Gå til innhold

Baking når andre familiemedlemmer har diare/omgangssyke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har satt kakemann-deig i kveld, for å bake sammen med eldstemann på snart fire i morgen... så har snuppa på halvannet blitt sendt hjem fra barnehagen i dag med løs mage.... tenkte det ikke gjorde så mye, for regner (regnet) med det var tenner.... men nå i kveld er mannen blitt dårlig også... ville du/dere likevel bakt i morgen, om de syke holder seg unna? Dumt å ikke få gjort det og, når deigen er satt, og guttungen gleder seg veldig...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, i grunnen ikke...

Du kan jo evt bake noen kakemenn med gutten i morgen da, så han får dekt sitt bakebehov, men hadde ikke fylt bokene med dem jeg nei :-p

Skrevet

Da spørs det om det blir noe kakemenn i år... ja ja... kan kanskje fryse ned deigen?

Skrevet

Skal ikke kakene stekes da? Ingen bakterier overlever steketemperaturen, og hvis man i tillegg holder de syke unnå og vasker seg godt på hendene før bakestart går det nok bra skal du se=)

Skrevet

Ugh, nei, det hadde jeg faktisk ikke gjort. Synes det er litt ekkelt for å være ærlig..

Jeg ville bakt til "eget forbruk", men ikke til å servere.

Skrevet

Vurderer å bake i kveld, når alle har lagt seg... og som noen sa, så skal jo kakene stekes... hvis jeg da har spritet meg og legger kakene i boksen så fort de er avkjølt, tenker jeg det burde gå bra... er jo uansett til eget forbruk da...

Skrevet

Vask kjøkkenet, ikke slipp noen syke inn dit og bak med guttungen:)

Evn la være å servere kakemennene til gjester hehe...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...