¤A-09¤ Skrevet 7. desember 2009 #1 Skrevet 7. desember 2009 Gutten min på 8 mnd sover hele natten,stort sett. Problemet er om dagen; han sover maks 1 time fra morgen til kvelden. Er ikke dette veldig lite? Jeg ser ofte at han er kjempetrøtt, men han klarer ikke å sovne. Jeg kunne helt sikkert kommet meg ut på flere gåturer, men det begrenser seg ganske mye fordi vi har noen ekstremt bratte bakker å gå ned for å komme på flata. Jeg er livredd for at jeg skal tryne med vogna. Dessuten har jeg ikke lyst til å venne han til å sovne bare når jeg er ute å går! Vi har ikke strevd med soving før han ble 6,5 mnd, så dette er litt uvant kan man si;-p
sparkebukse Skrevet 7. desember 2009 #2 Skrevet 7. desember 2009 Datteren min på snart ti mnd kan også sove svært lite på dagtid. Noen ganger bare en halv time, det er drøyt. Men 1 time skjer også i ny og ne, som i dag for eksempel. Men plutselig sover hun opptil 3 timer en annen dag. Frk.Uforutsigbar ; )
ღ Juksemaker pipelort +spire ღ Skrevet 7. desember 2009 #3 Skrevet 7. desember 2009 Sånn kan det være her også enkelte dager. I dag feks, har Lillenissen bare sovet 1 t og 50 min tilsammen på hele dagen. Sånn har det vært i flere mnd, og han er snart 7.5 mnd. Men tilsammen dette døgnet (fra sengetid i går til sengetid i dag) har han sovet omtrent 16 timer, og det er jo ikke så aller værst egentlig. Det er 4 timer mer i døgnet enn da han var ett par mnd gammel, så DET er jeg fornøyd med. Se på hele døgnet, så ser du sånn noenlunde hvor mye det er. Mener jeg så en oversikt en gang på at de skulle sove ca 17 timer i døgnet når de var mellom 3 og 6 mnd, for så å bli gradvis mindre jo større de blir.
¤A-09¤ Skrevet 7. desember 2009 Forfatter #4 Skrevet 7. desember 2009 Takk for svar. Da sover han tilsammen min12 timer, maks15 timer i døgnet. Jeg har forøvrig tatt i litt på alderen. Han er jo straks 7,5 mnd. Tiden går så fort,hehe. Det går seg vel til etterhvert. Vi er tross alt heldig som har en baby som sover om natten. Men jeg tenker fælt på at han tydelig viser tegn til å være trøtt, men klarer ikke å sovne. Hmmm...
AussieAnette Skrevet 7. desember 2009 #5 Skrevet 7. desember 2009 Min på 10 uker sover kun 2,5 time på dagtid.. 45 min av gangen ca..
ღ Juksemaker pipelort +spire ღ Skrevet 7. desember 2009 #6 Skrevet 7. desember 2009 Hvor legger du han på dagtid da? Og hva gjør du for at han skal sovne? Rugging/byssing osv? Vi har brukt vogna helt til nå, og med det resultatet at han bare sov 30 min om gangen før vi måtte ut å rugge han videre inn i søvnen. Nå har vi begynt å legge han i senga og dra for gardinene på dagtid, og da sover ofte 1 time i strekk kanskje mer også. Men varierer her også altså. Men når du tydelig ser at han er trøtt, så er det nok noe i det. Og da bør han nok få mer søvn. Lillenissen her er ikke til å leve med hvis han ikke får sove nok.. Grunnen til at han har sovet lite på dagen i dag, er nok fordi han sov 14 timer + litt til i natt. Og jeg vil heller at han skal sove lenge på natta jeg da, hvis jeg må velge mellom dagsoving og nattsoving
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå