Gå til innhold

Er lilla en jentefarge?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller en farge begge kjønn kan bruke? Jeg har min mening, men hva tenker du:)

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg tenker at lilla skjorter er veldig kult til en sort dress på gutt :) Sønnen min har en lilla genser med biler på... så jeg tenker vet ikke så mye :)

Skrevet

Mørk/klar lilla er en farge som kler begge, lyselilla derimot mener jeg er en jentefarge

Hilsen en som har en gutt som elsker rosa om dagen ;)

Skrevet

Synes mørkelilla er en kjempefin farge på gutter:) Det er den fargen gutten vår kler best!

Skrevet

Spørs litt. Lilla vegger på barnerommet syns jeg er jentete. Lilla skjorte er kult på gutter. Knæsj lilla velurdress med mønster i feks grønt går også helt fint til guttebabyer. Lilla leketøy syns jeg også er jentete :o)

Skrevet

Jeg syntes absolutt lilla er en jentefarge, men som i innlegget over så kan det jo fint brukes til gutt også. Rosa er jo også fint på noen gutter, men er vel en jentefarge.

Skrevet

I utgangspunktet mener jeg at lilla er en farge som kan brukes av begge kjønn, men med noen forbehold. ENig i at lyslilla gjerne blir litt jentete, og lilla unisex-klær krever gjerne guttete tilbehør for at det ikke skal bli for jentete.

Men liker godt lilla, har det på tøy til guttene mine, men da i typiske gutteklær og med kombinasjon av andre farger.

Skrevet

7 åringen min har en skjorte i mørk dyp lilla som han er utrolig fin i, men andre nyanser av lilla synes jeg stort sett er jentefarge.

Skrevet

Jeg vi vel si at det i utgangspunktet e en jentefarge, men kunne nok fint ha kjøpt en lilla skjorte til minstemann. Men ikke lilla bukser eller utedress liksom :o)

Skrevet

I følge min gutt på 8,5 år så er det ikke det. Han elsker lilla. Og har både gensere og skjorte i lilla eller med lilla striper.

Skrevet

Jeg bruker ikke lilla på min gutt, kun på jentene. Men reagerer ikke på at gutter går med lilla ;)

Skrevet

Spør du mine gutter er mørk lilla en star wars farge og det passer godt til gutter om den blir brukt riktig. De selger jo lilla star wars gensere på HM. Jeg har hatt lilla på mine smågutter, men det er ikke like kjønnsnøytralt som rødt. Rosa skjorter har de også hatt.

Skrevet

Hadde ikke kjøpt lilla body til gutt, for å si det sånn...

Skrevet

Jeg har mørkelilla genser til gutten min på snart 3. Han velger den genseren ofte selv. Synes som flere andre her at mørkelilla går til begge, mens lyselilla blir mer jentete.

Men guttene i klassen jeg har som er 16 går jo også mye i lilla. Lilla luer, gensere, jakker. ( mørk lilla). Så er nok in dette :)

Skrevet

Synes mørk lilla er knalltøft til gutter, både skjorte, genser og bukse. Og nå er det endel lilla guttelær rundt om i butikkene:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...