Gå til innhold

Noen "eks-steforeldre" som fortsatt har kontakt med eksens barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var stemor for to skjønne barn i 9 år før jeg flyttet fra faren deres nå i sommer. (bruddet er forøvrig helt og holdent oss voksnes feil) Siden jeg har vært en viktig voksenperson i livet til bonusbarna har jeg fortsatt kontakt med dem, de er jo også søsken med min egen datter. Jeg og min eks har et veldig ryddig forhold og det er ikke problematisk for oss å være sammen for barna.

I morgen er det juleavslutning på skolen til det ene bonusbarnet, h*n spurte meg pent om ikke jeg også ville komme og se på, det var utrolig hyggelig! Men jeg kan ikke si at jeg ser fram til å møte barnas mor, har ikke truffet henne siden jeg flyttet ut i sommer. Hun er en person jeg ikke kan fordra, så vet ikke helt hvordan jeg skal takle det. For barna sin del kommer jeg jo ikke til å lage noen scener eller noe sånt, men jeg føler samtidig at jeg ikke trenger å "jatte med" for å holde henne blid slik som før. Aner ikke hvordan hun kommer til å oppføre seg, men om hun skulle finne på å komme med noen spydige kommentarer er jeg redd det kommer noe tilbake gitt...

Er det andre "eks-steforeldre" der ute som fortsatt har kontakt med de tidligere bonusbarna sine? Hvordan fungerer det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var stemor for en jente i 3,5 år og det er trist å ikke ha daglig kontakt med henne lenger. Hun var 1,5 år da jeg ble kjæreste med pappaen hennes og idag er hun 6 år og førsteklassing. Helt utrolig hvor fort tiden går.

Jeg og pappaen hennes fikk en datter sammen som idag er 3 år. Han har samvær med begge jentene, så de får vært endel sammen og det er kjempe bra.

Til sommeren flytter jeg og jenta mi tilbake til samme by som pappaen og søsteren hennes bor, siden jeg er ferdig med utdannelsen min. Da håper jeg at hun kan komme på besøk og evt overnatte. Det hadde vært stas for både meg og datteren min.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...