Gå til innhold

Bekninger/oppkast ved mat :-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vesla blir 9 mnd den 8 desember. Noen ganger tar hun noen skjeer før hun brekker seg og hvis jeg dytter innpå da, ja da kommer det opp igjen.

Dette gjelder all mat, 6 mnd middagglass går best, men vil jo at hun skal følge litt mere på til hennes alder. For det har vel noe med næring og lære seg å tygge, førdøye??

Er det noen som har noen lure tips? Vi er alene stort sett, har akkurat starta i barnehagen pga jeg skulle tilbake på skolen, men dette startet lenge før dette.

5 uker siden kanskje?

Dra på helsestasjonen å veie henne for å se, holder vekta seg så vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Litt frustrerende.

Tenkte litt på allergi??

Eller er dette bare vanlig i perioder?

Kan noen være så snill å komme med noen tanker?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Guttenmin kastet brakk seg og kastet opp av det meste av mat da han var 12 mnd, det kom av cøliaki.

Alt slik trenger ikke komme av det, kan rett og slett være at hun sliter med klumper. Man kan være greit å ha det i bakhodet hvis det fortsetter, andre ting dukker opp eller hun kaster opp utenom måltidene også.

Skrevet

Cøliaki har jeg også tenkt på, for ca 2 uker siden hadde hun hard avføring som var grå. (varte i ca en uke) Syns legen hennes tar det så useriøst.

Men har ordnet meg med time hos barnelegen, trosser fastlegen igjen. 2 ganger har jeg gjort det før å da ble det konstantert barneeksem og eggeallergi.

Tusen takk for svar :-)

Skrevet

Du kan kjøpe en selvtest for cøliaki på apoteket hvis du vil.

Hadde ikke stolt 100% på den hvis den viser negativ, men en liten pekepinne er den jo.

Skrevet

Min eldste sønn var sånn, brakk seg av alt som ikke var finmost. Han spiste 6-måneders middagsglass til han var over ett år, og begynte heller ikke å spise brødskive før han var 14-15 måneder. Det er ingenting i veien med ham bortsett fra at han har litt trangt svelg - rett og slett litt problemer med å spise biter. Nå er han 8 år, og er fortsatt litt sær i matveien, men han spiser i hvertfall biter :)

Du kan jo godt sjekke om hun har cøliaki eller en eller annen form for allergi for å være på den sikre siden, men det kan godt hende hun bare trenger litt tid på seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...