Gå til innhold

litt råd? langt..

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har ett lite problem, og det er litt min skyld.. jeg har en svigermor som forventer å passe lillegutt, FORVENTER! jeg har ingenting i mot at andre passer lillegutt som nå er 7 mnd. men har ett problem at jeg ikke vil at svigerforeldrene mine skal passe han.

jeg har derimot ikke noe problem om søskene til min samboer passer han, søsteren hans har passet lillegutt 3 anledninger allerede. jeg skal ha moren min og en vennine som skal passe han når jeg skal ha eksamenene mine. men jeg gruer meg til åkomme hjem for da kommer svigers til å forvente å passe han, trille tur osv.

grunnen er enkel, fordi svigermor stakk på trilletur med lillegutt når han var 6 uker uten å spør meg! samboer sa ifra at hun kunne ikke gjøre sånn, så en annen anledning spurte hun om hun kunne ta en liten trilletur ned på snu plassen og oppigjen.. innenfor mitt synsfelt, men så for hun lenger og var borte en stund, jeg begynte å gå etter når det hadde gått en stund...de tar valg som vi som er foreldrene skal ta når, det gjelder min sønn!

hun har også ringt utallige ganger og sagt hun kan passe han når jeg leser, kan også ta han hele natten og! selv om jeg har sagt nei.. ringer samboer og planlegger dato helt til jeg finner ut og sier nei.. ringer moren min og spør kan ikke jeg dra og passe lillegutt så hun får lese.. svigers var syke, og jeg er veldig påpasselig med å unngå forkjølelses smitte nå i svineinfluensaen, men de sa ingenting om det før vi var reist igjen og lillegutt hadde feber og snue! var syk i en og en halv uke...

hvordan får jeg tillit til dem igjen? jeg har jo ingen problemmed at andre passer ham ellers, heller ikke svigersøskene mine.. hva skal jeg gjøre?

beklager at det er rotete og lite sammenheng i det jeg skriver.. men takk til dem som orker å lese og svare:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så snill svigermor du har! Og stakkars henne som har en svigerdatter som holder henne unna barnebarnet på den måten. Det må være fryktelig sårt for henne. Tenker mye på det i forhold til at jeg selv har bare sønner. Vil jeg få god kontakt med barnebarna mine, eller vil jeg få en egoistisk svigerdatter som deg?

Skrevet

vil du stikke av med barnebarne ditt når det bare er 6 uker gammel? og nei jeg holder henne ikke borte fra barnebarnet sitt.. han er like mye sammen med sin mormor som sin farmor! eneste forskjellen er at mamma kommer å passe han når jeg har eksamen, noe som vi avtalte når jeg fant ut at jeg var gravid...

Skrevet

Svigermor har fortsatt ikke fått passe min 2 åring. Av den enkle grunn at jeg ikke stoler på henne. Hun er like falsk som en 300-kroneseddel.

Dessuten synes jeg at så små barn absolutt ikke har godt av barnevakt..

Skrevet

Tror muligens du overdramatiserer situasjonen. Tenk på alle de som ikke har besteforeldre som bryr seg.

La henne passe gutten. Han er ikke 6 uker lenger og han tåler nok en lengre trilletur nå.

Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor hun ikke får passe? Fordi hun ved en enkelt anledning, trodde det var ok å trille tur uten å spørre først? Jeg tror hun kommer til å fortsette å forsøke å snike til seg passetid dersom du ikke gir deg og forhåndsavtaler noe.Det er jo barnebarnet hennes også, og din manns sønn, ikke bare din sønn...

Jeg var også veldig i tvil til å la noen passe sønnen min i starten, skjønner det men etter noen måneder er han stor nok til å klare noen timer uten mamma og pappa. Da bør vel besteforeldrene få passe siden de så gjerne vil. Ikke hold fast på gamle episoder, det blir det bare muggen stemning av.

Skrevet

hadde du klart å gi fra deg barnet ditt til noen som ikke respekterer deg og dine ønsker?

når lillegutt var mindre fikk ikke han sove ut, de holdt og ristet kilte og styrte på bare for å få se ett glimt av øye. jeg tok gutten og la han ned i vuggen og vognen, gikk å hentet noe, så sto hun over vuggen med gutten i armene og når hun hørte jeg kom eller så meg la hun han ned igjen og latet som ingenting.. det er mye annet jeg som jeg ikke har fortalt, jeg er en person som lett lar bli trukket på, men jeg klarer ikke det når det gjelder sønnen min. hadde det vært bare meg involvert hadde jeg ikke brydd meg..!

jeg brydde meg ikke før lillegutt ble født med at de tråkket på meg og var spydige,men når de gjelder min sønn, han fortjener kunn det beste.

Skrevet

Hva sier de når dere gir beskjed om at dere ikke stoler på dem da?

Forstår at farmor er veldig sår og hun mener nok alt bare godt. De fleste som triller tur går en liten runde, det er da ikke noe galt i det? tanken var vel bare at dere skulle få litt fred, og å vise frem for all verden at de har fått barnebarn??

Synes du overreagerer på feilene til svigermor, stakk av med 6 uker gammel baby sier du. Hun trillet en tur med han? Hvor lenge var hun borte? Visste sambo om at hun gikk med han?

Jeg tror dere må snakke litt sammen, du og svigermor. Bli enige om en måte å gjenopprette tilliten på. Forklare hva du føler og så lage en plan for hva farmor får lov til.

De passet han når de var syke sier du. Vel, det hørtes ut som deres eneste sjanse??? De grep vel den, og tenkte ikke på at han kunne bli smittet...

Dette vil være i din interesse også, å få orden på. Åpenhet er stikkordet... Og for barnet ditt vil det være en fest å ha mange besteforeldre han kjenner godt!

Skrevet

jeg har ingen problemer at andre passer han, men jeg har problemer med at foreldrene til samboer passer på han, rett og slett fordi de ikke hører på meg for det dem vil passer seg mye bedre. om jeg sier en ting gjør de det stikk motsatte.. søskene til samboer har jo passet ham opptil flere ganger, jeg skal ha barnevakt når jeg har eksamen også.

HI

Skrevet

Hvis det er der skoen trykker, så må du ta det opp med de :) Ingen vei utenom. Det er ungen din det gjelder! De synes sikkert du er en hønemor, men det kan de jo mene så mye de vil. Du er sjefen, si ifra hvordan du vil ha det og vær tydelig på at de ikke får så mange sjanser.. :)

La de få passe, men stå på krava!

Skrevet

Lar dere virkelig folk dere ikke stoler på passe ungene deres? Det er jo barna deres, man vil at DE skal ha det godt, ikke tilfredstille besteforeldrene eller?

Skrevet

Så klart! Men spør deg selv:

1) Lider ungen noen nød? Hvis nei, er alt ok

2) Gjør de noe straffbart? Hvis nei, er alt ok

Det trenger ikke være optimalt for at det skal være bra. Ungen har det jo sikkert bra uansett, han! Å ha mange rundt seg som elsker en, er ikke skadelig..

Skrevet

de vet at jeg ikke liker at barnet mitt er sykt. vi var hjemme en liten helg og da er hele familien samlet så vi var der også.. svigerfar fortalte meg alt han skulle gjøre at han hadde så mye,med en gang jeg dro inn til min familie for at de også skulle få en titt på lillegutt før vi dro igjen så sa han til samboer som skulle hjelpe han at han var så syk at han ikke orket noe..

og jeg behandler begge familiene likt, jeg har sagt nei til besøk fra min familie og samboers fordi jeg ikke vil gjøre forskjell.. jeg har hatt søskene mine i karantene etter de kom hjem fra ferie tur i sommer siden de reiste til ett land med høy smitte fare med tanke på svineinfluensa og gjorde det samme med svigers, men fikk bare refs med det med dem. eneste forskjellen jeg har gjort så langt er at min mor kommer for å passe han 3 timer en dag..! og ingen av mine søsken har fått passet han enda, det har samboer sine..

HI

Skrevet

å se svigers leke med lillegutt varmer mammhjertet mitt, men da er jeg der og kan ta over om det blir for voldsomt, og de er noen kontrollfriker og gjør alt for å få de som dem vil, og etter en dag eller to får de dårli samvittighet for de vet at de har gjort noe gale og prøver å kjøpe meg med dyre gaver som smykker armband og lignende.. og jeg har prøvd å ikke ta imot(!), men de gir dem til samboer og han tar det med seg..

Skrevet

Tror dette bunner i et dårlig forhold til svigers, jeg. :) Håper det blir bedre! Det er ikke alle som forstår dette med sykdom og smitte, sånn er det bare.

Lykke til da, ta tyren med hornene! Snakk om det! Ikke diskuter, fortell hvordan du vil ha det..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...