RødRev Skrevet 7. desember 2009 #1 Skrevet 7. desember 2009 Lillemann blir 2 i januar. Han har i snart ett år sovet en lur på dagen. I de siste tre ukene har han noen ganger ikke fått sove i bhg, han har vært mer urolig om nettene og han har noen ganger våknet veldig tidlig om morgenen. Når han ikke får sove i bhg, pleier han å slukne i vognen på vei hjem. Vi vekker han da når middagen er klar (som regel max 10 min senere), og det liker han jo ikke.. men vi har ikke så mye valg. Kan ikke la kveldsrutinene gå fullstendig i dass heller. Det har gått bra å legge han til vanlig tid likevel. Spørsmålene mine er som følger: 1) Høres det ut som om han begynner å bli ferdig med dagsoving? 2) Er ikke det litt vel tidlig? 3) Hvis ja på 1) og 2), hva kan vi gjøre for å lette overgangsfasen? Det må til sist legges til at han også har fått svine-vaksine, samt ny astmamedisin omtrent samtidig som søvntrøbbelet begynte. Jeg har jo fundert en del på om dette også kan ligge bak.
~sjiraff~ Skrevet 7. desember 2009 #2 Skrevet 7. desember 2009 Minsten her blir 2 i februar. Vi er også på vei til å kutte dagsoving. Han sovner stadig senere på dagen noe som resulterer i stadig senere kvelder som igjen resulterer i urolige netter og tidlige morgener. Vi har kuttet sovingen i bhg ned til en time. Men han sover ikke ennå selv om han kun sov en time i dag. I helga sov han ikke på dagtid og sov gode 13 timers netter.
RødRev Skrevet 7. desember 2009 Forfatter #3 Skrevet 7. desember 2009 Dytter denne litt jeg, i tilfelle noen har noen gode råd til oss
Turbomamma<3<3<3 Skrevet 7. desember 2009 #4 Skrevet 7. desember 2009 Jeg lurer egentlig litt på det samme.. Har ei jente som sovner senere og senere om kvelden. Men trenger da også ofte en dopp for å ta seg igjen om dagen. Sovner mellom 12-13 tiden, og har sagt at hun kan få en time, maks 1 1/2 time. Men spørs hvor lenge det er lurt ja.. Tar ofte lang tid før hun sovner også..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå