Hiv o'hoi Skrevet 7. desember 2009 #1 Skrevet 7. desember 2009 Hva slags døgnrytme har babyene? Min baby sover så utrolig lite, synes jeg, i hvertfall i forhold til han eldste jeg har.. Lille Wille våkner som regel mellom 7-8, sover ca 30 min rundt kl 11, og kanskje 20 min rundt kl 15.. (Han kan finne på å sove litt lengre på dagtid, men han kan også finne på å være våken hele dagen) Han sovner ikke på kvelden før rundt kl 22.. Merker jeg blir litt sliten av å ikke ha noen kveld for meg selv i det hele tatt nesten. I går fant han like så godt ut at han skulle være våken til kl.01.30 .... Våknet da igjen kl 7.30 i dag på morgenen..
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 7. desember 2009 #2 Skrevet 7. desember 2009 Plutt her våkner i 7tida om morgenen, sover 40 min rundt 10 og rundt 40 min rundt 14/15, kommer litt an på når vi stod opp og om han får noen "spader" underveis. Med få unntak har jeg fått ham til å sove en time, halvannen. Han er 9mnd. Natta er mellom halv sju og sju om kvelden. Når du legger ham - hva er tegnene hans da? Kan du legge ham for sent sånn at han har blitt overtrøtt? Eller akkurat litt for tidlig sånn at det blir store protester om du legger ham ned? Har funnet ut på plutt at begge deler fører til skeis dagsoving i alle fall (om jeg har lagt ham for tidlig tar jeg ham opp igjen og prøver igjen et kvarter, tjue min senere og da sovner han som regel kjapt). De gangene jeg har fått ham til å sove lenger enn 30-40min har jeg gått ut litt før den tida han pleier å våkne og rugger litt i vogna, eller om vi er ute og går tur. Føler jeg at soving er prekært og det har skjært seg tidligere på dagen, går jeg heller en lang tur sånn at jeg vet han blir mer medgjørlig på ettermiddagen/kvelden. Har siste luren kommet for tidlig på dagen har jeg også trillet en liten tur mellom 4 og 5 på ettermiddagen sånn at han kan få en powernap, ellers er det konstant grining til han legges for kvelden. Likevel går det vanligvis ca 3-4 timer mellom siste dupp og natta. Da har han fått god kveldsmat og sover som en stein natta gjennom. Overtrøtte unger er derimot komplett umulig å få til å roe seg.
Hera Skrevet 7. desember 2009 #3 Skrevet 7. desember 2009 Skal vi se, den arter seg omtrent slik: Våkner ca. 7.30 - 8 Mat, stell, kos og lek Ca. 10.30 mat Ca. 11 sover alt fra 20 min til 2 timer Når han våkner igjen så er det mat, kos og stell igjen Vil gjerne sove en dupp ved 3 - tiden. Her varierer det også med lengden, men som regel en times tid. Ca. 18.30 er det kveldstell og kl. 19 er det natta (og den er ufravikelig, blir det for sent bruker vi minst to timer på legging) Og da hører vi ikke noe fra han før på morran.
Hera Skrevet 7. desember 2009 #4 Skrevet 7. desember 2009 Glemte å si at han er 8,5 mnd, og har hatt omtrentlig samme rytme i 3 -4 mnd.
Hiv o'hoi Skrevet 7. desember 2009 Forfatter #5 Skrevet 7. desember 2009 Begynner å gni seg i øynene, sutrer litt, leter etter puppen.. Da prøver jeg å legge han, men han sovner så og si aldri da, dette pleier å være rundt kl 19.. Fra kl 19 til 22 så er han på godt humør så lenge han blir underholdt, men litt sutrete og tydelig trøtt.. men nekter altså å sovne..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå