Gå til innhold

Noen som har ammet lenger enn 18 mnd her?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ammer fortsatt, barnet fylte nettopp to. Hvordan det?

Skrevet

Amma eldste til 19 mnd. Var då gravid med lille, hadde ekstrem kvalme, gjekk ned i vekt og mista melka.

Med lille måtte eg slutte ved 18 mnd pga allergi.

Veninna mi amma jenta si til ho var godt over 2 år.

Skrevet

Ammet den yngste til hun var 2 1/2 år. Anbefaler på det sterkeste å amme lenge! Hun var så å si ikke syk i det hele tatt, selv om hun hadde full plass i barnehage. Vannkopper er vel det eneste hun har hatt. Selv når storesøster hadde influensa eller omgangssyke, slapp min yngste. En gang fikk alle barna på avdelingen i barnehagen omgangssyke, bortsett fra min yngste som ble ammet. Jeg har stor tro på ammingens beskyttende virkning. - Min eldste ble bare ammet i 13 mnd, og var utrolig mye syk...

Det gikk veldig greit å slutte også. Det siste året ammet jeg bare om morgenen, så når jeg ville slutte, skyndtet jeg meg bare å stå opp før hun kom opp i vår seng, og fikk henne i gang med andre aktiviteter, og så var det glemt!

Hvorfor spør du?

Skrevet

sluttet å amme da han var 19-20 mnd...var bare morgen og kvelds-pupp han fikk da....sluttet pga mas og press rundt meg ...noe jeg angrer på i dag, men er måte på hvor mye stygt en skal tåle å høre fra familie om amming....noe jeg senere fant ut var misunnelse....

Skrevet

Jeg syns det er uhyre ekkelt å amme lenger enn to år!!

Jeg ammet mine et år. Et år er toppen for meg, blir ikke lengre nå heller!

Skrevet

Jeg synes det er uhyre ekkelt å gi barna melk fra en ku! Tenk, kroppsvæske fra et dyr!!!

Skrevet

Hvorfor i amme i det hele tatt, er i grunnen litt ekkelt å amme uansett alder, er det ikke?

Skrevet

21 måneder, og stolt av det!!!!!

Skrevet

Hva hadde det med saken å gjøre? Jeg har aldri brukt annet enn neocate, soya, havre og rismelk til mine..anonym over.

Skrevet

Absolutt ikke, men når ungen kommer og tar saken i egne hender, blir det ekkelt!

Skrevet

Soyamelk er på ingen måte anbefalt til barn, soya er ikke bra for mennesker. Rismelk er det ingen næring i, og havremelk er sånn ca greit.

Jeg vil heller amme barnet til det er 3 år enn å fostre det opp på melk fra kyr eller melk som ikke har noen viktige næringsstoffer (som ikke er tilsatt på en eller annen kunstig måte).

Hvorfor er amming ekkelt etter 1 år? Er det fordi du mener at puppene dine er der for seksuell nytelse? Det er den dummeste argumentasjonen jeg vet om, og de som mener at det er ekkelt når barnet tar saken i egne hender. Er det da ekkelt når barn spør etter brødskive med leverpostei på? Eller når de selv går i kjøleskapet og henter seg mat?

Dere vil ikke amme barnet deres lenge, men å gi kaviar som har lus som fargestoff, eller å gi middagsglass full av tilsetningsstoffer som vi enda ikke vet om er bra for barnet.

Disse fordommene mot amming kommer av for lite kunnskap om emnet, dere bruker fordommene deres som et skjold fordi dere mangler kunnskap.

Og nei, jeg ammet ikke lengre enn 8mnd, men det var ikke frivillig fra min side å slutte der.

Skrevet

Åh! Den dumme ammedebatten igjen!! Er det ikke et eget forum for det?? Sjekk DiB!

Jeg synes det er ekkelt, ja ekkelt, å amme såpass lenge, men derfor gjør jeg det ikke heller! Hva andre gjør er meg revnende likegyldig. (Og nei, jeg tror ikke misunnelse spiller noen rolle i om folk synes det er upassende eller ei.)

Folk har ulike grenser. Respekter det!

Skrevet

Og allikevel drar ammehaterne den igang igjen og igjen... Ikke enig med deg i at amming er ekkelt, men ellers helt enige. Folk som ønsker å amme mer enn ett år kan gjøre det, de som ikke liker det kan gi seg. Hva er det å krangle om?

Skrevet

Hele familien min og jeg har melkeallergi, tror du ikke jeg vet noe om disse produktene etter å ha hatt kontakt med spiseteam og ern.fysiologer i alle år?? For å informere, neocate er allergimelk man gir til spedbarn under tre år som ikke tåler vanlig melk.

Ferdigmat på glass har jeg aldri brukt.

Jeg syns amming er flott, jeg kan mye om amming, lest masse om det, vet WHO's anbefalinger og alt det der, men syns likevel det blir ekkelt med så store barn.

Hva så?

Jeg fullammet ene i 7 mnd og andre i 8 mnd og ammet begge i et år, er ikke det lenge nok for deg? Det blåser jeg i.

Ferdigdiskutert for meg.

Skrevet

Jepp, 19 mnd & still going strong! :)

Skrevet

Ammet til hun var nesten to år, veldig trivelig og uproblematisk var det:) Hadde gjort det igjen og igjen.

Skrevet

Det ble akkurat uttalt av Gro Nylander at det anbefales å amme til barnet er 6 mnd. Grunnen er at barna får for mye miljøgifter av morsmelk.

Skrevet

Lenke til dette? (Stemmer dårlig overens med det jeg fant når jeg googlet Nylander + miljøgifter)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...