Gå til innhold

Inkasso! What to do..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg mottok i dag en faktura på 1300 kr, dette var gammel inkasso adressert til et sted jeg bodde for et år siden. Jeg skrev til de. Og da sa de at kravet hadde opprinnelig forfall 08.08.08 og faktura ble sendt med varen, og at det ble oversendt til inkasso den 12.10.08. Kan godt hende jeg fikk det da, hadde ikke særlig god økonomi på det tidspunktet så fikk ikke betalt og nå husker jeg ikke. Endret ihvertfall adresse i januar. Og ikke hørt noe siden.

Og nå skrev de til og med at det står registrert at jeg byttet adresse i januar!! Hvorfor har de ikke sendt til ny adresse da?? Er jeg virkelig nødt til å betale et år med inkassosalærer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min erfaring med inkassobyråer er at de pleier å være veldig hjelpsomme med f.eks. betalingsordninger, men ikke så hjelpsomme hvis man mener man har fått et uberettiget krav...

Tror nok du må betale alt, dessverre :/

Forresten, når du endret adresse, sa du ifra til inkassoselskapet?

Man er vel så vidt jeg vet, pliktig til å melde fra om adresseendringer til alle kreditorer...men jeg kan ta feil :)

Skrevet

Du har kjøpt en vare uten å betale den.. Det er da klart at det er 100% ditt ansvar å følge opp og sørge for å få betalt snarest - og at du har flyttet er ingen unnskyldning.. Betal kravet og bli ferdig med det er mitt råd....

Skrevet

Desverre må du betale denne. Inkasso byråer er sleipe. Du har en foreldeses frist på et år, og som du skriver har de registrert ny adr på deg i januar. De har derfor nå tatt kontakt igjen sånn at saken ikke utgår. De skal være behjelpelig med en nedbetalingsplan, og det går ann og prøve å få ned salæret ved å snakke med de... Men dette er ikke alltid like lett.

Skrevet

Hilsen tidligere inkassomedarbeider:)

Skrevet

først: Begynn å lev etter evne....

deretter - du skal ha fått et betalingsvarsel før inkasso så vidt jeg vet.

dersom du har gjort det vanskelig for dem å finne deg, så er jeg usikker.

snakk med selskapet og prøv å finn en løsning - tror jeg hadde lagt meg så flat som mulig - det er jo tross alt du som har bommet stygt med å bruke penger du ikke har

Skrevet

Det er du som selv plikter å gi beskjed til alle dine kontakter og til de du eventuelt skylder penger ang. flytting. Dette er fullt og helt ditt eget ansvar, og ærlig talt de fleste makter å hoste opp 1300kr på et eller annet vis, få det gjort før du får en betalings anmerkning i hvertfall.

Skrevet

Spør om du har få slippe noen renter og gebyrer..

Skrevet

Jeg var på ferie engang, fikk både purring og inkasso i postkassen mens jeg var borte (3uker, så her har de gått fort fram!). Ringte de og forklarte situasjonen. De slettet betalingsanmerkningen, og jeg fikk betale det opprinlige beløpet + purregebyr (opprinnlig regning var på 40kr så det var jo idioti!)

Ring de og vær ærlig.

Skrevet

Hvis du har bestilt ettersending av posten elelr gitt beskjed der du kjoepte varen saa boer det gaa greit.

Vi har store problemer med posten her hvor vi bor og har forandre adressse direkte hos inkassobyraaet og har ettersending av post. De gangene det alikevel kommer inkassoer saa har lindorff vaert kjempe greie og slettet alt. Har ikke betalt noen av dem og vi har hatt MANGE de siste aarene.

. SIden du skrev at de hadde adresseforandringen din fra januar og de har hatt den siden da hadde jeg klaget og bedt dem slette deler av salaeret.

Skrevet

Må bare si at det er feil at man får betalingsanmerkning av å få inkasso. Det skal mye til og det skal gå veldig langt før man får en anmerkning.

Skrevet

for det første så er foreldelsesfristen 3 år og ikke 1år som en hevdet lenger opp!!

men dersom du ikke har mottatt noe krav før, så stiller du dessverre ikke noe sterkere..

jeg opplevde akkurat det samme her om dagen; de sendte purring og inkassovarsel i to brev på samme dato! på noe som tydeligvis gjaldt våren 2007!! og jeg har heller ikke mottatt noen purring tidligere! den kom først nå..

men det spiller visstnok ikke noen rolle når de sender purring.

men sjekk regninga; står det inkassosalærer der?

de plikter nemlig å sende en betalingsoppfordring først!! og har du ikke mottatt dette, så ber du dem sende deg kopi av dette på mail.

ha de ikke sendt det så plikter de faktisk å fjerne inkassosalærene. men du må selvsagt betale purregebyret...

hvilket inkassobyrå var dette fra?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...