Gjest Skrevet 8. desember 2009 #1 Skrevet 8. desember 2009 Mamma har i lengre tid hatt veldig vondt i magen(nesten uutholdelig). Det ble påvist at hun hadde gallestein- og hun fikk voltaren, og ble blandt annet rådet til å slutte å drikke kaffe- for å se om det ble bedre! Voltaren har hjulpet en stund nå, men i det siste har hun hatt sikkelig ille smerter i magen uansett om hun har tatt tabelettene. Så hun har vært på mange legebesøk- uten å ha fått noen gode råd- eller henvisning til UL. I dag ble magesmertene skikkelig ille, så hun dro nok en gang til legen- i håp om å få hjelp! Da hun kom dit, og hadde forklart situasjonen, sa legen: " Det er ikke noe jeg kan gjøre for å hjelpe deg, dette må du finne ut av selv"! Mamma lurte på hvordan hun skulle finne ut av det selv, for det var jo ikke gallesteinen smertene kom fra lenger- siden voltaren ikke fungerer. Nei legen visste ikke, det var ikke mer hun kunne gjøre nå! Mamma mente det måtte da være noen råd å få,eller ihvertfall få henvisning til ny UL eller eventulet en spesielist! Men nei- hun hadde vært på én sjekk, og det fikk holde! Mamma ble helt paff, og spurte om hun skulle ta ut egenelding da, eller om hun kunne få sykemelding- siden hun ikke får til å jobbe med disse smertene! Da hadde legen mumlet "Skjønte jeg det ikke, det er jo faen ikke mulig å holde folk i jobb lengre, skjerp deg"! Mamma ble så lei seg, og rådvill- at hun sa det var siste gangen hun kom til henne for å få hjelp, så nå fikk hun bare sitte for seg selv og ha det så godt! Så hun gikk der ifra, uten sykemelding eller noen ting.. Bare et "råd" om at dette måtte hun finne ut av selv! Jeg blir rett og slett forbannet over slik oppførsel.. Mamma ringte meg i dag og fortalte meg dette- og var nesten på grfåten. Litt langt dette- men jeg måtte bare få det ut! Hva synes dere om slik oppførsel?
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2009 #3 Skrevet 8. desember 2009 Reis på legevakten! ( si at fastlegen nekter å gi henne utredning og hun trenger medisink tilsyn!!) Skift lege og klag på denne legen!!! Hvis du kan så hjelp henne med dette så ingen andre må oppleve å gå igjennom akkurat det samme med denne legen!!! Lykke til og god bedring til mammaen din..
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2009 #4 Skrevet 8. desember 2009 Ja, si hun må dra på legevakten! Dette kan være noe alvorlig!
Gjest Skrevet 8. desember 2009 #5 Skrevet 8. desember 2009 Tusen takk for svar! Dette er den eneste legen i kommunen(liten kommune), men mamma sa at hun nektet å dra til denne legen flere ganger! Så må sikkert få bytta til en lege i nabo-kommunen da isåfall! Vet du hvor man går om man skal klage på legen da? :-)
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2009 #6 Skrevet 8. desember 2009 Skrekk og gru. For en lege. Hun må sende inn skriftelig klage til pasientombudet og deretter gå inn på NAVs hjemmesider å bytte fastlege. Langvarig bruk av voltaren kan gi magesmerter og være farlig i seg selv. Hun bør ta syrenøytraliserende tabletter ved siden av, eller avslutte voltarenbehandlingen. Og så får hun ringe sin nye fastlege på dagen og be om en time straks!
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2009 #7 Skrevet 8. desember 2009 Stakkars moren din, for en fryktelig opplevelse! Hvorfor er hun ikke henvist videre for å få fjernet galleblæren? Hvis hun allerede har fått påvist gallesten er det ingen hensikt i UL. Dette må dere ta tak i, få time på legevakten, forklar hvorfor ikke fastlegen kan brukes og be om henvisning til operasjon.
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2009 #8 Skrevet 8. desember 2009 Så grusomt! Bytt fastlege- og søk hjelp et annet sted inntil videre. Send en skriftlig klage til fylkeslegen. Hun bør absolutt slutte med voltaren når det er uavklart hva magesmertene kommer av. (kan være fare for blødning) God bedring til din mor. *skamme meg over helsevesnet* Hilsen sykepleier.
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2009 #9 Skrevet 8. desember 2009 Er ikke en lege på Karmøy det? Vært borti ei slik ei....... Hadde en cyste på 12x 15 cm i magen, som hu nekta å henvise meg videre for!!!! :| Var nødt til å gå til legevakten....
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2009 #10 Skrevet 8. desember 2009 Klager på legen sender du til fylkeslegen i ditt fylke. Det er sjefen til legen, og det har jeg også gjort en gang.
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2009 #11 Skrevet 8. desember 2009 Hun bør dra til Legevakten UMIDDELBART!! Jeg hadde gallestenssmerter, og oppsøkte lege (jeg hadde så vondt at jeg ikke fikk sove, greide ikke stå helt oppreist osv.). Legen sa at det ikke var noe, så jeg bet tenna sammen noen uker til. Før jeg dro til legevakten. Der ble det rekvirert ambulanse med en gang, og jeg måtte ligge 1 måned på sykehus fordi jeg hadde fått en veldig alvorlig bukspyttkjertelbetennelse pga. gallesten. Legen på sykehuset sa i ettertid at han slett ikke hadde vært sikker på at jeg kom til å overleve. Dette er ikke noe å spøke med. Oppsøk annen legehjelp med en gang. Man går ikke rundt med slike magesmerter uten å bli tatt alvorlig.
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2009 #12 Skrevet 8. desember 2009 Det er forresten Fylkeslegen som er rette klageinstans.
Gjest Skrevet 8. desember 2009 #13 Skrevet 8. desember 2009 Raporter legen ,går ikke ann å få sånn behandling. Bestill time på Volvat veldig dyktige privat leger der ,koster rundt 700kr men er verdt det der er det helsjekk og de følger opp.Og veldig koselige. Vet at de har Volvat flere steder i landet .
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2009 #14 Skrevet 8. desember 2009 Volvat koster over 1000 kr for en konsultasjon, pluss at de henviser deg til sine egne spesialister. Noe som vil si at man må betale mange tusen kroner, så Volvat for den jevne mann, er ikke helt oppnåelig.
Gjest Skrevet 8. desember 2009 #15 Skrevet 8. desember 2009 Tusen takk for svar, og gode råd! Setter stor pris på det!
Gjest Skrevet 8. desember 2009 #16 Skrevet 8. desember 2009 Er så takknemmelig for alle gode råd og tips! Koselig at dere gidder å ta dere tid til å svare! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå