Gå til innhold

Effexor-erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Legen min satte meg på effexor idag, mot depresjon og angst. 150mg daglig.

Er redd for bivirkninger osv, har aldri brukt medisin tidligere så er litt nervøs, men jeg vet at jeg trenger det. Jeg er meget deprimert-spiser knapt,sover 2 timer hver natt. Har et barn å ta meg av også og det går jo greit, men de gangene jeg har barnefri kan jeg sitte å gråte i timesvis uten å ha grunn til det.

Leget anbefalte effexor i 14 dager på prøve. Har noen erfaringer med dette medikamentet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg hadde depresjon. Brukte først et annet merke, men de var ikke så bra for meg så jeg prøvde Effexor. Den første uka klarte jeg nesten ikke å spise for apetitten ble vekk. Følte meg veldig rusa de første to ukene, og så det på øynene mine også. Depresjonen ble bedre etterhvert, men sexlysten forsvant, bl.a.

Bare spør om det er mer du lurer på.

Skrevet

Ble du rusa? Men jeg kan jo ikke være rusa når jeg har en 5 åring og skal levere i barnehage og på jobb.....

Vet ikke hva som er værst jeg.... Panikkangst på jobb, eller se rusa ut.

Er skikkelig nervøs men har det så tungt at legen tok meg veldig alvorlig. Har ikke liten dose heller, 150mg dagen.

Skrevet

Jeg husker ikke hvor mye jeg brukte pr. dag, men 150 mg høres mye ut. Legen har sikkert mye mer peiling på dette, men kanskje du kan begynne på lavere dose og se hvordan det går?

Ja, jeg følte meg rusa, sikkert sånn som amfetamin føles. Kanskje du kan snakke med legen din ang. dosen, og ta første dose en lørdag sånn at du ikke går rett på jobb, liksom?

De var bra for meg, altså, men jeg merka effekten utrolig godt i begynnelsen. Etter kanskje to uker gikk det bedre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...