fra DD
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2009 #10 Skrevet 8. desember 2009 Jeg hadde melk i kun 3 uker, og måtte fra begynnelsen av også gi tillegg. Jeg har heldigvis ikke møtt noen som har hevet på øyenbrynene når de har fått vite at hun får kun tillegg nå. Hun er under 2 mnd.
2 små og en undulat Skrevet 8. desember 2009 #11 Skrevet 8. desember 2009 Når jeg har vært hos legen og helsestasjonen med eldstemann på 2 år har jeg fått spørsmål om hvor lenge jeg ammet han. Når jeg svarer 6 måneder, sier de "kjempeflott". Jeg har aldri fått spørsmål om hvorfor jeg ikke ammet lenger. Folk må da få gjøre det de selv synes er best! Hvis du selv synes du burde amme lenger kan du tenke på at du faktisk har ammet en stund og du har ingenting å ha dårlig samvittighet for! Hvis du må ha tilbake mensen før operasjonen er det jo egentlig viktig at du slutter å amme snart.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå