Anonym bruker Skrevet 8. desember 2009 #1 Skrevet 8. desember 2009 Skal snart ut å fly over nordsjøen med et lite propellfly, er helt ute av meg og knapt sove i natt.. Håper jeg overlever idag:(
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2009 #2 Skrevet 8. desember 2009 De sier jo at de små propellflyene er noen av de sikreste som finnes. Og pilotene er som regel veldig erfarne, fordi de rett og slett har landet og tatt av oftere enn mange langdistansepiloter (fordi de flyr kortere avstander). Dette går helt fint!
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2009 #3 Skrevet 8. desember 2009 Helt sikkert. Widerøe har ikke hatt crash og er Norges punktligste. Går helt fint det.
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2009 #4 Skrevet 8. desember 2009 Skjønner deg godt, gjorde det samme for et par år siden. Skulle fly en liten strekning på 20 min i Lofoten, og hadde ikke tenkt så mye over hva slags fly det kom til å være. Dette var også Widerøe. Fikk helt sjokk og lettere panikk da jeg så det lille propellflyet med kanskje 20 seter.....har aldri flydd noe så lite tidligere! Hadde jeg vært alene, hadde jeg kanskje ikke klart å gå inn i flyet, men jeg hadde sønnen min på 7 år med meg, så jeg måtte bare skjerpe meg. Jeg var rett og slett livredd, og tenkte at vi aldri kom til å overleve turen. Men vet du hva, jeg har aldri opplevd mer behagelig flytur, og jeg har flydd MYE! Både take-off og landing gikk så lett som bare det, flyet var helt stabilt hele tiden, ikke risting og hopping som jeg hadde sett for meg. Det jeg synes er verst med å fly er når de lander og nedbremsingen tar litt tid, er alltid så redd for at flyet skal "skli ut" eller noe sånt. Det lille propellflyet bremset helt ned på noen sekunder, det var så mye mer behagelig enn det jeg er vant til! Ta det heeeeeeelt med ro, Widerøe er et ulykkesfritt, pålitelig flyselskap. Dette går garantert kjempefint!! God tur:)
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2009 #5 Skrevet 8. desember 2009 Tusen takk:) Har flydd ofte med Widerøe, men gruer meg hver gang, har hørt så mye "skrekk" historier om dash 8 flyene. De tok jo de ned på bakken, husker det var de eneste flyene jeg likte så da jeg leste så mye om dash8 ulykkene ble jeg helt fortvilet. Skjønte ikke at de kunne ta de ned på bakken så igjen ta de i bruk, virker litt merkelig. Men jeg regner med jeg overlever;) Som alle de andre gangene..! Er det dumt å ta seg et glass rødvin før flyet kl.12? Jeg skal reise med barn og en venninne..
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2009 #6 Skrevet 8. desember 2009 Ring legen din og få fakset over en resept på valium eller sobril til det nærmeste apoteket..Jeg kommer aldri mer til å sette mine bein i et fly igjen uten å være godt bedøvd.. Fløy forleden dag og gråt av skrekk..Fyttikatta, det var jævlig..Så desverre ingen beroligende ord fra meg..
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2009 #7 Skrevet 8. desember 2009 Hmm jeg tar ikke beroligende, blir bare dårlig av det.. Tar aldri valium npr jeg flyr, har gjort det før, gjorde det bare værre, ble bekymret for allergisk reaksjon osv.. grusomt! Vin er bedøvende for meg!
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2009 #8 Skrevet 8. desember 2009 Jeg har flydd med Widerøe mange hundre ganger. Det er kjempepålitelige fly, som kan lande på femøren og i sterk vind (i motsetning til store fly som trenger optimale forhold).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå