Gå til innhold

Trenger gode råd....

Lykkelig med 2 søte små:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mini som er 3.5mnd har hele tiden vært flink til å sove om natten. Han har våknet ca. 2 ganger for mat, spist og sovnet igjen i egen seng. Vi legger han ca. kl 7 om kvelden og da har han pleid å sove til 6-7 om morgenen. Det har vært kun enkelt netter innemellom som han har vært urolig pga. magen el. lign.

Dette tok en brå slutt på torsdag natt. Han fikk 3mnds vaksinen sin den dagen og på kvelden fikk han feber. Jeg ga han paracet samtidig som han fikk sitt siste kveldsmåltid. Etter en liten stund våknet han og holdt det gående hele natten.

Sånn har han da holdt på hver natt siden. Våknet idet jeg har lagt meg eller ca kl 12..Da har jeg prøvd å mate han men han blir illsint og utrolig kavete og stiv som en stokk. Er som å holde en vilter katt.

Etter en stund med litt skrik og byssing sovner han igjen men våkner igjen etter noen få timer, da skjer det samme igjen. Morgenen starter gjerne før 5 nå:(

Jeg fikk inntrykk av at han spiste seg mett om natten og ikk ville ha noe særlig om dagen og sånn holder han på fortsatt.Men nå virker det som om appetitten på natten også er liten. I tillegg gulper han en del.

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Orker bare ikke å ha det sånn i lengden. Kan det hende at han reagerer på vaksinen og at det kommer frem mest om natten?

Sånn som det er nå sover han på natten som om det skulle være dag.

Trenger mange gode råd!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan godt være at han reagerer på vaksinen, og når babyer og småbarn føler seg litt dårlig, eller har litt vondt så gjør dette seg mest til kjenne på natten ofte er min erfaring.

En annen ting det kan være er tenner på gang, det fører ofte til natteuro. Har egentlig ikke bedre råd enn å se ann noen dager, man har ikke så mange muligheter når de er så små. Men har du mykbag eller avtagbar bag på vognen eller plass på soverommet til vognen så kan det være et alternativ å få ham til å sove i den. Hender de blir roligere av å bli trillet i seng. Jeg hadde god erfaring med samsoving når mine var urolige, men ikke alle greier å sove med et barn vedsiden av seg. Ellers så brukte jeg jo også vugga endel mens de var så små.

er det en vaksinereaksjon så må du nesten avvente og se om det gir seg i løpet av noen dager. Men det kan være greit å kontakte helsestasjonen.

Skrevet

Takk for fornuftig svar Ugla!

Jeg har tenkt å avvente å se. Synes det er litt vel tildeldig at det ble sånn samme natten som han fikk vaksinen. Håper virkelig det går over snart. Er slitsomt i lengden, spesiellt når jeg har ett barn til.

Har prøvd å samsove. Noen ganger går det mens andre ganger blir det bare verre. Har vugge men nå roer han seg ikke av at jeg vugger dessverre.

Men ideen om vogn skal jeg bruke. Har en vogn jeg kan bruke. Alt for å få litt søvn:)

Skrevet

Noen andre med gode råd? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...