Anonym bruker Skrevet 8. desember 2009 #1 Skrevet 8. desember 2009 Gutten vår på litt over året får enda noe NAN3 hjemme. Vi blander vanlig melk oppi den ferdigblandete erstatningen slik som helsesøster anbefalte for å gradvis venne han på vanlig melk. Mer og mer vanlig melk og mindre og mindre erstatning. Han er ganske vant til vanlig melk nå så det gjør ikke noe at bhg gir kun vanlig melk. Men det jeg reagerer på er at de har vann i melka han får på flasken sin.De sier det er for å få den lunken. Han får en slik koseflaske der før han legger seg for å sove. Er det vanlig å ha vann i melka? Det må jo smake pyton? Og er det bra å ha varmt vann rett fra springen i melka? Jeg mener de kan ha vanlig melk på flasken og varme den litt i mikroen om de ikke vil lage erstatningen mer. Det er det jeg har sett alle mine småbarnsvenninner gjøre også i allefall, ha vanlig melk på flaske og varme den. Aldri sett noen som har vann i melka.
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2009 #2 Skrevet 8. desember 2009 En skal ikke bruke varmtvann fra springen i mat og drikke. Grunnen er at i varmtvannstanken kan der være bakterier/avleiringer en ikke skal få i seg. Dette hadde jeg gitt beskjed om at jeg ikke tolerte. Da får de koke opp/varme kaldt vann i en panne før de bruker det i melken. Er det sånn de lager te eller kaffe til seg selv, de voksne som jobber der? Neppe. De bruker nok kaldt vann som de koker. Be dem bruke fra varmtvannskranen til seg selv, du;)
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2009 #3 Skrevet 8. desember 2009 nei det var rart, jeg ville absolutt reagert, varmt vann med bakterier i ??? si ifra !! da skal det heller varmes i gryte eller evt micro... lykke til :-)
Gjest Skrevet 8. desember 2009 #4 Skrevet 8. desember 2009 Det er ofte tungmetaller i varmtvannstanker som barn ikke har godt av, ikke andre heller men ekstra ille for barn. Ellers har jeg innimellom gjort det med niesa mi fordi det var slik moren hennes varmet melka om kvelden og hun syntes ikke det gjorde noe (bare en liten skvett kokt vann for at melke skulle bli litt varm og ikke frysekald).
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2009 #5 Skrevet 8. desember 2009 Jeg glemte å skrive en ting: hvorfor i all verden skal de i hele tatt ha vann i melka? De kan jo bare varme den under springen, eller sette den i varmt vann. Og jeg vil tro at ungen klarer seg fint selv om melka er kald.
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2009 #6 Skrevet 8. desember 2009 Ok takk for svar! Men er det vanlig å ha vann i vanlig melk? Blir ikke melka tynn og stygg på smak da? Det er vel ikke noen grunn til å ha vann i melka uansett om de koker den først? Hi
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2009 #7 Skrevet 8. desember 2009 jeg har ALDRI hørt om å vanne ut vanlig melk.. høres ut som om det er et dårlig forsøk på å spare inn penger der det går??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå