Gå til innhold

Dere som har avvik ift UL-termin og "egen" termin..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker da først og fremst på dere som har blitt flyttet 2-3 uker lengre frem i tid...

Tror dere det kan ha en sammenheng med vektnedgang og dette avviket? At barnet tross alt er litt mindre i uke 17-19 enn gjennomsnittet dersom en har gått ned i vekt i sv.skapet pga kvalme? Men at barnet tar det igjen når kvalmen gir seg og man får opp appetitten?

Tanken streifet meg, for det er jo rart en ikke skal bli trodd når det finnes så mange med denne typen avvik..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hm, har ikke tenkt så mye gjennom d egentlig. Med forrige ble ul-terminen 2 uker etter mens-terminen. Og ungen lå litt under gjennomsnittet..Men han kom til min termin likevel. Litt liten da.. Men begge deler er vel ganske genetisk i min familie. Han var dog supersterk. Løftet seg opp da han ble lagt på magen på stellebordet aller første gang. Kjapp liten kar, akkurat som i magen..

Så lenge d er snakk om 2 uker så vet jeg ikke om jeg bryr meg så mye, for jeg stoler på det jeg kjenner av fremgang inni magen. Denne gangen VET jeg når befruktningen skjedde, så nå kommer jeg nok ikke til å godtta en flytting på 2 uker ;)

Skrevet

Jeg har tenkt en tanke , vi får komme til UL for å sette en 100% sikker termin ut i fra hva di måler babyen til der . Blir termin flyttet en del i fohold til hva vi egentleg trudde selv kan det vere for UL går jo etter gjennomsnittet , så det vil da si at noen babyer er for små på UL og noen for store , da finn de sånn ca hva en baby skal vere i uke 17 - 20 vel ?

Skrevet

Nå husker jeg ikke 100% hvordan de måler, men de skal visst måle hode og gj.snitt av kroppen eller noe slikt.. men vi er jo alle forskjellige.. så størrelsen er jo ikke alltid d som viser hvor gamle de er..mener jeg da.. Jeg kjente forrige gang at babyen utviklet seg i forhold til min mens-termin, og ikke ul-terminen. Og han kom jo også til mens-termin..

men jeg kan jo ikke svare for hva som er "helt riktig"..

Skrevet

Hei. Ble flyttet 18 dager i forrige svangerskap. Syns selv det var underlig, og i uke 31 reagerte også fastlegen min pga stort sf-mål. Vi diskuterte saken, og kom fram til at ut i fra tidspunkt for symptomer og positiv test var det sannsynlig at UL-termin var feil.

Hun sendte meg tilbake til ny vurdering, og legen som utførte UL måtte motvillig flytte terminen 13 dager fram igjen.

Dette så ut til å være riktig termin i forhold til barnets modenhet ved fødsel.

Men, for å svare på spørsmålet ditt til slutt; nei, jeg var ikke særlig kvalm, og la på meg normalt gjennom hele svangerskapet.

Skrevet

Jeg var veldig kvalm og gikk ned mye i vekt, jeg blei bare flytta 2 dager etter mens termin.

Skrevet

De sier jo at ungen får det den skal ha av næring selvom mor ikke får i seg nok mat. MOr blir da bare tynnere og mere slakk i fisken...hehe. Jeg har gått ned 12 kg hittil og går fortsatt ned. Men energinivået har vært bra, jeg har jobba fult, men får ikke i meg nok mat i forhold til hvor mye jeg er på farta. Jeg ble satt 2 uker tilbake, og kan ikke skjønne hvorfor, for jeg var kvalm og hadde bekkenløsning fra den dagen jeg ble befrukta. ( blir da i uke 2, ungen ligger jo 2 uker bak vår telling) Og det stemmer på prikk med mensdato. Men skal snakke med jordmor 21 des når jeg skal tilbake på UL.

JM snakka noe om at hode bare var 36mm og da kunne ho ikke måle terminsdato. Aner ikke jeg. Men de vet vel kanskje hva de gjør, selvom jeg tviler veldig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...