Anonym bruker Skrevet 7. desember 2009 #1 Skrevet 7. desember 2009 Hei. Jeg har tenkt på en ting. Ei veninne fortalte meg for noen mnd siden at hun mistet dattera si ned fra senga som de ligger i da var hun rundt 4-6mnd husker ikke eksakt hvor gammel hun var men rundt der, hun lå vedsia av henne så sovnet hun litt så krøyp dattera rundt i senga dires, så datt hun på gulvet,veninna mi våknet av et dunkt og da var det dattera hennes som lå på gulvet. Hun datt med ryggen først og gråt et halvt minutt og beveget seg fint igjen etterpå, ingen brudd eller noe,sa hun. Har hørt at foreldre mister ungen sin ned fra stellebordet på fliser o.l uten at de får men fra det, men bør en scanne barnet når slikt skjer, kan de få hjerneskade eller få varige men av dette her i utvikling og diverse. Tenkt en del på det og synes synd på veninna mi etter det skjedde. Hun sier hun har lert og sovner aldri med ungen i samme seng lengre.
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2009 #2 Skrevet 7. desember 2009 Små barn tåler utrolig mye. Jeg tror ikke det er spesielt farlig så lenge de faller på nakken eller rett på hodet eller noe. Dattern min datt ned fra senga til storebror da hun akkurat hadde begynt å rulle seg over fra ryggen til magen. Jeg trodde jeg hadde kontroll, la henne langt inn i senga (mot veggen), snudde meg et lite øyeblikk, og plutselig hørte jeg et dunk, og så et vrææææææl! Men det gikk kjempefint! Så lenge hun hylte som hun gjorde, så tenkte jeg at det gikk bra. Hadde hun vært helt stille, så hadde jeg blitt mer bekymra. Hun gråt en kort stund, og så var alt bra igjen. Hun var helt normal resten av dagen. Jeg tenkte hjernerystelse med en gang, men da hadde hun vel vært veldig søvnig og slapp. Og det var hun ikke. Neida, jeg tror sånt vanligvis går veldig bra. De tåler som sagt mye, disse små. Tenk hva de går gjennom under fødsel!
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2009 #3 Skrevet 7. desember 2009 Jeg mente så klart så lenge de IKKE faller på nakken eller hodet.....
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2009 #4 Skrevet 7. desember 2009 Virker som det er deg selv du snakker om! Den klassiske "jeg har ei venninne". Men ja, jeg har også hørt om mange som har misten ungen ned fra både stellebord og seng- uten å fått varig men. Hvis "venninnen" din er usikker- tar "hun" en tur til legen- og får sjekket!
3 ferdigklekkede egg Skrevet 7. desember 2009 #5 Skrevet 7. desember 2009 Nei, man skanner heldigvis ikke alle barn som slår seg i hodet. Er de besvistløse etter fallet og deretter har en påfallende allmentilstand er saken en annen. Eller evt tegn på brudd i hodet/blod fra øret osv. .
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2009 #6 Skrevet 7. desember 2009 Ja jeg sjønte det:) Nei veninna mi sa hun trodde hun falt på ryggen, hun var helt fin i formen etterpå, men grein selvfølgelig litt.. en tenker altid det verste. Stemmer det at de går gjennom mye under fødsel og detter og slår seg når de lærer og gå og slikt:) Dette har nok godt bra..
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2009 #7 Skrevet 7. desember 2009 Herregud sorry men jeg må bare le av deg. Hadde det vært meg selv så hadde jeg sakt det var jeg som hadde gjort det... Jeg er ikke en person som sier veninne hvis det er meg selv det gjelder. Det blir rett og slett for dumt spørr du meg. Ungen er jo nå 10 mnd så er nok ikke noe og sjekke nå vell??
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2009 #8 Skrevet 7. desember 2009 Det skjer de fleste tror jeg. De ruller seg fort rundt og jeg har ikke hørt om noen som har fått skader av det, men kommer nok an på hvordan de lander.
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2009 #9 Skrevet 7. desember 2009 Kjenner en liten gutt med vannhode pga fall.
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2009 #10 Skrevet 8. desember 2009 hei du som har skrevet du skjenner en liten gutt med vannhode pga fall. Off fikk frysninger jeg.. Hvordan datt han da, var det høyt?? Er de sikker på at det kom etter fallet da at det ikke var medfødt??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå