M og Lykkeliten '10 <3 Skrevet 8. desember 2009 #1 Skrevet 8. desember 2009 Gjerne fra Oslo.. Jeg er 28 år og skal ha min første lille skatt i slutten av juli. Jeg er i dag 6+5. foreløpig termin er 31.juli. (1.august om jeg følger terminkalkulatoren på BIM, men jeg har hørt at jeg skal bruke den på Babyverden) Hadde vært koselig å komme i snakk med noen andre i samme situasjon. :)
Ennai Skrevet 8. desember 2009 #2 Skrevet 8. desember 2009 Jeg er førstegansgravid, men bor dog i Trondheim.. er 21 år og har foreløbig termin 6 august. Ta kontakt om du ønsker
M og Lykkeliten '10 <3 Skrevet 8. desember 2009 Forfatter #3 Skrevet 8. desember 2009 hei M med spire i magen <3 så koselig! gratulerer så masse med spire i magen. er det ikke herlig? bortsett fra kvalmen da.. Hva er symptomene dine?
Babylove(^^,)GRAVID Skrevet 8. desember 2009 #4 Skrevet 8. desember 2009 Hei Hei :-) Jeg er åsså førstegangsgravids som har termin 1.august. Men bor desverre i Stavanger. Er forøvrig 22 år :-) Koslig å snakke med andre som skal ha sin første
Ennai Skrevet 8. desember 2009 #5 Skrevet 8. desember 2009 Tusen takk for det Leonoora! Er utrolig å vite at jeg har en spire i magen. Er ikke helt til å tro at det klaffet for oss Har ikke fått kvalmen jeg Men har en del stikkinger/menssmerter, helt forferdelige ømme bryst, litt humørsvigninger og spiser og drikker mye mer enn før.. Hvilke symptomer har dere da?
Gjest Skrevet 8. desember 2009 #6 Skrevet 8. desember 2009 Er 32 år og venter vår første 30.juli. Full klaff på første forsøk, det var mer enn vi regnet med! ;-) Føler meg mildest talt overveldet over å ha fått det til så fort. Er kjempespent og superlykkelig. Og vanvittig trøtt! Bor i Harstad.
M og Lykkeliten '10 <3 Skrevet 8. desember 2009 Forfatter #7 Skrevet 8. desember 2009 Gratulerer så masse MammaMia1977. Fruktbar du gitt!!!! =) bra det!!!! klaffa utrolig fort for oss også. heldigvis!!! syns så synd på de som prøver leeenge. må være utrolig frustrerende!!! Mine symptomer er ømme bryster, KVALME , litt mensmurringer iblant men ikke så ofte som før, trøtt og sliten og SVIMMEL. egentlig ganske dårlig form men er så glad allikevel =) =) =) Noen av dere som har tenkt på tidlig UL?
Pia med spire etter 19 pp Skrevet 8. desember 2009 #8 Skrevet 8. desember 2009 Hei hei, er selv 30 fra Oslo, og i følge diverse terminkalkulatorer kommer førstemann ca 11 - 14 august (alt ettersom hvilken kalkulator jeg bruker Vi prøvde veldig lenge, i 1,5 år. Skulle begynne på pergo og hadde egentlig gitt helt opp. Men da jeg gikk og ventet på at TR skulle kommer slik at jeg endelig kunne begynne på pergo, så kom jammen meg den aldri. Så nå sitter jeg her med verdens største glis, og gleder meg til å gi våre foreldre en ekstra julegave!! Gratulere så mye til dere alle!
Ennai Skrevet 8. desember 2009 #9 Skrevet 8. desember 2009 Glemte å skrive opp den konstante svimmelheta jeg småsvimmel som om jeg nettop har kommet av en berg og dalbane.. Vurderer tidlig ul, men er ikke sikker enda..
Dros Skrevet 8. desember 2009 #10 Skrevet 8. desember 2009 Hei! Gratulerer så mye, jeg er 24 år fra Oslo og har termin 3. august. Vært i kjempefin form fra til nå. Men gårdsdagen og dagen i dag har vært helt grusom. Skikkelig dårlig; kvalm, svimmel, hodepine.. håper det ikke er noe galt, og håper virkleig ikke resten sv svangerskapet blir sånn, får krysse fingrene:) Vi har prøvd i 5 måneder, og endelig gikk det:)
K_77 Skrevet 8. desember 2009 #11 Skrevet 8. desember 2009 Hei og gratulerer:) Jeg er 32 år og skal ha min første 26.juli i flg terminkalkulatoren, men bor i Ålesund.... Spennende...og litt skummelt! Det er så STORT! Jeg har veeeldig ømme bryster, de har vokst endel og føles tunge... Ellers kommer og går både kvalmen og svimmelheten, heldigvis er det ikke konstant. Spiser endel frukt, føler det hjelper mot kvalmen. Hjelper også å ikke bli helt tom i magen, da kommer kvalmen med en gang...så jeg prøver å spise oftere enn før... Lykke til alle sammen!
:) ! Skrevet 8. desember 2009 #12 Skrevet 8. desember 2009 Gratulerer alle sammen! Jeg er 24 år, er førstegangsgravid Har termin 6 august i følge terminkalkulator på babyverden! Hadde vært koselig å kommet i kontakt med noen andre i samme situasjon Jeg er veeldig trøtt, svimmel og uvel form. Kvalmen melder seg sånn innimellom. Spesielt når jeg blir litt sulten. Jeg er enig i at det hjelper å spise litt frukt mot kvalmen, da får man ihvertfall fyllt magen med noe Lykke til alle sammen, vi har en spennende tid forann oss!
Ennai Skrevet 8. desember 2009 #13 Skrevet 8. desember 2009 ! :Vi har foreløbig termin på samme dag Jeg er tydeligvis veldig heldig som ikke har kvalmen Regner med at jeg har spira enda pga ømme bryst og ubehag i magen, men utenom det så er det ikke mye som sier at jeg er gravid for å si det slik.. Er redd det har gått galt, men da er det vel vanlig å ha en kraftig blødning, og store smerter?
:) ! Skrevet 8. desember 2009 #14 Skrevet 8. desember 2009 Kvalmen er ikke veldig plagsom for meg heller.. Som sagt mest når jeg blir sulten! Håper det ikke blir værre, vil helst unngå det Tror nok ikke du skal tenke på at det har gått galt for det.. Ømme bryster er jo et bra tegn Jeg har også sånn ubehag, eller mensaktige smerter i magen innimellom.. Dette blir spennende
oi =) Skrevet 8. desember 2009 #15 Skrevet 8. desember 2009 Jeg er 24 år i fra oslo. Startet i uke 8 i dag.. weee! Litt uvirkelig er det jo enda. Men prøver og spise god og sunn mat og har sluttet og røyke.Har heldigvis ikke hatt symtomer som kvalme, men utrolig vonde pupper som mange andre av dere også.. Ha en fin kveld videre
oi =) Skrevet 8. desember 2009 #16 Skrevet 8. desember 2009 Glemte jo helt og skrive at jeg har termin 29juli...
Linemor:) GRAVID Skrevet 8. desember 2009 #17 Skrevet 8. desember 2009 Hei! Jeg har foreløpig termin den 30 juli, ifølge babyverden. skal på første svangerskapskontroll imorra, da er jeg akkurat 7 uker og har allerede fått en godt synlig kul Er også førstegangsfødende så dette er veldig spennende! Jeg bor på sør-østlandet dessverre, så litt langt unna.. Jeg har veldig ømme nippler, og er veldig trøtt. På søndag og idag har jeg spotta litt, håper ikke det er forvarsel på at noe skal gå galt.. Ellers er jeg i helt fin form. Vi fikk klaff på 2 pp så det gikk ganske fort i svingene med oss også
M og Lykkeliten '10 <3 Skrevet 8. desember 2009 Forfatter #18 Skrevet 8. desember 2009 hyggelig å se at vi er så mange med termin omtrent samtidig her!!!! =) Linemor, det er ganske normalt å spotte litt har jeg hørt. helt sikkert ikke no farlig =) Jeg skal til jordmor i morra jeg. bare for å snakke litt =) og sikkert måle blodtrykk og kanskje centimeter over magen og sånn. har vurdert tidlig ultralyd for å få en sikker termin, i og med at man får den sikreste terminen i løpet av de første 11 ukene. vurdere å gjøre det i uke 8 ca. flere som skal på det? =)
chr!st!n@ Skrevet 9. desember 2009 #19 Skrevet 9. desember 2009 Hei hei hopper inn på denne tråden jeg også Er førstegangsgravid 7+4 idag Så foreløpig termin er 26-27 juli Er da ifra Sortland å er 25 år.
Mamma's Magic Skrevet 9. desember 2009 #20 Skrevet 9. desember 2009 Hei jenter! Moro å se at vi er mange med termin i nærheten av hverandre! Jeg er 32 år, gift bor i Oslo, og vi venter vårt første barn, med termin 21. juli:) På UL tror jeg kanskje gynekologen satt meg tilbake 3 dager, skal høre med henne om det i morgen, da jeg skal på UL igjen. Jeg får tett oppfølging pga to aborter tidligere i år. Så jeg er altså enten 8+2 eller 7+6 i dag. Er sååå spent!!!
Tes Skrevet 9. desember 2009 #21 Skrevet 9. desember 2009 Så koselig å se at det er flere fra Harstad her Er 36 år og bor i Harstad ,og venter vår første 27 juli ca. Er fortsatt litt tidlig og juble så alt for høyt, men krysser fingrene for at alt går bra:)
Ine29 Skrevet 14. desember 2009 #22 Skrevet 14. desember 2009 Hei! Jeg er også fra Oslo, 29 år, gravid for første gang I følge terminkalkulatorer har jeg termin i begynnelsen av august en gang. Utrolig spennende, og skremmende! Er midt mellom jobber nå, så timingen var ikke akkurat knall, men man må jo allikevel være glad for at det har skjedd. Er jo et lite mirakel )
Thessa78 Skrevet 14. desember 2009 #23 Skrevet 14. desember 2009 Hei. Jeg er gravid for første gang, og har termin 27 juli. Bor i Oslo. Vi gleder oss masse til og bli foreldre Er veldig kvalm, svimmel og utrolig sliten. Mye "mensensmerter", men det kjennes ut som det er på vei bort, heldigvis. Vært på tidlig ultralyd, og det var godt å få bekreftet at alt er ok med den lille )
Ine29 Skrevet 14. desember 2009 #24 Skrevet 14. desember 2009 Jeg har også hatt mye "menssmerter", men er heldigvis ikke kvalm enda Hvor tidlig tok du ultralyd? Regner du da fra befruktning eller fra første dag av siste mens? Jeg skulle så gjerne visst at alt var ok med knøttet så jeg kan fortelle de vordende besteforeldrene det på julaften
Thessa78 Skrevet 15. desember 2009 #25 Skrevet 15. desember 2009 Jeg har regnet ut i fra første dag av siste mens. Tok ultralyd tidlig i uke 8. Fant ut at jeg da var 7+3. Det var veldig beroligende å kunne se hjerte banke Da er jo også sjansen større for at alt går bra. Det koster jo litt, men det er verdt det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå